Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 3661 / today visits: 3661 |
Čeho je moc, toho je příliš. Nebo ne?
Libore mně jde spíš o vyzkoušení aplikace dekálů. Přeci jen je to několik velkých dekálů, které na sebe musí navazovat a už jen usadit tak velký dekál na zakřivené plochy nebude úplně jednoduché.
Franta: od Edy bych chtěl mít v kolekci i jednoho pacifickýho tož uvidíme.
Libore nemáš v plánu vyzkoušet aplikaci obtisků z Royal Classu znázorňujících pruhy na záď Mustamgů z Iwodžimy, konkrétně v RC pro stroj The Ole Lady. Asi to nebude nic jednoduchého, ale třeba se ukáže, že osazení naní zase až takový problém.
Ty kódy na spodní straně křídel byly údájně přidány pár týdnů skončení války, aby odradily nudící se piloty od plašení anglických venkovanů. Zdroj Osprey: 359th Fighter Group, Jack H Smith. str. 118
Tak asi takto k tomuto stroji:
P-51D-5 s/n 44-13893, Lt. Thomas P. Smith, 370th FS, 359th FG, 8th AF
Válečná podoba stroje (předloha ze stavebnice):
A) podle dostupných fotografií byl stroj několikrát umyt. Tím dostal naleštěný vzhled. Identifikační tabulka (nebo jak se to jmenuje) na levé straně pod kokpitem byla při mytí zakryta nebo schválně neumyta. Díky tomu je plech pod ní tmavší.
B) vrtule jsou bez označení výrobce
C) vrtulové listy jsou u kořene lehce zastříkány barvou vrtulového kužele (zelenou)
D) pneumatiky s kosočtvercovým nebo s křížkovým vzorem
E) fotografie ukazují stroj s 75 galonovými nádržemi
F) stoj měl na odsuvném překrytu kabiny zpětné zrcátko z P-38. Toto bohužel stavebnice nepostihuje i když je to hodně rozšířená úprava.
Poválečná podoba stroje:
1) stroj nemá identifikační tabulku (jsou vidět jen fragmenty a černý kříž)
2) stroj má stále zpětné zrcátko z P-38
3) stoj má modře natřenou odsuvnou část překrytu kabiny
4) červeně jsou natřeny kryty výfuků
5) listy jsou bez znaku výrobce a jsou při jejich kořenu zastříknuty barvou
6) pneumatiky s křížkovým vzorem
7) černé pásy na křídla a VOP jsou lemovány červenou barvou. Kromě krytu podvozku. Ten je bez lemu.
8) anténní sloupek je také v červené barvě
9) na křídle jsou černé proužky sloužící k snadnějšímu navedení na pozemní cíl
10) každý výstřelný kanál je ozdoben černou hvězdičkou
11) na spodní straně je kód CS-E. Toto označení sloužilo k rychlé identifikaci stroje. Kódem byla označena většina poválečných strojů, a to z důvodu nekázně jejich pilotů. Díky kódům byla ulehčena jejich identifikace.
Vrátím se k Chattanooze. Pro zajímavost pozdější podoba Caroline. Na ní je vidět, že kód CS*E byl i na spodku levého křídla. Není to jediná mašina od 359.FG, která měla takto aplikované značení (další je např. CV*I Jolie Héléne). Na fotce Caroline jsou kromě červeně natřeného krytu výfuků a anténního sloupku vidět i černé pruhy lemované červeně a tmavou modrou nabarvený rám překrytu kabiny. Listy vrtule nejspíš postrádají logo výrobce.
Pro ilustraci toho, jak jsou obtisky tisknuté Eduardem kvalitní, především co se jejich tloušťky (tedy spíše tenkosti) týče, přikládám pár fotek. Použil jsem aršík z profipacku "dé pětky" bez kýlu, který aplikuji na svůj druhý model. Krycí lak je tak tenký, že jeho rozhraní není poznat. Obtisk se symboly sestřelů jsem nanesl na modrý podklad Vallejo ošetřený lesklým lakem Tamiya z řady LP, ostatní obtisky na syrový "kovový" podklad z barev Alclad II a MRP. Dlužno ovšem podotknout, že s drobnými obtisky, především s popiskami, se musí pracovat velice opatrně a je potřeba je z papíru stahovat po jednom přímo na povrch modelu, jinak hrozí, že se při uchycení do pinzety zkroutí. U jiných obtisků jsem byl zvyklý si jich odmočit najednou víc a pokládat je na model špičkou pinzety a jednou rukou. Tady to moc nejde, protože se mi často zachytily na špičce pinzety a po přiložení na místo se jí nechtěly pustit. Dobrým pomocníkem bude proto stojánek, aby měl modelář obě ruce volné a jednou rukou si mohl přidržovat podkladový papír a druhou opatrně obtisk stahoval na plochu. Také mějte na paměti, že s obtisky se dá po papíru hýbat v podstatě ihned po namočení.
ten obtisk pikoveho esa..ma byt obracene
Po slabém přelakování bude na barvě ten výsledek ještě lepší, předpokládám, že rozhraní krycího laku zmizí úplně. Já jsem v novými obtisky od Eduardů spokojen velmi. Původně jsem chtěl čekat k RC Mustanga na wet transfery p. Bobka, ale teď to už za nutné nepovažuji
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|