Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 19720 / today visits: 19720 |
To bych nechal na to kafe. Ať to tady neeskalujeme
V.Šulc: Hádat se nechci ani nepotřebuji, a s tím kafem nemám vůbec žádný problém. Jen bych ještě poprosil o vysvětlení, jak to bylo myšleno s tím skladem plným modelů vzniklých kopírováním. Děkuji.
Richard: Zase jsem to myslel tak nějak globálně, nikoli doslovně. Měl jsem na mysli, že Loganu nebude v recenzi nikdo vyčítat třeba absenci osmiválce, pneumatického pérování, 4maticu a dalších věcí, které se od auta téhle kategorie neočekávají, a naopak u Mercedesu je nebude extrémně chválit, protože tam jsou po léta běžnou výbavou... A to, že je hromada modelářských recenzích psaná blbě, to už jsem zmínil několikrát.
A s modely je to úplně stejně.
Mirek: velmi špatný příklad s těmi auty. Ze správně napsané recenze/testu musí být naprosto jasné, co je Dacia a co Mercedes a co je smyslem existence těchto aut. A to i v rámci zcela izolovaných článků, uveřejněných třeba s půlročním odstupem. Ty recenze prostě MUSÍ být srovnatelné. Jinak je to špatně...
Mirku, skoro bych si s Vámi dal kafe, člověče Jsem rád, že se té nevýdělečné části našeho podnikání účastníte také. Předpokládám, že je se shodneme, že tohle je něco, na co můžeme být společně hrdí. Mimo jiné i proto, že jinde to nemají - nedávno jsem o tom psal na Modelfóru. Byl bych velmi opatrný na to, kazit to nějakými výkřiky o tom, že jde jen o prachy. Prostě nejde. A podle mě právě v našem oboru v Česku nikomu. Samozřejmě, jsme profíci a prachy vydělat musíme, jinak nepřežijeme. A je jedno, jestli živíte jen sebe a manželku, nebo 130 lidí. Jenže, podstatné je, že prachy se dají vydělávat vkusně, nebo nevkusně. A ten Čmelák, to je příklad toho nevkusného vydělávání. A jeho vychvalování na Muzikantově "nezávislém" webu Modelářovo je příklad nevkusu na druhou. Který je, mimochodem, nejen v našem oboru naprosto unikátní. To je něco, co si nikdo normální nedovolí dělat.
A v názoru na Čmeláka se, předpokládám, shodujeme. Alespoň podle toho, co jste psal.
Co se recenzí týče, tak já v poslední době kritizuji především úroveň redakční práce v časopisech, i na webech. Recenze na Mercedes třídy S a Dacii Logan se dá napsat tak, že po jejich přečtení každý pochopí, co je které auto zač a jak si navzájem stojí. Jestli mi nevěříte, zeptejte se Richarda. Je to tak proto, že v motoristických časopisech dělají profíci redaktoři, kteří si články srovnají tak, aby to vyšlo. A přitom dokáží oba vozy pochválit, možná i ten Medvěd dostane víc kritiky, než Logan. Bohužel, v našem oboru to tak není. Z recenzí se dočtete, co má co za chyby, ale ve výsledku nepoznáte vzájemnou úroveň hodnocených výrobků. Kdybyste o tom ctěl polemizovat, klidně, ale já to poměrně rozsáhle zkoušel na vzorcích lehce poučené populace, a výsledek byl ten, jaký popisuji.
To, že recenzenti neumí pochválit respektive vyvážit hodnocení kladů a záporů hodnoceného produktu, není nic nového a není to nic, co je jen dnes. Tady v Čechách to tak bylo vždycky, když si najdete recenze na staré KP v letectví ze 70. let, tak je to jak kdyby to někdo napsal dneska. To není žádný současný trend, to je naše Česká zaprděnost a potřeba všechno, co tady někdo vytvoří, pořádně zdrbat, aby ho přešla chuť si vyskakovat. Syndrom F.X.Šaldy (což byl tedy excelentní kokot).
Ty dvě recenze, na Cometa a Liberátora, jsou právě excelentní ukázkou špatné redakční práce. Hochmutova recenze je autorsky dobrá, nicméně pomíjí právě skutečnost, že jde o short run, a zcela pomíjí zdroj modelu, a tím pádem vypadává z kontextu ostatních modelů. A mimochodem, epoxiďák od toho maďarskýho kluka Czaby je tak o třídu ne-li o dvě lepší.
Recenze na Liberátora je z mého pohledu naopak špatná, byť vyznívá kladně. okud je to vůbec recenze, je to psané spíš tak formou poznámek na okraj. Hlavně, nechápu, jak může soudný redaktor dát napsat recenzi na tohle panu Vilingrovi. Když se vezme na jedné straně jeho nechuť k eduardu, která se promítla do té nesmyslné, ale z tohoto hlediska pochopitelně na samý závěr zařazené zmínky o kolečkách, tak on hlavně kamarádí s autory publikace a spoluautory konceptu stavebnice pány Vančatou a Türkem. A z celého toho textu úplně čiší, jak to napsal opatrně, aby se kámošů náhodou nedotkl
Jinak my dva bychom se neměli hádat. Podle mě máme ve skutečnosti velmi podobné názory na řadu věcí.
Pane Czerny , vy jste taky dobrá podšívka. Velebíte Britmodeller, jak je to tam všechno v klidu a pak sám skrytě (jakoby nenápadně) zakládáte flame (skryté narážky na diktování, jak mají vypadat recenze).
Zeptám se vás tedy jinak. A můžete si to dát také jako dotazník.
1) Kolik výrobců modelů přispívá na Britmodeller ?
2) Kolik výrobců modelů je tam ochotných diskutvat, odpovídat na dotazy, prozrazovat plány ?
3) Kolik výrobců tam po kritice svých výrobků posílá autorům výhružné SMSky ?
Pokud jde o zmiňované recenze, pak p. Šulce chápu.
Bez toho, aniž bych chtěl nějak snižovat hodnotu modelu DH Comet nebo jiného uvedeného v tomto případu.
Závěr recenze zní: Rozhodně je to zatím nejlepší plastový mode tohoto typu na trhu.
OK, odmyslím li si to, že mohu dát do krabičky dva zkroucené kusy plastu a prodávat to např. jako Kuňkadlo a stále se bude jednat o nejlepší model daného typu ny trhu. Srovnejme tři existující modely.
Riders in the Sky, Comet, Čmelák. Myslím, že u všech tří můžeme v tuto chvíli napsat, že se jedná o nejlepší modely daného typu na trhu. Opravdu si myslíte, že se jedná kvalitativně o rovnocenné modely ?
A jaké je tedy hodnocení modelů ? U prvního se dozvíme, že už samotný název stavebnice je špatně, u druhého, že je to nejlepší model na trhu a u třetího se strhne bitva mezi těmi, kdo říkají, že to je model na nic a obhájci, kteří tvrdí, postavit se to rozhodně dá, je to pěkný modýlek do vitrinky a pořád se nenavážejte do AZ/KP.
Tak se nemusíme dohadovat. Buďme objektivní.
Riders je už od Hasegavy velmi dobrý model, doplněný o díly ve skvělé kvalitě a nádavkem plechy, masky, kniha.. nabušená stavebnice.
Čmelák je odfláknutej model se vším všudy.
V.Šulc: Vaše odpověď mě příjemně překvapila. Čekal jsem agresivnější reakci, a místo toho přišla vcelku rozumná konstruktivní odpověď. No, když si oba sáhneme trochu do svědomí, tak zjistíme, že oba máme trochu pravdu. Ano, s tím děláním pro peníze jsem to trochu zjednodušil (vůbec to nebylo myšleno jako urážka všech), ale je to to gro, proč to všichni děláme. To, že podporujeme děti, modelářské kroužky, nějakou charitu atd. (děláme to pochopitelně také), je už jen taková ta vedlejší činnost, vyplývající z vlastnictví takovéhle firmy, a s tím spojených možností.
Nepochopil jsem to s tím plným skladem modelů, tam jestli mohu, bych to prosil trochu osvětlit. Jinak jsem nikdy neměl problém s kritikou jakýchkoli modelů, ať je dělal kdokoli, a svou kritiku jsem se nikdy nebál napsat veřejně, i říct přímo vydavateli stavebnice, či autorovi masteru. Každý to přešel jinak, někdo to uznal, někdo to nesl těžce. Vy jste třeba nesl těžce, když jsem jako jeden z prvních na základě testovacích výlisků kritizoval chyby na 534. Stejně tak, jako mě naprosto šokovala Vaše reakce na mé upozornění na špatné umístění kamuflážního pole na Fokoušovi, kdy ani jsem nechápal, jak jste mohl něco takového napsat.
A o těch recenzích jsem psal už v tom předchozím, to je kapitola sama pro sebe.. Bohužel dost recenzí je špatných, a to buď proto, že je autor nezvládne, proto že se autor bojí napsat pravdu kvůli..., nebo proto, že jsou psané přímo na něčí objednávku. S tím chválením je to trochu problematické. Dnes už se tak nějak za standard považuje, že stavebnice bude kvalitní, a tak se v recenzích spíš upozorňuje na chyby a nedostatky, než na dobré věci. A chtít porovnávat recenzi Liberátora a nějakého shortrunu je také nesmysl. Ke každému tomu modelu totiž recenzent už od začátku přistupuje jinak, vzhledem k jeho základní úrovni. To je jako srovnávat recenzi na Dacia Logan a eskového Mercedesa. Srovnávalo by se nesrovnatelné, a proto ty recenze vždy budou psány úplně jinak. To by musela být srovnávací recenze dvou modelů, ale pokud bude někdo dělat srovnávačku, tak si určitě vybere srovnatelné modely, a ne limitku s hasegawskými výlisky a garážový shortrun. A kola v Liberátoru jsou také relativní. Pokud se bude model hodnotit z modelářského hlediska, tak kola chybí, plakát přebývá, a pokud se sběratelského, což je u limitky vcelku běžné, tak jsou kola nanic, a podstatně zajímavější a efektnější je ten plakát. Mně osobně se tam víc líbí ten plakát, než kola, která bych si mohl v případě potřeby mohl dokoupit. Prostě co člověk to názor, to jiná priorita. Tak to prostě je, a názory nelze něnomu vnucovat, ani si vynucovat jiné.
Ono pojmenovat si téma "RING VOLNÝ" a potom se klepat že se to vede tak, jak se to vede, to chce - dělat si z lidí prdel, že jo?
Nicméně sám nahráváte na smeč. Jestliže se tady angažujete primárně kvůli článku p.Šlajera a netušíte, proč to dopadlo tak, jak to dopadlo, tak si seďte zapšklej někde v prdelkovicích a nemoralizujte. Ono kdyby to pojal tak, že něco polepil, na něco neměl náladu a něco prostě nebylo v jeho silách, protože stavebnice stojí za prd (a ona za prd stojí bez ohledu na to, jak moc s Muzikantem kamarádíte nebo je Vám sympatická jeho bodrost), neřekl by nikdo ani popel. Možná, stejně jako na britmodelleru, by mu člověk zatleskal a poradil, ať si na kolečka pořídí vyrážečku a příště je vymaskuje. Jestli je škudlil, tak ať před štětcováním kolečko oblemcá černou, zalakuje ňákym odolnym blivajzem, vybarví syntetikou a přetahy smeje ředidlem. Jenomže co - nejdřív všechny pouráží a následně se diví, že si nikdo nesedne na prdel? Stejně jako to tady děláte Vy? RING VOLNÝ do chvíle, kdy se to nepříčí Vašemu trochu zaujatému pohledu na svět, co?
Pane Czerny, jen drobný dotaz: proč sám děláte to, co kritizujete?
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|