Fit test Special Hobby malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 3115 / today visits: 3115

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
2) 30.06.2022-16:03  -  KING TIGER    ICM 1:48 B-26K Counter Invader (early)-pohled do krabičky

Rámečky:














































































































 


Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.

1) 30.06.2022  -  KING TIGER    ICM 1:48 B-26K Counter Invader (early)-pohled do krabičky
ICM 1:48

Kat.č. 48278

B-26K Counter Invader (early)

US Attack Aicraft



V roce 1961 letectvo Spojených států vrátilo zpět do služby mnoho letadel B-26 Invader, které sloužili během 2.světové války a během korejské války. Práce na modernizacích B-26 začaly v roce 1962, pro rozsáhlou modernizaci si americké letectvo vybralo společnost On Mark Engineering Company z Van Nuys v Kalifornii. Zmodernizovaná letadla dostala nové označení B-26K. Před svým bojovým nasazením ve Vietnamu našel využití B-26K Counter i v jiné části světa, konkrétně v Kongu. V 60. letech 20. století byla tato středoafrická země ve stavu občanské války. Spojené státy v tomto konfliktu podpořily vládu Konga proti rebelům známým jako Simba. S podporou CIA byla vytvořena speciální letecká jednotka, ale politické ohledy nedovolily využití amerických pilotů. Kvůli tomu bylo rozhodnuto o využití k těmto úkolům piloty jiných zemí, mnoho z nich byli Kubánci. Tato letecká jednotka, známá také jako 211. squadrona 2. Konžské letecké skupiny. Ze vzduchu podporovala vládní jednotky v jejich bojích proti rebelům. Vzhledem k tomu, že použití bomb bylo zakázáno, mohly B-26K Counter Invader používat jen těžké kulomety a rakety. Jejich těžká palebná síla, dlouhý dolet a nedostatek nepřátelské protivzdušné obrany učinily tyto letouny účinnými proti rebelům. Počátkem roku 1965 měly některé B-26K původní označení, které se používalo jako identifikační značka letky. Ta představovala velkého černého býka na bílém pozadí, okopírovaného z etikety oblíbené místní značky piva, a jméno Makasi. Jméno Makasi by se dalo přeložit jako „velmi silný“ nebo silný jako býk. V listopadu 1969 byly B-26K vyřazeny z vojenské služby. A/B-26 zažily službu ve třech válkách a různých menších konfliktech a nikdy nebyly úplně vyřazeny, tentokrát však zůstaly navždy ve výslužbě.





Novinka rozšiřuje řadu vydaných stavebnic středního amerického bombardéru A/B-26 v měřítku 1:48 o další zajímavou variantu. Výrobce přitom využívá univerzálnosti některých svých rámečků, které kombinuje podle potřeby. Stavebnice je zabalena do standardní krabičky s výklopným víčkem a samostatně řešeným vrchním obalem. Na něm můžeme obdivovat krásně zpracovanou malbu samotného letadla letícího nad africkým pralesem. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme čtrnáct rámečků ze světle-šedé barvy, jeden s transparentními díly, manuál a uvnitř vložené tři obtiskové aršíky. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky mají naznačeny šrouby. Výztuhy na vrchní a dolní straně obou křídel vystupují mírně nad povrch. Na konci křídel jsou umístěny dvě napevno umístěné nádrže na palivo. Bohužel výrobce opomněl na dvě víčka na každé z nádrží, které jsou dobře patrné na fotografiích skutečných strojů. Decentně je naznačené žebrování křidélek. Motory jsou ztvárněny včetně vstupního i výfukového potrubí. Výrobce nezapomněl ani na přípravek pro přesné umístění výfuku. Interiér má naznačenou vnitřní konstrukci, bohužel tím při bližším pohledu vznikly menší propadliny na vnější pravé straně trupu. Kokpit je nadmíru dobře vybaven již v základu, ale zaslouží si vylepšení v podobě pásů pro obě sedadla. Na dveřích pumovnice můžeme vidět zaslepené otvory pro kamery. Je možné, že se v budoucnu dočkáme ještě verze RB-26K s prosklenou přídí a kamerami umístěnými uvnitř pumovnice. Obě šachty hlavního podvozku jsou ztvárněny pěkně, ale zapotřebí budou

doplnit rozvody elektroinstalace a hydrauliky. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámeček je zabalen samostatně do PE sáčku pro jeho lepší ochranu před případným poškozením. Manuál je vytištěn na 28 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Pokud by si chtěl modelář vyřezat vlastní masky, může využít šablonu vytištěnou na straně č.24. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, nalezneme mezi nimi i budíky pro přístrojovou desku. Vybírat můžeme ze čtyř různých strojů:

- B-26K 64-17644, 211th Squadron, 2nd Group, Congolese Air Force

B-26K 64-17645, 211th Squadron, 2nd Group, Congolese Air Force

- B-26K 64-17646, 211th Squadron, 2nd Group, Congolese Air Force

B-26K 64-17649, 211th Squadron, 2nd Group, Congolese Air Force

Náhled na krabičku a manuál:




Manuál:















































































































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1735361302.543 forum