Fit test Special Hobby malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 13923 / today visits: 13923

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
3) 25.01.2023-16:42  -  Alfred Riedel    ICM 1:32 Bristol Beaufort Mk.IA with tropical filters-pohled do krabičky

Určitě nejde o model 1/32 jak je v titulku Wink.

2) 25.01.2023-16:29  -  KING TIGER    ICM 1:32 Bristol Beaufort Mk.IA with tropical filters-pohled do krabičky

Rámečky:








































































































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.

1) 25.01.2023  -  KING TIGER    ICM 1:32 Bristol Beaufort Mk.IA with tropical filters-pohled do krabičky
ICM 1:48

Kat.č. 48311

Bristol Beaufort Mk.IA
with tropical filters




Beaufort byl původně navržen jako torpédový bombardér společností Bristol Airplane Company s využitím zkušeností, které získala při vývoji tehdy vynikajícího Blenheimu. První prototyp vzlétl 15.října 1938, sériová výroba začala až v listopadu 1939 a první stroje byly přiděleny k 22, peruti Coastal Command. Krom role torpédového bombardéru, byl využíván i ke klasickému bombardování a kladení leteckých min. Modifikace Mk.IA měla novou kulometnou věž s novou výzbrojí, podobná té, která byla instalována na bombardéru Bristol Blenheim. K dalším úpravám patřil radar ASV, který sloužil k vyhledávání hladinových cílů. Takto upravené letouny sloužily v boji ve středomoří a v severní Africe. Zde byly jejich cílem konvoje transportních lodí a válečné lodě zemí Osy. Provoz v takto náročných podmínkách, kde panovali vysoké teploty také vedl k použití upravených sání vzduchu do karburátorů na motorech Bristol Beaufort.

V roce 1942 byly vyřazeny z aktivní služby a poté byly používány pro cvičné účely dokud nebyly v roce 1945 prohlášeny již za zastaralé. Část výroby probíhala i v Austrálii, vyprodukováno bylo více než 700 letadel různých variant, které sloužily v jihozápadním Pacifiku až do konce války.




Novinka od ukrajinského výrobce představuje dvoumotorový britský torpédový bombardér Bristol Beaufort Mk.IA v měřítku 1:48 vybavený radarem ASV. Stavebnice je zabalena do standardní krabičky s výklopným víčkem a samostatně řešeným vrchním dílem obalu. Na jeho povrchu může modelář obdivovat krásně zpracovanou malbu samotného bombardéru letícího nad územím severní Afriky. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme devět rámečků ze světle-šedé barvy (dva jsou spolu spojeny), jeden s transparentními díly, manuál a v něm vložený obtiskový aršík. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky vystupují nad povrch letadla. Křídla jsou tvořeny ze dvou polovin, které po slepení nasuneme na dva hlavní nosníky z každé strany trupu. Klapky, křidélka, SOP a VOP lze ve stavebnici otevřít a rozhýbat, takto se celé letadlo "oživí". Oba motory jsou krásně ztvárněny včetně žeber jednotlivých hlav válců, k nim doplníme jen potřebné rozvody. Interiér trupu má z větší části naznačenou vnitřní konstrukci včetně zadní podvozkové šachty. Kokpit je nadmíru dobře vybaven již v základu, ale zaslouží si doplnit o pásy pro všechny členy osádky od některého z výrobců doplňků. Přístrojové desky lze vylepšit pomocí budíků umístěných na obtiskovém aršíku. Na levé straně trupu nalezneme otvor pro možné umístění kulometu Lewis. Obě šachty hlavního podvozku jsou ztvárněny detailně, u vzpěr bych si dával pozor při jejich oddělování z rámečku, aby nedošlo k jejich poškození. Doplníme jen rozvody hydrauliky a elektroinstalace podle fotografií. Prodloužená pumovnice má tvar "kříže" a její dveře jsou rozděleny do tří částí. Držák torpéda je umístěn ve střední části. Na něj můžeme i nemusíme umístit jedno torpédo. Samotné torpédo pochází z dříve vydané sady kat.č. 48405, která obsahuje i přepravní vozík, který zůstal součástí rámečku. Díky této kombinaci může vzniknout zajímavé diorama s nakládáním torpéda. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky. Rámeček je zabalen samostatně do PE sáčku pro jeho lepší ochranu před případným poškozením. Manuál je vytištěn na 24 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. V první fázi je dobré si vybrat, který konkrétní stroj (zbarvení) si vybereme a přizpůsobit tomu následně celou stavbu, rozdíly jsou v manuálu dobře popsány. Díly, které nevyužijeme při stavbě výrobce zvýraznil. Pokud by si modelář chtěl vyřezat vlastní masky, může využít šablonu vytištěnou na straně č.20. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, nalezneme mezi nimi i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr dal výrobce modeláři ze čtyř zajímavě zbarvených strojů:

Bristol Beaufort Mk.IA DD959 Q, No.217 Squadron, Malta, 1942

- Bristol Beaufort Mk.IA L9965 T, Mediterranean Sea region, 1942

- Bristol Beaufort Mk.IA DX157, presumably India Ocean region, Spring, 1944

- Bristol Beaufort Mk.IA EK979, RAF training unit, Bilbais, Egypt, 1944

Náhled na krabičku a manuál:




Manuál:
































































































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1734888845.8658 forum