Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 15589 / today visits: 15589 |
Presné výkresy na IPV neboli nikdy zhotovené viď citát :http://rail.sk/arp/slovakia/rolstock/pvlak3.htm
Vo zvolenských dielňach mali len niektorí zamestnanci aspoň minimálne poznatky o konštrukcii a stavbe pancierového vlaku.
Väčšina pridelených ľudí sa k takejto práci dostala po prvý raz v živote. Rámcový predpis čs. MNO z roku 1938 pre stavbu IPV plukovník Čányi síce odovzdal Ing. Velanovi ihneď 4. septembra zároveň s rozkazom armádneho veliteľstva, ale technická dokumentácia, ktorú dielne dostali z čs. MNO, ešte v r. 1938 sa musela v archíve prácne hľadať. Aj tak to, čo našli nebolo kompletné a pre vlastnú stavbu to nestačilo.
Bez výkresov
Až v priebehu prác dokumentáciu ako-tak skompletovali. Pretože na kreslenie podkladových výkresov nebol čas, mnohé vznikajúce problémy sa riešili za účasti technikov a majstrov priamo na mieste stavby. Detaily sa projekčne vôbec nevykresľovali.
Za základ každej súpravy použili bežne dostupné nákladné plošinové alebo skriňové vozne, aké vtedy používali na dopravu Slovenské železnice. Pri ich úpravách však boli problémy aj s materiálom, najmä s plechmi a tiež s niektorými podvozkovými súčasťami, ktoré pre opotrebovanosť bolo treba vymeniť.
Súčiastok bolo síce vo vrútockých skladoch železnice dosť, ale vtedy tam už bolo frontové pásmo s nebezpečenstvom nečakaných leteckých aj pozemných útokov nepriateľa. Armádne veliteľstvo vyslalo do všetkých dostupných strojárskych a metalurgických závodov inšpektorov, ktorí mali zistiť, kde a aký materiál majú k dispozícii.
Už jsem také zjistil...alespon to měřítko...
Tu knihu nevím kde bych sehnal, stačil by slušný výkres bokorys...zbytek by se dotvořil dle fotografií.
A navíc ten pancéřový vlak v ABC byl v měřítku TT, čili do H0 by se to muselo zvětšit.
Ten povstalecký vlak v ABC je silně zjednodušený a ne zrovna přesný, jemně řečeno.
to Dušan, vzpomínám si.
To by možná šlo použít jako šablony !!!
Dobrý nápad, díky...
V roku 1999 vydal pán Ladislav Kmeť publikáciu Povstalecké pancierové vlaky, sú tam typové výkresy lokomotívy rady 320.2 vozňov rady U, prestavaný na guľometný voz a Vd, prestavaný na tankový voz.Kedysi dávno vyšla v ABečku papierová stavebnica pancierového vlaku, ktorá sa mala nalepiť na vagony myslím rozchodu H0.
Nemôže ísť po vlastnej osi, lebo jeho maximálna rýchlosť je údajne 30km/h a to je podľa predpisov málo na medzinárodnú prepravu . Včera to v televízii hovoril nejaký zamestnanec myslím ŽOS-ky.
Historický vlak Štefánik nemôže ísť po vlastnej osi mimo naše územie z prozaického dôvodu. Jeho maximálna rýchlosť nedosahuje minimálnej povolenej rýchlosti na železničných tratiach západných krajín. To ako keby ste chceli ísť u nás traktorom po diaľnici.
Velmi zajímavé...jinak jsou srazy všehomožného ale setkání pancéřových vlaků jsem ještě neslyšel
Když jsme u toho, existuje nekde výkrs vlaku SNP?
Chtěl bych si už řadu let postavit nejspíše v HO alepon 3 jeho části
Moc zajímavé info, dík. Jen škoda, že ho už zase neuvidím. Kdyby jel po kolejích, nejspíš by jel přes Brno. Ale vypadá to, že z nějakých důvodu nemá povolen provoz na kolejích jiné než slovenské železnice. Navíc si laicky myslím, že kdyby jel po svých,bude přesun levnější. Ale když to platí Utrecht..Mgr.Procházka
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|