Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 19277 / today visits: 19277 |
Možnost podvěšení raket HVAR je fotograficky doloženo u všech předloh, u kterých to stavebnice nabízí. Tedy u předloh A,C,E,F a I.
Stroje A, C a E jsou s raketami respektive závěsníky fotograficky zdokumentovány. A navíc kamo A je blok 25.
Pro ty, které zajímá kompletní obsah této stavebnice jsou připravil náhled na Chmell Scale Models.
.
Abych nezapomněl na dekály...
Franta: vycházel jsem pouze z materiálů písemných, vygůglit všechny příslušné mašiny by se mi asi ani nepodařilo, protože fotky nemusí pocházet jen z internetu, takže je dobře že jsi to vyvrátil
Libore závěsníky pro HVARy jsou u všech strojů ve stavebnici doloženy fotograficky. Pochybnosti nejsou na místě.
Ještě si dáme schémata zbarvení. Některé již byly uvedeny dříve jinými výrobci jako samostatný doplňkový aršík, ovšem na atraktivnosti těch dnešních to nic neubírá.
Prvního srpna 2020 jde do prodeje zbrusu nová limitka P-51D Mustang věnovaná strojům působícím z Iwo Jimy při doprovodu (tzv. long range escorts) bombardovacích svazů B-29 orajících svým nákladem průmyslovou i obytnou půdu japonských ostrovů. Protože jsou výlisky od léta loňského roku, kdy měla premiéru Chattanooga Choo Choo, již dostatečně známé (hrazdička se stále mírně prohýbá), zaměřím se pouze slovně na návod a pomocí obrázků představím přidanou hodnotu k výliskům a kamuflážní schémata, kterých je rovných dvanáct.
Z návodu bych vypíchnul správné vypuštění zařízení Detrola z kokpitu, které pacifické stroje nenosily, čili neměly ani anténní drát natažený mezi SOP a kabinou. Zmíním se i o sedačce, resp. doplním pro zajímavost její typ, kterým je Warren-McArthur 234B-AS1. Všechny stroje by podle kreseb kamufláží a příslušného stavebního kroku v návodu měly mít akumulátor přemístěný do motorového krytu, takže v kokpitu se má použít díl č. H22 a lapač vzduchu vlevo na boku motorového krytu má zůstat zachován. Protože opakování je matkou moudrosti tak jen připomenu, že oválná krytka u konce pravého křídla nahoře by se měla zatmelit. Zaujalo mě zbarvení interiéru podvozkových šachet, které má být nyní kompletně a bez rozdílu chromate yellow (zde Bůh suď). Návod nám radí ve spodním dílu křídla vyvrtat před podvozkovou šachtou otvor pro další anténu (díl G4), ale ne všechny stroje ji nosily. Zde bych se řídil kresbami kamufláží, kde je anténa zakreslena jen u některých camo, případně bych se snažil vygůglit dobovou fotku daného stroje. Výškovky mají být u všech camo kovové, tedy z dílu B7 a B8. Nevím jak se stínítkem nad palubní deskou, stále jde o hladký díl H33, tedy díl bez "prolisů", avšak na některých fotkách Mustangů, nejspíš verzí D-25, z Iwo Jimy se stínítko s prolisy dalo identifikovat. S variantami zaměřovačů uvedenými v návodu po konfrontaci s výrobními čísly konkrétního stroje vyjadřuji souhlas, stejně tak s použitím výfuků s krytem u všech strojů. Stavebnice obsahuje rámeček J, čili "pacifické" nádrže, a také platíčka leptů na spodní křídlo, na která se mají umístit odlévané závěsníky raket. Rakety může podle návodu nést pět strojů, o jejich instalaci na stroje camo A, C a E mám pochybnosti, protože závěsy byly zavedeny až u bloku D-25.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|