Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 26918 / today visits: 26918

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
9) 03.03.2006  -  jarda    Letecká havárie u obce Bouzov
to Š ja se zrovna učil v Mohelnici a pametuji si to ,že se o tom mluvilo a vše co pišete je pravda
8) 03.03.2006  -  Martin R.    Letecká havárie u obce Bouzov
To:Š
Dějuji za vyčerpávající informaci. V těch místech jsem párkrát byl. Říká se tam "U pivovaru"(kdysi tam skutečně stál), ale nikde jsem nenašel pomníček pilota, ani jakokoli zmínku o této katastrofě. Podle toho, jak o něm píšete by si jej pplk. Žídek jistě zasloužil
7) 03.03.2006  -  Paja    Letecká havárie u obce Bouzov
s23
Diky!
6) 03.03.2006  -  JIMAT    Letecká havárie u obce Bouzov
To Š:zajímavé vzpomínky...díky
5) 03.03.2006  -  Š.    Letecká havárie u obce Bouzov
No katastrofa při které zahynul pan pplk.Žídek, náš zalétávaví pilot tj.Leteckých opraven Kbely se stala 23.2.1989 , tehdy pan Žídek zalétaval MiG-21F šlo o zálet po genérální opravě a ten se uskutečnil ještě před předáním letadla vojenskému letectvu.
Akorát jsem v tu dobu dělal na dvojce hangáru na demotáži a kolega mistr od klempířů byl jedním z pár lidí co tam jeli tu mašinu vykopávat a docela si živě pamatuji na dlouhý rozhovar na šatně kde nám říkal docela podrobné informace ao havárii, k havárii došlo u hradu Bouzov, udajně to bylo velice blízko hradu tj. pár set metrů od něho kde MiG vlétnul do pole, podle informace vojenské ŘLP, který radarem monitorovalo celé let, bez oznámení jakýchkoliv komplikací letadlo najednou v 18.000 m přešlo při nadzvukovém letu do prudkého pádu, tuším , že se hovořilo snad o úhlu více jak 80ti stupňů a bez jakékoliv snahy o vybrání pádu při nadzvukovém letu spadlo na to pole.Svědkyně pádu byly snad dvě ženský co byly v blízkosti místa dopadu a tvrdily, že bylo vidět pád letadla, podle vojáků ale byla velmi nízká oblačnost a tak ženský spíš viděly jenom finální konec a to explozi na poli, neboť vzhledem k výšce, rychlosti a nizké oblačnost to musel byt jenom mžik než se ero vynořilo z mraků a dopadlo na pole.
Tím, že letadlo neprošlo ještě předáním armádě, tak se na jeho vyhrabání podíleli i lidi od nás z LOK, letadlo po takřka kolmém vlétnutí do země,jen velmi slabě explodovalo a celé vlétlo do země, na povrchu zůstal jen mělký kráter se zbytky kerosinu, podle info od toho mistra tam nebyly ani žádné velké trosky, vše bylo pod zemí, při vyhrabávání letadla, na jehož zadní část se narazilo až pár metrů pod povrchem, se postupovalo až do prostoru kabiny, přední část od kabiny po špičku se nevyhrabávala, po nárazu se odtrhnul motor, který prolétnul v podstatě kabinou, ta měla údajně po nárazu něco kolem půl metru na délku, z pilota se podařilo najít jenom malé množství ostatků, které údajně nešly použítvzhledem k devastani ani k testů na patalogii. Pamatuji si jak ten mistr říkal, že jediné co se po nárazu chovalo ještě kompaktě při vyzdvižení bylo pouze kanon, všechny ostatní části se pry zorpadaly již při vzetí do ruky, možné příčiny havárie byly stanoveny tři:
první byla odpadnutí za letu některé z částí letadla, tato příčina byla zavržena neboť při vykopání zbytků se zjistilo, že všechny základní části, které by případně mohly způsobit havárii, byly při dopadu v celku a součástí letadla.
druhá verze bylo prasknutí překrytu, což byla velice pravděpodobná věc neboť v nedávné době před havárií již k tomu došlo, paradoxně při letu opět pana Žídka, ale vzhledem k příznivějším okolnostem tj. malá rychlost a výška, se podařilo případnou havárii zažehnat perfektní reakci pilota tj.p.Žídka a letadlo bezpečně přistálo ve Kbelých. Tuto druhou variantu nebylo možno ověřit neboť vzhledem k pádu při nárazu plexisklo z překrytu logicky zmizelo a nebo případně zmizely jeho zbytky z možné exploze za letu.
třetí varianta byly náhlé zdravotní potíže za letu u pilota, jestli se nepletu tak pan Žídek měl více jak padesát let a i když měl zdravotní přeskoušení, tak se nedá vyloučit třeba infarkt.Vzhledem k malému množství ostatků však nebylo možno zjistit tuto možnou alternativu.
Pro druhou i třetí variantu by hovořilo i to, že podle informací se zbytek svalové tkáně našel ve zbytcích plynové páky, což by mohlo napovídat o snaze rychle snížit rychlost a začít s rychlým klesáním ( to podle toho rychlého přechodu do pádu), pro tyto varianty by hovořila tato alternativa nejvíce, ale k záchraně nemohlo již dojít a to nejspíše z důvodu ztráty vědomí, což v případě exploze překrytu a i třeba toho infarktu je takřka jistá věc.
Tragédie byla i to, že pan Žídek měl údajně ten rok skončit s létáním, jinak podle povídání lidí od nás to byl velice příjemný a přátelský člověk, takže Čest jeho památce !
4) 03.03.2006  -  JK    Letecká havárie u obce Bouzov
omlouvám se za OT , ale někdy okolo roku 1976 se katapultoval pilot z 21 a ta spadla ve městě asi 100 m od budovy hlavního nádraží v Hradci Králové , je někde o tom něco ?
3) 03.03.2006  -  Libor Malý    Letecká havárie u obce Bouzov
s43
2) 03.03.2006  -  Libor Malý    Letecká havárie u obce Bouzov
Letoun MiG-21F trupového čísla 1107 od LOK havaroval 23.2.1989 pilotován pplk. Žídkem - zkušebním a zalétávacím pilotem při přechodu z horizontálního letu ve výšce 1800 m do klesání, náraz do země, příčina nezjištěna.
1) 03.03.2006  -  Martin R.    Letecká havárie u obce Bouzov
Vážení kolegové, najde se někdo, kdo zná podrobnosti? Máme tam chalupu a tenkrát jsem byl na vojně. Podle kolegy "Š." tam měl zahynout pilot Žídek. Stalo se někdy kolem roku 1992.
1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1732559870.3017 forum