Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 29475 / today visits: 29475 |
Pro Kubicekd:
Miybeho Ki-43II Otsu by měla vypadat nějak takto:
http://www.warbirdphotographs.com/ArmyJB&W3/Ki-43-50.jpg
Miybeho Ki-43III, ještě s výfuky z verze II Kai je tady:
http://www.warbirdphotographs.com/ArmyJB&W3/Ki-43-79.jpg
Ještě je uváděna Ki-43III jen s jednim pruhem za kabinou a znaky na směrovce, ale fotku neznám.
Klasicka Ki-43II Kai zde:
http://www.warbirdphotographs.com/ArmyJB&W3/Ki-43-78.jpg
z Presporka: tak som ten Haysov clanok nasiel. Problemy su dva:
1. je to postavene na Aeromaster akrylatoch, ktore su davno z vyroby
2. bohuzial pouziva "staru nomenklaturu" typu "Nakajima IJA Green" a pod.
Tato nomenklatura ma svoje historicke opodstatnenie, ale jej dalsie pouzivanie veci len viacej komplikuje.
Uz som napisal skor, ze IJN a IJA mali uplne odlisne standardy. Az vo februari 1945 bola snaha o ich zjednotenie. Inymi slovami treba vychadzat z toho, ake bolo oznacenie a nazov prislusnej farby v zodpovedajucom standarde. Vyrobcovia eroplanov, Mitsubishi, Nakajima atd., mali od IJN a IJA prislusne instrukcie a vzorky. Logicky mal kazdy ineho dodavatela farieb a preto sa odtiene trochu lisili pritom mali byt rovnake! Z toho je cely mytus o "Nakajima Green, Mitsubishi Green" atd. Napriklad, vo vztahu k Haysovmu clanku, IJN stanovila kamuflaznu zelenu ako D1 midori-iro, to co striekala Mitsubishi sa blizi FS34052, z Nakajima sa blizi FS34077. Z Haysovej analyzy je k 34077 (svetlejsia ako pise) "Nakajima IJA Green"!
Na druhej strane Aeromaster Nakajima Interior Gray-Green je blizko FS34255 co bola jedna z farieb pouzivanych Nakajima v kokpitoch Zera ALE az od zaciatku vyroby A6M5 (zaciatok 1944)!
Hays pise ze "Kawasaki IJA Green" je blizko FS34102. Tento odtien jeden z moznych pre interier Zera od Mitsubishi!
Situacia s tymi roznymi "grays" je este komplikovanejsia.
Dufam, ze som trochu naznacil, o co ide.
S tymi fragmentami starymi 60+ rokov mas pravdu. Znova je to cele komplikovanejsie a vrelo doporucujem pozorne precitat clanok od Yoshihito Kurosu na j-aircraft.com
http://j-aircraft.com/research/amerio/out_of_ameiro.htm
Problem sfarbenia "firemneho Zera" Mitsubishi je vseobecnym problemom firiem, organizacii ci individualnych skupin, ktore restauruju "veteranov". Nevenuju tomu dostatocnu pozornost a/alebo konzultuju s diskutabilnymi "odbornikmi". Vcelku sa da verit tomu, co "spachali" s A6M5 v NASM Washington alebo Gekko v Udvar-Hazy muzeu Washington. Hlavne preto, ze tym stal Robert Mikesh.
Pokial ide o zlozenie japonskych farieb, nie som chemik, ale mali zlozky organicke (rastlinne zivice!) aj anorganicke. Ak sa nemylim zaklad bola nitro-celuloza, tak ako vsade inde (?)
Kazdopadne mali tieto farby tendenciu pomerne rychlo starnut a stavat sa viac tmavymi a do hneda. Kvalita okolo roku sa vsak ZLEPSILA. Pritom spusta "expertov" stale pise voloviny o mizernej kvalite japonskych farieb a veselo vsetky modely oplieskava na kov.
K tej "flaskovej zelenej", ASI som hovoril o tzv. ao-midori-iro, tmavo-modro-zelenej, alebo "dzunglovej zelenej", jednej zo standardnych farieb IJA (cislo si nepamatam).
Ale som sa rozpisal, snad sa to bude hodit.
P.S.
Pozri sa viac dozadu na moj posting o pouzivanych interierovkach na Zero podla vyrobcu.
To Marian: Mnou menovaný Hayes má na j-aircraft.com článok o farbách. Je to inšpiratívna stránka. Ale aj tak mi nedá jedno - hodnotia sa artefakty staré niekolko desaťročí, takže úplná exaktnosť odtieňov sa stáva fikciou. V Modelarte od Noharu je fotka zrekonštruovaného Zera koncernom Micubiši - z toho asi vychádzala Tamiya pri výrobe farieb. Toto zero má celý interiér cockpitu v interiérovke, časť za pilotom nie je ani čierna (Nakajima) ani vo farbe horných plôch (Micubiši). Že by v Micubiši nemali žiadne archívne materiály na mašinu, ktorá bola ich flag ship-om? Japonské farby boli na akej báze - syntetické, alebo iné? /To tvoje vyjadrenie o "flaškovej zelenej" Zér som niekde čítal, už si nepamätám, možno aj na hyperscale/. Diky.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|