Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 56493 / today visits: 56493 |
Když jsem kdysi stavěl Eduardí C.K. vrtulník (teď mu nemůžu přijít na jméno), tak jsem podvozkové "vaky" barvil špinavě růžovou, anžto jsem to někde vyčetl - snad v HPM. Chvíli mi trvalo, než jsem tomu přišel na chuť.
Já osobně bych se přikláněl k nějaké střední až tmavé šedé (v podobné barvě bývaly třeba výpustné hadice u starších praček), případně nahnědlé (hnědé byly údajně náhražkové pneumatiky používané němci za 2. války). U těch letadel se možná používaly kvalitnější materiály, takže barva leteckých pneumatik mohla být jiná než automobilních, i když i u starých letadel se často objevují světlejší gumy.
Kolega Klouček má pravdu, co se týče použití plniv, ale přesto jsem moc letadel ani z 1.sv.války se zářivě bílými pneu neviděl, na rozdíl od aut. Nevím, jak obrněné vozy, ale náhodně vybrané dobové fotky letadel z Mission4today ukazují, že nové, mokré nebo opršelé pneumatiky byly "skoro" černé.
Zajímavé je srovnání pneu toho Pfalze a pneu toho podválu...
Pro porovnání suché gumy:
Omlouvám se za velikost, ale nechce se mi to zmenšovat.
První sériové pneu obsahující uhlík byly vyrobeny v roce 1912 v USA, ale šlo o patentovanou záležitost a určitě pár let trvalo, než se to stalo pravidlem. Do té doby se používalo jako plnidlo zinková běloba, takže pneu byly spíše bílé. U luxusních vozů se barvily běhouny na černo a zůstávaly bílé boky, až později se situace otočila. Myslím že zvolit odstín záleží čistě na chuti každého soudruha. Nepředpokládám, že by všechny pneu byly jednotně zbarvené, ale zpravidla šlo o nějaký světlý odstín odvozený z přírodního kaučuku.
s těma sazema, to jsem slyšel od eduardu ...
kupř. zde šedivá http://www.eduard.com/store/out/media/8491.pdf str.8
Pokud je mi známo, saze se začaly přidávat do kaučuku až později... Ale třeba tomu bylo už za války.
Vzhledem k tomu, že se do "gumy", rozuměj mléčně zbarveného kaučuku, přidávalo jako plnidlo to nejlevnější, co bylo, a to saze, růžovým pneumatikám bych moc nevěřil. Ty by mohly být možná v případě kaolinu jako plniva (dnes např. v licím Lukoprenu 1520, ovšem v syntetickém kaučuku), ale u pneumatik mi to moc nesedí. Světlou barvu pneu na ČB fotkách přisuzuju spíš zaschlému blátu a prachu.
Já myslel ,že jde o to jakou má barvu balzamikovanej Lenin v kšiftě...
Tady je pár fotek, čert ví jestli dobových, abys měl o čem přemýšlet
http://postcardman.org/images/World%20War%20I/bridges_dams/British%20Rolls%20Royce%20Armored%20Car%201915.jpg
http://www.svvs.org/genpics12/1915_Rolls_Royce_Silver_Ghost_Limousine.jpg
http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/92/74/3b/92743b733729205f2c47067ba330b740.jpg
http://forum.valka.cz/files/ac1_675.jpg
Asi jak to cítíš, protože dopátrat se skutečného odstínu je nereálné... Před lety jsem viděl motorku Triumph snad z roku 1915, údajně ve zcela původním nálezovém stavu (ale věř tomu), a ta měla pneu šedočerné (ne moc odlišné od barvy dnešních zašlých pneu). Vzhledem tomu, že byla také anglická, jako Rolls, tak bych věřil i tomu, že mohly být vyšisovaně černé. Na fotkách, zejména na slunci to pak klidně mohlo působit jako světlá barva.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|