Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 1766 / today visits: 1766 |
Pár fotek na motor (zdroj: internet)
Náhled na rámečky:
Rámeček A:
Na rámečku nalezneme obě poloviny trupu. Rytí je přiměřené, jen směrem k hřbetu a k spodní části letadla má tendenci se ztrácet. Žiletková pilka přijde v tomto bodě vhod. Ke konci polovin trupu najdeme i povrch připomínající pomerančovou kůru. Oproti zbytku trupu toto kazí slušný dojem. Menší propadliny se nachází v místě "výztuhy" pro podvozkovou nohu na obou polovinách trupu.
Rámeček B:
Křídla jsou řešena v jednom celku, dolepíme jen spodní poloviny. Díky tomu nevznikne v budoucnu problém s řešením geometrie. Rytí je přiměřené, jen povrch bude potřebovat jemně přelešti. Propadliny nalezneme u klapek, z důvodu síly materiálu. Prosklení "stropu" vlepujeme samostatně. Pro vzpěry nezapomněl výrobce s prohlubní pro jejích lepší dopasování.
Rámeček C:
Obsahuje ovládací plochy, kryty motoru, část kokpitu a jiné. Díly jsou vylisované bez otřepů. Propadliny budeme hledat marně. Přístrojová deska vypadá krásně, jen je škoda absence vnitřního reliéfu jednotlivých budíků. V obtiscích budíky bohužel nenalezneme.
Rámeček D:
Skládá se z menších dílů, včetně signálních raket a kol. Rámeček je ve stavebnici celkem 2x.
Rámeček E:
Na menším rámečku nalezneme kompletní motor. Stavebnice poskytuje jeho možnost vestavění. Jako základ dostačují, více nároční modelář v budoucnu sáhne po odlévané sadě. Manuál nám možnost od krytování neukazuje.
Rámeček F:
Obsahuje, vrtuli, sedačky, antény a jiné drobné díly. Menší propadlinu nalezneme na dílu 14F. Je snadno odstranitelná trochou tmelu. Umístění pro antény si je potřeba předvrtat. Manuál dává jen hrubší odhad, kam má modelář vyvrtat otvory. V tomto bodě, musíme být rozhodnutý kterou variantu budeme stavět.
Rámeček G:
Obsahuje transparentní díly. Ty jsou krásně čiré bez škrábanců. Jejich zabalení společně s rámečky není moc ideální. Jejich zabalení v samostatném sáčku by určitě lépe zabránilo v jejich případném poškrábání.
Díly W:
Obsahem sáčku jsou tři drátky pro antény.
Moc se omlouvám, škoda že tady nejde editace článku.
Oprava:
Roden 1:32 Bird Dog L-19/O-1 review
Rád bych představil nedávno vydanou stavebnici od firmy Roden. Jedná se o model Bird Dog v měřítku 1:32. Ve standartní krabičce s horním otvíráním nalezneme sedm rámečků z šedého plastu, jeden s transparentními díly, pytlík s třemi drátky pro antény a obtiskový aršík na dva stroje.
Trocha historie:
Na konci čtyřicátých let zadalo Americké letectvo soutěž na letadlo celokovové konstrukce pro potřeby dělostřeleckého a bombardovacího zaměřování, a kurýrních služeb. Z nabízených návrhů vyhrála společnost Cesna, která podle specifikací požadovaných pro nový typ výrazně změnila svůj předchozí model 170. Především se změny týkaly trupu, což zlepšilo pohled na horní i zadní hemisféru. Letadlo mohlo dopravovat pilota a jednoho cestujícího, nebo jednoho zraněného na nosítkách. Pro tento účel byly kabinové dveře zvětšeny. Sériová produkce nového typu, oficiálně nazvaného Bird Dog L-19 / O-1, začala na konci roku 1950, z počátečních 418 kusů na 3600 letadel. První zkušenost s O-1 v bojových podmínkách během Korejské války prokázala, že letadlo by mohlo být také použito pro bojové akce s lehkou výzbrojí. Jejich hlavním úkolem bylo označování cílů pro další silnější stíhací letadla s použitím neřízených raket. Takové stroje, které byly modifikovány podle nových požadavků, byly označeny TO-1A a TO-1E. Válka ve Vietnamu, znovu prokázala potřebu letadla této třídy. O-1 byl s velkým úspěchem využíván k průzkumu, jako dělostřelecký pozorovatel, k označování cílů, eskortní, kurýrní a také pro lehké útoky. Během tohoto období získaly nová označení jako O-1F a O-1G. O-1 zůstal v přední linii kvůli svým jedinečným vlastnostem, zvláště pro schopnost vzlétnout a přistát na menším a nezpevněném letišti. Vojenská kariéra oficiálně skončila až v roce 1974, kdy bylo přijato oficiální rozhodnutí vyloučit O-1 z bojových operací.
To se nějak nepovedlo...
Roden 1:72 FWD Model B 3-ton & BL 8-inch howitzer Mk. VI review
Rád bych představil nedávno vydaný model od firmy Roden. Jedná se nákladní automobil FWD Model B 3-ton (plná kola) v balení s houfnici BL 8-inch hotwizer Mk.VI. Krabička s typickým bočním otvíráním v sobě ukrývá šest rámečků zelené barvy, samostatnou loži kanonu a gumové obruče (díl H) pro kola houfnice, dále manuál včetně barevné bokorysu.
Trocha historie: V roce 1912 Americká armáda objednala pro své potřeby nový nákladní vůz. Dle specifikací, měl unést náklad do tří tun s možností táhnutí dělostřelectva. Společnost Four Wheel Drive Auto již vyvíjela nákladní automobil "model B", který mohl být rychle přizpůsoben vojenským požadavkům. Model B měl motor a sedadlo řidiče přímo nad rámem, což je výrazný rozdíl od ostatních modelů nákladních automobilů, které měly klasický design "kapoty". V roce 1915 navrhla britská inženýrská společnost Vickers novou 8-palcovou houfnici BL Mk VI. Jednalo se především o konstrukční modernizaci předchozího typu Mk. V, což vedlo k zlepšení týkající se mechanismu hydraulického zpětného rázu válce děla. V bojových situacích dosáhl odklon čtyř stupňů vlevo nebo vpravo a až padesát stupňů směrem vzhůru. Statická část zbraně měla nový, modernější vzhled. Dosah střelby dosahoval téměř 10 kilometrů, zatímco hmotnost houfnice v porovnání s předchozí verzí byla o více než tři tuny lehčí. Pro vlečení zbraně na bojové pozice byl především určen těžší tahač, jako je nákladní automobil FWD nebo traktor Holt 75.
Náhled na krabičku a manuál:
Návod:
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|