Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 8076 / today visits: 8076 |
Ještě přilepit klapky, vrtule a antény a bude hotovo.
A pomalu jdeme do finále.
Barvím to postupně. Na to že je to docela velký model to jde rychle. Budu pokračovat nabarvením a opatinováním turbokompresorů a zasklením světel v náběžce.
Vytmeleno, zabroušeno. Spoj nahoře ještě stříknu acetonem naředěným tekutým tmlem Tamiya. Ten krásně vyplní žlábek vzniklý po broušení tmelu ve spáře křídlo/trup (tmel je měkčí než plastik) a pak stačí vrstvu nastříkaného tmelu lehce přebrousit šmirglem do roviny.
Zátěžová zkoužka nebo chytání geometrie? Druhé je správně. Na spoji křídla s trupem jsou škvíry jak prase a tak jsem po prvotním uchycení křídla k trupu tamiyáckým "bílým" lepidlem k jejich vyplnění použil dvousložkové lepidlo HpH. Teď to nechám 24 hodin na vzduchu ať to fest vytvrdne a zítra zaleju škvíry vespod, teda pokud mi to přes noc neporajtujou kočky.
Přesně tak!
Také bych to dělal méně složité, ale mně jde o to, abych to všechno zpevnil kvůli těm prasklinám.
Normálně, když to není poškozeno, by měly stačit pořádně udělané přepážky + nějaký delší nosný prvek do křídla, aby bylo dostatečné propojení a tím i tuhost.
A také správné vzepětí, jak říkáte.
A hlavně by to chtělo, aby den měl aspoň 30 hodin, aby člověk stíhal...všechno...
No, já se s tím moc crcat nehodlám, důležité je trefit stejné vzepětí a spoj křídlo/trup co možná nejmíň tmelit, nějaký mm sem nebo tam při velkém rozpětí křídel v takovém měřítku nevadí, v reálu asi taky neměly všechny mašiny konce křídel vzdáleny od země pintlich stejně (terén, nahuštění kol, unavené tlumiče podvozků, nestejná hmotnost paliva v křídlech...)
Přesně - ta zadní přepážka - tam se přiznám, že to ještě nemám vyřešeno.
Úplně původně jsem setavil z duralových plíšků o tl.2mm jakýsi "centroplán", který měl být propojen s hlavním nosníkem křídla(také dural)a žebry, ale takhle nebudu moci udělat pumovnici.
Klíčem bude pořádně udělaná zadní přepážka, kovová, propojená s nosníkem v křídle aby to celé pevnostně vázalo.Najednou se to udělat nedá, protože bych to tam nedostal.
Ta přepážka se dá udělat tak, aby byla až za tou resinovou s detaily.
Prostor tam ještě je.
Obdobně i přední přepážka + ještě jeden pár žeber v křídle, aby se to pěkně všechno provázalo s nosníkem a prasklá místa byla ušetřena jakékoli námahy.
Zároveň ta žebra a nosníky musí v celé šíři pěkně dosedat zevnitř na ty půlky křídel.
Takže to bude ještě broušeního a pasováního...ale všechno se podaří...
Beru to u obou stejně, i když ta "F" od Revell tam ty napojovací prvky má jinak.
Ono je to jedno.
U těch čtyřmotoráků je nedobré, když se napojuje každá půlka samostatně, protože ty potom "páčí" za ten trup a praská to.
Proto se to snažím nějak propojit celé, aby tam to namáhání vůbec nebylo.
Ty plasty houby vydrží...
Tady je ještě několik dílků, které zbývá nasadit aby byl model komplet.
Svízelné bude vymyslet, jak zpevnit hlavně napojení křídel k trupu. Plášť rezinové pumovnice brání vsunutí kolíků, které jsem musel z dílů křídel odstranit. Udělám určitě nějaký propojovací prvek až za zadní pumovnicovou přepážkou, přední část spoje křídlo/trup cca 15 mm od dělící roviny náběžky (až k místu kde je vidět v prolisu profilu křídla svislá "přepážka") pak přilepím nafest k sobě destičkami, dutinu vepředu v křídle mám už destičkou zaplácnutou. Taky bude trochu porod usadit Paragoní klapky, jejichž vnitřní část chci dát do křídel až po napojení křídel k trupu abych neměl díly křídlo/trup vespod přesazeny a mohl tmelit co možná nejmíň.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|