Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 21055 / today visits: 21055 |
Errata - VOP samozřejmě odpovídá i OK-VIT.
Zkusím oživit tohle téma. Začal jsem si připravovat obtisky na stroj OK-BAL v původním zbarvení. A jak už to tak bývá, při studiu fotek jsem narazil na nesrovnalosti modelu od RS. Uvádí se, že Envoye BAL, BAM byly tzv 1. verze/série, BAN a BAO druhé a VIT třetí. Měly by se lišit délkou motorových gondol, absencí vztlakových klapek, tvarem VOP, potahem křídla plátno/překližka. Přijde mi, že první verze měla i hlubší křidélka oproti ostatním. Z výkresů jsem boužel sehnal jen monografii v LK. Ta zřejmě zobrazuje provedení druhé verze. Je tu někdo, kdyoé by dokázal vzhledy verzí upřesnit nebo měl další výkresovou dokumentaci, případně kvalitní fotky řešící otázku hloubky křidélek, vzhledu plátěného křídla atd.?
Protože z modelu RS v krabičce s čs. imatrikulací vlastně nejde postavit žádná z variant létajích u nás. Křídlo modelu odpovídá OK-VIT, gondoly OK-BAL(M), VOP pak OK-BAO(N). Slušnej guláš, nebo spíš základ pro stavbu WHAT-IF!
Ta kůže na sedadlech by byla logická z důvodu údržby (je dobře omyvatelná), umělé náhražky se tehdy ještě moc nepěstovaly. Čalounění stropu a boků kabiny minimálně v horní části bych tipoval látkové.
Když jsem před lety v Duxfordu absolvoval vyhlídkový let v Dragon Rapidu, tak tam byl interiér čalouněný několika odstíny šedé koženky, což je sice praktické pro úklid po některých cestujících, ale asi to taky nebude úplně dobové.
Ten interiér Savoie z filmu má podobnou vypovídací hodnotu jako interiér vesmírné lodi Enterprise - kulisáci prostě rychle spíchli něco, co aspoň trochu vypadá jako letadlo, mimo jiné tam byly i padací dveře v podlaze...
Dekuji pro krasne fotky a nove informace!
Tak se nám to pěkně rozjíždi
Ale tak mě napadlo ČSA spadalo pod MVP a výrobce (Airspeed) interiér zpracoval určitě dle požadavků zákazníka (ČSA nebo Vítkovických).Tak by se někde v archívu mohla válet kopie objednávky s požadavkem na vybavení letounu (jedno jestli v Anglii či ČSR). Nebo se čalounilo až v ČSR i v tomto případě nějaký dokument měl existovat.
A co třeba interiér takový Savoie, Ten byl vyobrazen ve filmu z V. Burianem "Tři vejce do skla".Tak teď jde o to jak moc realisticky to pojali kulisáci z Barrandova.
Tady je pár snímků z časopisu Flight. Jsou z období 1934-37, takže zachycují různé verze. Nicméně na většině se jeví, že sedačky byly potažené kůží tmavší barvy, buď hnědou, nebo klidně do červena. U modelu z roku 1935 to vypadá na kůži světlou. Otázka je, jak moc luxusní byly kusy pro ČSA.
Podle téhle fotky by strop béžový mohl být. Cedule o kouření je jistě červená tak bych sedačky viděl červenohnědé, jejich rámy černé, lišta pod okny viděl bych to na nějaký proutěný úplet tj. sv. okr pod lištou je buď nějaký tmavý tapeciruňk nebo rovnou mahagonová překližka aby někdo neprokop plátěný potah. Mimochodem co se podívat do rychlíkového vozu ČSD 1.třídy s té doby mohly by být stajně barevné. ČSA byla taky státní firma a erár jak víme invencí moc nesrší
Tohle vypadá jako dobové foto Envoye. Na medovou mi to přijde moc tmavé, a alespoň na sedačkách manšestr není určitě. Ale jaké společnosti patřil nevíme, stejně tak, jako nevíme jestli naše byly ve stejných barvách, nebo byly objednány s jiným interiérem....
http://www.planetdiecast.com/hwdphotos/upload_tinymce/thumbnails/asenvoyinterior.jpg
Ten text v předválečném časopise je asi dobrý nápad, ale taky spousta práce. Kdybys něco našel, tak napiš - zřejmě tím potěšíš dost lidí (a další zklameš, že to mají blbě).
Ano, jsem kontaktoval pana Obendraufovi, bohuzel nema zadne informace na interior. Tusim ze zadna fotka nebude pomoc (vsechno je cerbo-byle), bude to spis nejaki text ve nejakem prevalecnem casopisu.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|