Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 70813 / today visits: 70813 |
Jak jste se ptal na ten třesk, tak ano, občas je to slyšet. V Hradci Králové v práci máme okna, která jsou trochu volnější a při třesku někdy dojde k velkému otřesu. Ale člověk to slyší tak jednou - dvakrát za měsíc. Ono je to s tím šířením rázové vlny složité, sám tomu moc nerozumím, ale celkem srozumitelně o téhle problematice psal např. Neville Duke v knize Zkušební pilot.
Vláďo, děkuju.
Ale jsou jen, nějak zatím neventiluji ven. Používám zatím Flightradar a virtual radar.
Díky za porovnání
I když na příspěvky o sledování letadel nejsou žádné ohlasy, chtěl bych některá svá předchozí tvrzení upřesnit a poopravit. Po týdnech sledování a shánění informací vím už trochu víc.
Amatéři přijímají signály z odpovídačů letadel pracujících v režimu ADS-B, MLAT a FLARM.
Bližší vysvětlení režimů např. zde: “https://ralf.signaly.cz/1504/neco-malo-o-letovem-provozu. Získané informace pak sdílejí po internetu do známého sledovače Flightradar24.
Flightradar24. V placené verzi jsou k dispozici všechna data. Ve verzi zdarma je možné sledovat letadla s odpovídačem pracujícím v režimu ASD-B a FLARM. Odpovídačem FLARM bývají zpravidla vybavena některá lehká letadla a větroně. V neplacené verzi však není zobrazována trasa a další informace o průběhu dosavadním letu.
Virtual Radar. Zdarma. Reklamu možno po 20 sec. skrýt. Umožňuje sledovat letadla s odpovídačem ADS-B a MLAT (Odpovídač MLAT má většina vojenských letadel a vrtulníků). Letadla s odpovídačem FLARM nezobrazuje.
Princip sledování v režimu MLAT však způsobuje, že letadla ve výšce pod 3000 m nejsou zpravidla zachycena a tedy nejsou vidět. Záleží asi také na pokrytí území amatérskými sledovači. K řádnému sledování je potřeba přijímat signály současně min. čtyřmi stanicemi. Pokud některá stanice ztratí s letadlem spojení, pak je směr, rychlost a výška letu zobrazována na základě poslední předchozí informace. Po obnovení příjmu je symbol letadla vrácen skokově do skutečné polohy. Dráha letu je zobrazena čárkovaně. Vypočtená dráha letu ale neodpovídá skutečné a výpočtem, dráha / čas, pak může vyjít rychlost letu vyšší, než byla skutečná. Gripen pak překračuje rychlost zvuku ve výšce 5000 m, Alca má indikovanou rychlost přes 1000 km/h. (moje domněnka). Po startu z Čáslavi se letadla objevují na úrovni K. Hory až Kolína ve výšce nad 1000 m. Jelikož Alcy většinou nelétají ve větších výškách, není je možno většinou sledovat (moje domněnka). Při přistání v Čáslavi je však letadlo vidět mnohem níž. Nejdříve se ztrácí informace o rychlosti, informace o poloze mizí kolem 300 m nad zemí a informace o výšce přicházejí často až do přistání. Symbol letadla pak dosedne na pole na úrovni Žleb až Filipova. (Opět moje domněnka – je-li letadlo s odpovídačem MLAT zachyceno do systému sledování, dokáže ho systém sledovat do nižších výšek někdy až na zem).
Flight Tracker – Planefindr. Zdarma. (Placená verze Premium má některé nástavby, počasí, delší playback a další). Umožňuje sledovat letadla s odpovídačem pracujícím v režimu ASD-B a FLARM. U obou odpovídačů je zaznamenána celá trasa letu a pamatuje si čas, výšku a rychlost v dané poloze. Stačí dotek kurzoru k čáře zobrazující dráhu letu a informace se objeví v okénku vedle kursoru. Velice zajímavé je pak sledovat např. větroně, jak a kde točí, jak a kde nabírají nebo ztrácejí výšku.
Pokud někoho tento výklad zaujme a má nějaké další nebo upřesňující informace, rád se nechám poučit.
Pro zajímavost přikládám sken letu jednoho větroně při plachtařské soutěži ve Zbraslavicích dne 3.6.2020 a sken letu letounu Beech 350 King Air OK-ANS, provozovatel ŘLP, při prověřování navigačních prostředků na letišti Čáslav.
Včera ve vzduchu. Létání v takové "ohrádce" je součástí výcviku nebo za trest?
Dnes cca 11:30 přeletěl Jaroměř Gripen rychlostí 1606 km/h ve výšce 5022 m. Tedy nadzvukovou rachlostí v poměrně malé výšce. Je někdo z vás z těchto končin? Dokáže mi popsat, jaké zvukové projevy doprávází takový přelet? Je slyšet aerodynymiský třesk? Gripen přesahoval nadzvukovou rychlost i při točení jedné ze zobrazených zatáček. Nebo jsou údaje Virtual Radaru falešné?
Právě ted je je L39NG již podruhé dnes ve vzduchu.
teď tam je asi zase NG.
A nad Kardašovou Řečicí to vypnul.
Gripen CAF č. 9243 letí na jih.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|