Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 164777 / today visits: 164777 |
To zajisté chápu a máte svým způsobem pravdu, ale pro mne je muzeum adekvátní výstavní plochy, depozitář, dílny.
No dneska to chátrá. Za 50 let bychom si rvali vlasy, že jsme mohli mít aspoň vrak, a namísto toho to nechali sešrotovat. (viz všechny ty vraky vylovené z moře, džungle, ledovce apod.) Lepší nechat chátrat než nechat sešrotovat.
Chápu nadšení lidí, ale toto muzeum je pro mne další polo-vrakoviště Tarantík. Když na to nemám podmínky (hlavně finanční) tak to nedělám. Není lepší menší projekt? Třeba v garáži zrestaurovat (ale pořádně) třeba motorku nebo mlýnek na kávu.
Když se před lety stěhovala letadla z Hradce do Olomouce, tak jsem byl rád. V HK byla sice v úlu, ale na různé akce byla vystavena venku a tam sloužila jako prolézačky. Když teď vidím, že jsou trvale venku a zase budou sloužit jako prolézačky, tak jsme si fakt moc nepomohli. Na fb muzea Koneším mi odpověděli, že plánují stavbu haly. Dejme tomu čas, ono si to sedne. Ale ten Petljakov je fakt masox. Divím se, že VHÚ měl vůbec odvahu dát to tak blízko k lidem.
To Milan Klouček: Bohužel to myslím smrtelně vážně. Bohužel zatím nevím o žádném „repasovaném“ kusu v leteckém muzeu Olomouc. Vím o tom, že tam hodně pomohli MiGu 15 UTI, který se používal ke zkouškám vystřelovacích sedaček a který ve Kbelích dovedli do skutečně zoufalého stavu. Vím, že začali pracovat na Il 14 FG (tuším, že ho odbarvili). Nic z toho, bych si ale nedovolil označit za repasi.
Nevím o tom, že by se po „repasi“ vrátil jediný letoun z Olomouce do Kbel. Prototyp Delfína si zřejmě pletete s třetím vyrobeným kusem z nulté série (výrobní číslo 0003), který jak správně píšete, hnil ve Kbelích a já Vás jen doplním, že teď pro změnu hnije v Koněšíně. Prototyp Delfína prošel opravou u firmy Forte Mostkovice a ta skutečně nemá s Olomoucí nic společného. btw prototyp teď sice vypadá jako nový, jen nevím jako co. Protože v celostříbrném zbarvení v jakém je dnes v expozici nikdy nelétal, chápu, že opravit povrchovou úpravu „barva kovu“ po létech „péče“ ve Kbelích je obtížné, ale tohle úplně muzejnický počin není. http://www.vhu.cz/exhibit/letoun-xl-29-2/
Nijak nezpochybňuji nadšení lidí z Olomouce a držím jim palce. Na druhou stranu jsem překvapený tou mírou nekritičnosti v tomhle vlákně. Myslím, že přístup převezeme toho co nejvíc ze Kbel do Olomouce (Koněšína) a tam je necháme, hlavně ať jich máme co nejvíc, není úplně správný. Radši půjdu do muzea a třeba ho i finančně podpořím, které má třeba jen jedno, dvě letadlo, ale v perfektním stavu. Vrakovišť už tady máme vcelku dost.
A proč jsem psal na úkor? Zprasený Petljakov ve Staré Aerovce je dílo pánů z Olomouce. Chápu, že na svůj provoz potřebují peníze a proto se v soutěžích VHÚ podbízejí cenou, jen škoda, že u toho ničí letadla. Stejně tak, když se podíváte zpět v tomhle vláknu na fotografie Mi 4. Jak vypadala když přijela ze Kbel (už tehdy to byl vrak, ale měl alespoň v pořádku plexiskla) a jak vypadá teď.
To Brundibár: To myslíš vážně? Do Olomouce byly zapůjčeny kusy, které ve Kbelích hnily volně na ploše. V Olomouci je v rámci možností repasovali a buď se pak něco z toho vrátilo do Kbel (třeba prototyp Delfína), nebo to bylo i nadále vystaveno v Olomouci. Nevím jak to bude s možností renovace v novém sídle muzea (je na to potřeba hala), ale i tak jsou ty exponáty aspoň přístupné pro běžného návštěvníka. Navíc v naprosté většině to jsou kusy, které mají ve Kbelích víckrát.
Jenom je škoda, že se Olomoucké letecké muzeum zachraňuje na úkor toho Kbelského
Letecké muzeum Viléma Götha
Kolomazník Vlastimil
Adresa: Palackého nám. 58, Dačice
Kontakt: Vlastimil Kolomazník, Mládežnická 505/V, 380 01 Dačice
Mobil: 608 873 114
Otevřeno:
o prázdninách út - ne od 9 - 12 a od 13 - 17 h
mimo prázdniny so - ne od 9 - 12 a od 13 - 17 h
prohlídku v jiném termínu od června do konce září si je možné domluvit po telefonu
Snad ještě funguje, poslední info je asi z roku 2013
http://www.dacice.cz/turistika-1/muzea-galerie/letecke-muzeum-vilema-gotha/
Jen bych rád trochu poopravil pana mgr. Procházku: V Kovářské toho z Lancasteru CF-F2 kupodivu moc nebylo, ta celkem velká část ocasu bývala kdysi vystavená ve Kbelích a teď je asi někde v depozitáři. Liberecké muzeum vlastní tuším podvozkovou nohu ze Siebela, kterou někdo vykopal na Ještědu a snažil se ji odtáhnout (ale byla na něj moc těžká), jinak převážná část vraku je pořád ještě na kopci pod zemí. Po havárii byla odvezena asi jen zadní část trupu, zbytek byl zasypán. Jestli je ta podvozková noha vystavená netuším, ale spíš ne. A ta replika Caudrona G.3 v Mladé Boleslavi je sice opravdu krásná, ale rozhodně nebude 1:1 - on Caudron byl celkem velká bestie a to by se už do podmínek UL nevešlo. V měřítku 1:1 by snad měl být ten nový Morane BB, který už létá.
A když už se tu mluvilo o sbírkách letadel, tak bychom neměli zapomenout na Český letecký ráj na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště, kde je kolem 15 historických kousků, ale bohužel se jedná o soukromou sbírku a nebývá běžně přístupná. Nově je historické letadlo i ve sbírkách Tankového muzea ve Smržovce, ale bázuje tuším v Líních (je to Stinson L-5 v sanitním provedení, krom toho byl dovezen i Saab Safir, ale ten není letuschopný - zatím).
No a co se dovozu toho tajemného letadla z ciziny týká - tuším, že se mluvilo o Dakotě a to by nebylo až tak neřešitelné vzhledem k tomu, kolik jich ještě po světě poletuje.
Tiež by ma zaujimalo, čo VHU riešil v Kanade, žeby Mosquito ? Norsemana ? Koněšínu želám vela návštevníkov, určite sa tam zastavím.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|