Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 94006 / today visits: 94006 |
A je vůbec potřeba cvičný letoun ? Brzo se bude prodávat Oculus Rift tedy helma pro virtuální realitu a armády mají věrné simulátory 1:1, takže stačí komp, pár oculusů a piloti se naučí lítat i na simu, piloti dopravních Airbusů a Boeingů taky cvičí jen na simulátorech. Stejně to všechno směřuje k autonomním robotickým letounům, Američané už testují bezpilotní robotický bombardér... Pokud se naučí dopravní pilot řídit A-380 a pak vozí lidi, tak na co potřebuje vojenský pilot lítat v cvičném éru ? Copak máme rok 1930 :D ?
Já bych pravě viděl T6 II za ty Zlíny
Trochu tomu politickému guláši nerozumím, ale 250 nových agenturních zaměstnanců AV určitě nespasí. Hlavně aby ten americký motor vytáhl AV ze dna a NG neskončily v nově postavené hale odstavené jako L 159 v AV. Taky asi není rovnocená náhrada L 39NG za Z 142.
Pokud budou kupovat L-39NG jako první,tak asi bude důležitější náhrada Z-142.
Myslím si,že pro naše letecto 7 ks L-39NG musí bohatě stačit...
Stěžejní může být i reketoplán, jenže ten pilot nemůže přesednout od kitařského stolečku do raketoplánu. Mezi tím je jaksi nějaká doba, po kterou by se měl naučit ovládat svěřený stroj. Proto byl výcvik pilota rozdělen do několika postupných fází. No a ta elementární po plachtařském stupínku by byl logicky ten vrtulový stroj. I ten byl navržen také pro konečné použití, nejen pro výcvik. Nic nového z SG 38 se do Me 262 taky nelezlo. Vícestupňový výcvikový systém například s L 19 byl s pístovým motorem jako levnější a pozvolnější varianta, po té přechod na L 19T jako předstupeň pro L 39 a L 159 a nadzvukové stroje. Samozřejmě že L 19T by měl daleko širší uplatnění, nejen ve výcviku. Místo toho máme zbytky Zlínů 142 a pohrobka L 270 jako vítěze nad projektem L 19. Je L 39 NG nějaké řešení? Projekt NG je stejně starý jako letoun sám, tedy nic nového a jen z kooperací se žít nedá, pouze živořit.
Nechci být špatný prorok ale není náhodou stěžejní letoun našeho letectva Gripen ?
Jenže pokud se nepletu, až na Švýcarsko nemá ani jedna země svůj vývoj cvičných letadel a pokud se nepletu podruhé, tak poslední cvičný letoun byla Fouga Magister v Izraeli a Rakousku. V Řecku tuším T-2, což jsou stroje stářím na úrovni L-29... U Švýcarů by to byla podobná situace kdyby dali nákupem nových strojů přednost před Pilatusem.
Jak čtu tak státy podobné ČR jdou cestou turbovrtulových letadel např.Rakousko,Švýcarsko,Izrael,Řecko atd. Já zase v tom nevidím nelogičnost a v několika stupňovitém výcviku kde piloti přesedají od vrtulových mašin až po proudové stíhačky to má celkem oprávnění.Ale možná z toho obchodu nic nevznikne a lobisti zapracují a L 39NG bude v našem letectvu.
O motoru M-601 můžete přestat byť jen snít, už se nevyrábí a akrobatické verze T bylo vyrobeno pár kousků pro Orlika.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|