Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 148863 / today visits: 148863 |
Viděl bych to třeba na RR Merlin....
Pro letec: napsal jsem "ve směru letu" to platí, samozřejmě, i pro pohled.
Pro MichalJ": uveďte, prosím, příklad - tedy typ letadla poháněného pístovým
motorem s reduktorem tohoto "jednoduchého a nejpoužívanějšího"
typu.
Pro Mirek: to je, přirozeně, logické, ale u výkonných leteckých pístových motorů se
tento typ reduktoru nepoužívá ( vyjímky existují, ale ne mnoho ).
tak jak to píše MichalJ - Pokud jde o ozubená kola zapadající do sebe (nikoli kola řetězová, či řemenice) je vždy směr otáčení výstupní hřídele reduktoru opačný, než směr otáčení motoru, respektive jeho klikové hřídele....
To Látal: U leteckých pístových motorů je smysl otáčení výstupní části hřídele motoru a vrtule VŽDY stejný, reduktor s tím nemá co dělat, jeho funkce spočívá v něčem jiném.
To je blbost. Jednoduchý reduktor ( 2x ozubené kolo) OTÁČÍ smysl rotace!! A tento reduktor je nejpožívanější
1.část : tak to jsem žil v bludu
2.část : OK, ale musíte napsat, odkud na tu vrtuli koukáte (tak jak jsem to napsal já)
pro letec: U leteckých pístových motorů je ( pokud pomineme systém protiběžných vrtulí a některé
experimenty ) smysl otáčení výstupní části hřídele motoru a vrtule VŽDY stejný, reduktor s tím ne-
má co dělat, jeho funkce spočívá v něčem jiném. Kompenzace reakčního momentu vrtule bývá
aerodynamická ( například asymetrický profil SOP, vyosení SOP či u italů oblíbené rozdílné roz-
pětí levého a pravého křídla ). U letadla s pístovým motorem ( motory ) se točivost určuje ve směru
letu. Tedy otáčí-li se po směru hodinových ručiček je pravotočivá, proti směru h.r. - levotočivá.
U tlačných vrtulí platí totéž. Tady ovšem dochazí k paradoxu opačného úhlu náběhu vrtulových
listů. Příklad: Do 335 ( motory Daimler Benz 603, oba samozřejmě pravotočivé ) přední (tažná)
pravotočivá, zadní (tlačná) levotočivá.
Jo, když sedíš v kabině a koukáš kam se otočí horní list, tak když jde doprava tak je to pravotočivá. To platí u tažných vrtulí, jak se k tomu musíš otočit u tažné, to nevím.
U malých motorů je zpravidla shodný smysl otáčení motoru + vrtule, u velkých motorů s reduktorem šly otáčky proti sobě, vyrovnával se tím točivý moment.
tzn. můžu říct, že vrtule je pravá nebo levá? pravo- nebo levotočivá?
p. Dominec: Je to stejné jako závity u šroubů.
díky pánové za čas a snahu byl jsem na to dotázán a neboť to bylo mimo mé znalostí, postoupil jsem dotaz dál.
Taky se kloním k tomu, že ty díry sloužily k připevnění na zeď či k rámu v rámci vystavení vrtule, než k pohoné jednotce. Zkrátka a dobře někde asi na něčem byla, podle viditelných značek se to poznat nedá. Byť je na vrtuli asi i původní lak, tak chybé jakékoliv označení výrobce, ani nemá výstražné prvky (pruhy, špičky). Je skutečně možné, že si ji někdo nechal v 30. či 40. letech vyrobit na míru. A někde byla evidovaná - viz "razitko" o vyřazení. Choceň či Zlín by nemusely být tak nesmyslné lokace, pro její původní využití ... nebo v rámci testování možných pohoných jednotek na stávajících typech? (asi blbost)
Stejně tak se sem mohla dostat v rámci válečných událostí a zůstat v Plzni jako náhradní díl či jako součást něčeho, co šlo nakonec do šrotu.
To by mohl možná osvětlit původní majitel, který s největší pravděpodobností již není na světě ... tak alespoň příjemný víkend!
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|