Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 20699 / today visits: 20699 |
Tenhle model mi už nějakou dobu leží na stole, tak si dovolím přidat pár poznámek k seznamu. Jak se zdá, největší problém bude vybrat správnou podobu vzhledem k tomu, jak se postupně měnila.
S podklady to není ideální, ale něco se poshánět dá. Za základ beru publikaci British Experimental Turbojet Aircraft (Crowood 2003), kde je P1127 věnována jedna kapitola. Kromě několika stran textu je tam asi 15 fotek prototypů v různých stádiích a i dvoustrana barevných kreseb. Dobré fotky muzejního XP831 jsou v odkazech na Scalemates - výborně rozfocené detaily, podv. šachty, vstupy vzduchu apod., bohužel chybí nějaký pohled shora.
Model se asi nejvíc podobá prvnímu prototypu XP831, druhý XP836se po mírných úpravách dá taky postavit, další čtyři už by vyžadovaly větší úpravy. K některým bodům seznamu:
24. tvar křídel - XP831 výrazné vykrojení odtok. hrany u kořene křídel - poněkud větší než má model, později zrušeno a odtok hrana dorovnaná do roviny. Ostatní prototypy bez vykrojení.
23. profil křídel - je třeba zbrousit i náběžnou hranu, jinak vychází moc silná
19. kabina mi vychází širší až o 1,5mm než trup. Tady asi pomůže jen vytažení nové. Trup by se asi dal trochu roztáhnout, ale asi ne o tolik (mám obavu, že už by to bylo znát na vzhledu a proporcích modelu.
18. pahýl na ocase u XP831 původně krátký (nepoužít díl 23), později dlouhý válcový (použít 23 - stejně pro XP836), zakolacený díl 25 je vhodný až pro pozdější exempláře.
15. vstupy vzduchu XP831 - postupně min. tři varianty - nafukovací stříbrný, nafukovací černý, pevný plechový
7. poziční světla XP831 - při prvních pokusech žádná, přidaná později (špice trupu, kýlová plocha pod koncem trupu, špičky vřeten na koncích křídel)
6. ovládací trysky - pod špičkou trupu, pod pahýlem na konci, ve vrětenech na koncích křídel.
V čase postupně přibývaly a měnily se různé detaily, čidla, lišty na břiše, popisky, znaky, imatrikulace apod. Já nejspíš zvolím podobu z prvních skoků do vzduchu - bez znaků, jen dva terče na bocích, bez krytů podvozku , světel , vřeten na křídlech a dalších detailů. Ta se mi jeví jako nejméně problematická.
Děkuju. Beru to jako dobrodružství. Problém je ten, že mi straší v kitníku (pokud kitník je skříň s postavenými modely a ne s krabicemi) a vyhodit ho nedokážu. Spousta věcí se v mém katalogu chyb dá přeskočit, ale ty vstupy vypadají jako díra do pračky, ty musejí být jinak, a šachty taky (10,11,14). A asi taky ta kabina (19), uvidím.
Mám zkušenost, že je lepší si ty chyby sepsat, než je potom opravovat. Třeba se to někomu bude hodit.
Jirko, hezky jsi to sepsal, ale pokud to beru podle sebe, tak bych potom tuto stavebnici asi nikdy neslepil. Kdysi, určitě je to 50 let, Hawkera táta někde sehnal a já ho slepil, tak jak byl. Potom ještě prošel několika what if nátěry, aby si s ním moji kluci posléze hráli. Nyní je bez koleček, bez půlky výškovky, ale P.1127 i s jeho původním pytlíkovým přebalem stále mám.
Tyhle starý kity lepím tak jak jsou... a tak jako kdysi.
No, pardon, obrazky (ve správné velikosti, snad), budou, až seženu kabel do foťáku.
Zatím text
Hawker P.1127 je praotec všech Harrierů a prastrýc všech dvou ostatních sériových VTOL stíhaček. První let měl v říjnu 1960, poslední - přelet do muzea - v říjnu 1972. Bylo postaveno 6 prototypů (XP 831, 836,972, 976, 980 a 984), dva z nich jsou v muzeu. Následovala další verze - P.1127 Kestrel alias XV-6, ta má jiné křídlo a jiný trup, nemá smysl uvažovat o konverzi.
Kit Airfix je z roku 1963 a vypadá ještě hůř.
Přinesl jsem to domů a začal zkoumat, třeba se to někomu bude hodit:
Vypadá to, že potřebuje tyhle úpravy
1. protáhnout spáry, hlavně kormidlo. Výškovka plovoucí. (náročnost 2, užitek 4; 5 je nejvíc)
2. oholit nýty (ne, nové dělat nebudu) (3/2)
3. opatrně při broušení spojů - jinak o ty nýty přijdu (4/4)
4. upravit sedačku - SAM Modeller - udělat pásy (1/3)
5. vyrobit vnitřek kabiny - foto Aeroplane Monthly 2002-11 - přístrojová deska i boční panely vypadají jako hliník. No, šedá bude lepší. - sehnat barevnou fotku interiéru. McDonald, SAM Modeller, to udělal šedou a černou. (3/4)
6. - při pomalém letu Harriery nejdou ovládat aerodynamicky, ale jen tryskami na koncích. Kde jsou a jak vypadají? (?)
7. poziční světla. Kde jsou a jak vypadají? Byla tam vůbec? Na letadle bylo obrané kdeco.(?)
8. vstupy vzduchu - na boku vedle motoru - provrtat (1/3)
9. výstupy vzduchu za kabinou (2) - AM-2002-11p62. Plus asi další díry - černý obtisk 14 - tam to vypadá jako děravá deska (3/3)
10. vstup má mít tvar do oblouku, aby končil na turbíně. V podstatě jde o trubku. - papír?3D? (5/4)
11. přepážka za motorem míří ke středu motoru a je prohnutá a - udělat novou (4/3)
12. udělat kužel turbíny (2/2)
13. udělat 3D tiskem novou turbínu před motorem - nebo ji sebrat z Harriera? nebo z papíru/plastu/plechu? Ta turbína je vidět. (4/3)
14. udělat šachty (3D, papír, plast?). Nevím, jestli měl šachty zaplechované, ale udělám to tak. Asi prodloužit nohy. (3/4)
15. hrana na vstupu - původně tam byly gumové nafukovací vaky, ale ty se trhaly. Foto AM-2002-11p61, 64. Byly černé. Z bužírky? (3/3)
16. výfukové trysky - nechat, příliš mnoho práce (5/3)
17. doplnit anténky, navrtat díry včas (2/3)
18. pahýl na ocase - díl 23 - je jiný, než u starého modelu. Jaká je pravda? (?)
19. kabina je o 1 mm širší, než má být. Dát něco mezi poloviny trupu? (3/5)
20. preventivně přebrousit odtokovou hranu (1/3)
21. dají se čekat problémy na spojení křídla a trupu (3/3)
22. kamufláž - matný hliník, různý (2/4)
23. je špatně profil křídla (já nevím, ale Mc Donald si na to stěžuje). Budu ignorovat (8/2)
24. prototypy měly různý tvar křídla. Budu ignorovat (8/4)
- fotky Kestrela : SAM Modeller 2014-03
- fotky P.1127 : nikde
- no, a kontrola na závěr: nikdo jiný ho nedělá, tamtudy cesta nevede.
Hawker P.1127 je praotec všech Harrierů a prastrýc všech dvou ostatních sériových VTOL stíhaček. První let měl v říjnu 1960, poslední - přelet do muzea - v říjnu 1972. Bylo postaveno 6 prototypů (XP 831, 836,972, 976, 980 a 984), dva z nich jsou v muzeu. Následovala další verze - P.1127 Kestrel alias XV-6, ta má jiné křídlo a jiný trup, nemá smysl uvažovat o konverzi.
Kit Airfix je z roku 1963 a vypadá ještě hůř.
V mém kitníku straší už dlouho, nejmíň od roku 1978. Tak dlouho, že nevím, jestli jsem ho stavěl sám nebo od někoho dostal. Vypadá takhle:
p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; color: #000000; line-height: 120%; orphans: 2; widows: 2 }p.western { font-family: "Liberation Serif", "Times New Roman", serif; font-size: 12pt; so-language: cs-CZ }p.cjk { font-family: "Noto Sans CJK SC Regular"; font-size: 12pt; so-language: zh-CN }p.ctl { font-family: "Lohit Devanagari"; font-size: 12pt; so-language: hi-IN }
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|