Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 106252 / today visits: 106252 |
Včera jsem opět zalistoval v práci pana O´Leary a v textu objevil poznámku, že od 1.1.1944 začalo platit nařízení spočívající v tom, že mělo být zrušeno kamuflování letadel a letadla měla být již z výroby ponechána v barvě kovu. V praxi to znamenalo, že i hotové stroje byly před předáním k jednotce zbavovány kamufláže; stejně se mělo postupovat i u strojů již jednotkám předaných. Rozdíl byl v tom, že ve fabrikách se k odstranění kamuflážní barvy používalo jiné ředidlo než u jednotek a nebylo tak agresívní, takže u P-51 dodanýck již k jednotkám mohlo při odstraňování barvy dojít k tomu, že byla smyta i barva a tmel na ploše laminárního proudění a došlo tím pádem k odkrytí nýtů. Ovšem v závěru textu viz odkaz je doporučeno na strojích dodaných jednotkám barvu nesmývat a laminární plochu nastříkat barvou aluminium.
Mou otázkou je, kolik P-51D mohlo být vůbec takto upraveno a jestli se tak postupovalo u všech jednotek, tedy i u strojů nasazených na bojištích (IMHO tam na to asi moc času nebylo) a nebo jen u druhosledových a výcvikových jednotek na území USA.
http://www.network54.com/Forum/149674/message/1306974172/P-51+Wing+Finish
To shark: bohužel nevím, měl jsem to ve složce už dlouho a v popisce jenom začátek 1945. Zkoušel jsem to kapátkem ve fotošopu a vršek kýlovky a nejspíš také celá směrovka byly ve stejné modré jako konce křídla. Pomůže to? Terén mi moc evropský nepřipadá, spíš bych tipnul sever USA, Aljašku, Kanadu nebo něco podobného.
105th: díky za tip. Zběžně jsem to prolítnul a ujistil se v tom, že díky šedému tmelu Tamiya, který jsem použil pro vytmelení přední části křídla, mírné propadliny v linkách paneláže ponechám. Tmel se totiž po vyschnutíé a vybroušení propadnul, což v tomto případě a dle těch fotek není vůbec na škodu, ba naopaks44.
Proč se nepodíváte na ARC ? Tam je tmelení/netmelení křídla P-51 připíchnuté hned na začátku tématu vrtulová letadla...
Jezevčíku, odkud je ta ,,fotka", je k ní nějaký popis? Docela by mě zajímalo, co to je za stroje, z jaké grupy, s tmavým pruhem přes SOP(?), atd.
To MJ: Tango to napsal za mě, je to stejný snímek v inverzním zobrazení.
BTW: ten flek vpravo dole je nějaká krytka? Podle toho by se dalo určit, kam minimálně viditelné nýty sahají (stejně si pořád myslím, že část výroby neměla zatmeleného nic).
MJ: pozadí je stejné, protože jsou stejné i obě dvě fotky. Pouze ta napravo je v negativním zobrazení (lépe vylezou některé detaily).
2 : a jses si Jindro(nebo nekdo s timto nickem) jistej ze je to fotka? na 99% je to z nejake gamesy ci pocitacem vytvorene, lisi jen pozadi, letadla. Jinak je to absolutne to same, takova variace na tema
Zajímavé důvody proč P-51 vlastně laminární proudění vzduchu nedosahoval viz odkazs9.
Chtělo by to vyštrachat, jestli (a ode kdy) bylo od tmelení křídla (nebo jeho koncové části viz Jezevčíkova fotka a ta má ze včerejška) opravdu upuštěno.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|