Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka Fit test
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 29475 / today visits: 29475

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
2714) 13.06.09 10:09:06  -  Tydyt    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)

Pro Kubicekd:

Miybeho Ki-43II Otsu by měla vypadat nějak takto:

http://www.warbirdphotographs.com/ArmyJB&W3/Ki-43-50.jpg

 

Miybeho Ki-43III, ještě s výfuky z verze II Kai je tady:
http://www.warbirdphotographs.com/ArmyJB&W3/Ki-43-79.jpg

Ještě je uváděna Ki-43III jen s jednim pruhem za kabinou a znaky na směrovce, ale fotku neznám.

Klasicka Ki-43II Kai zde:

http://www.warbirdphotographs.com/ArmyJB&W3/Ki-43-78.jpg
 

2713) 13.06.09 09:15:58  -  stano pauliček    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)
Všetci spriaznenci IJN a IJA letectva-modelovania hlavne by sme sa mohli stretnúť v Brne na súťaži o týždeň v sobotu.Budem tam.s55
2712) 13.06.09 04:12:09  -  Marian    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)
Filip: ako vzdy zalezi, kto za tym je. Stragglerov blog dnes povazujem za JEDEN Z NAJLEPSICH ZDROJOV INFORMACII OF JAPONSKYCH FARBACH!
Preco to tvrdim?
Sledujem jeho vyzkum asi 10 rokov (+mame osobnu korespondenciu), ma zaklad v profesionalnom vyzkume farieb a zaobera sa historiou hlavne IJA v CBI dlhsie ako je mozno vacsina z nas na svate. Ma tiez dlhodobu a intenzivnu spolupracu s renomovanymi vyzkumnikmi v Japonsku.
2711) 13.06.09 04:00:41  -  Marian    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)

z Presporka: tak som ten Haysov clanok nasiel. Problemy su dva:
1. je to postavene na Aeromaster akrylatoch, ktore su davno z vyroby
2. bohuzial pouziva "staru nomenklaturu" typu "Nakajima IJA Green" a pod.
Tato nomenklatura ma svoje historicke opodstatnenie, ale jej dalsie pouzivanie veci len viacej komplikuje.
Uz som napisal skor, ze IJN a IJA mali uplne odlisne standardy. Az vo februari 1945 bola snaha o ich zjednotenie. Inymi slovami treba vychadzat z toho, ake bolo oznacenie a nazov prislusnej farby v zodpovedajucom standarde. Vyrobcovia eroplanov, Mitsubishi, Nakajima atd., mali od IJN a IJA prislusne instrukcie a vzorky. Logicky mal kazdy ineho dodavatela farieb a preto sa odtiene trochu lisili pritom mali byt rovnake! Z toho je cely mytus o "Nakajima Green, Mitsubishi Green" atd. Napriklad, vo vztahu k Haysovmu clanku, IJN stanovila kamuflaznu zelenu ako D1 midori-iro, to co striekala Mitsubishi sa blizi FS34052, z Nakajima sa blizi FS34077. Z Haysovej analyzy je k 34077 (svetlejsia ako pise) "Nakajima IJA Green"!
Na druhej strane Aeromaster Nakajima Interior Gray-Green je blizko FS34255 co bola jedna z farieb pouzivanych Nakajima v kokpitoch Zera ALE az od zaciatku vyroby A6M5 (zaciatok 1944)!
Hays pise ze "Kawasaki IJA Green" je blizko FS34102. Tento odtien jeden z moznych pre interier Zera od Mitsubishi!
Situacia s tymi roznymi "grays" je este komplikovanejsia.
Dufam, ze som trochu naznacil, o co ide.
S tymi fragmentami starymi 60+ rokov mas pravdu. Znova je to cele komplikovanejsie a vrelo doporucujem pozorne precitat clanok od Yoshihito Kurosu na j-aircraft.com
http://j-aircraft.com/research/amerio/out_of_ameiro.htm
Problem sfarbenia "firemneho Zera" Mitsubishi je vseobecnym problemom firiem, organizacii ci individualnych skupin, ktore restauruju "veteranov". Nevenuju tomu dostatocnu pozornost a/alebo konzultuju s diskutabilnymi "odbornikmi". Vcelku sa da verit tomu, co "spachali" s A6M5 v NASM Washington alebo Gekko v Udvar-Hazy muzeu Washington. Hlavne preto, ze tym stal Robert Mikesh.
Pokial ide o zlozenie japonskych farieb, nie som chemik, ale mali zlozky organicke (rastlinne zivice!) aj anorganicke. Ak sa nemylim zaklad bola nitro-celuloza, tak ako vsade inde (?)
Kazdopadne mali tieto farby tendenciu pomerne rychlo starnut a stavat sa viac tmavymi a do hneda. Kvalita okolo roku sa vsak ZLEPSILA. Pritom spusta "expertov" stale pise voloviny o mizernej kvalite japonskych farieb a veselo vsetky modely oplieskava na kov.
K tej "flaskovej zelenej", ASI som hovoril o tzv. ao-midori-iro, tmavo-modro-zelenej, alebo "dzunglovej zelenej", jednej zo standardnych farieb IJA (cislo si nepamatam).

Ale som sa rozpisal, snad sa to bude hodit.
P.S.
Pozri sa viac dozadu na moj posting o pouzivanych interierovkach na Zero podla vyrobcu.

2710) 13.06.09 00:38:36  -  Filip    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)
Vím, že internet není zrovna dobrý zdroj věrohodných informací, ale doporučuju mrknout na tenhle Blog http://www.straggleresearch.com/ a prolistovat archivčlánků, kde jsou zajímavé studie barev, odstínů interiérů atd.(např barva Zer atd.)
2709) 12.06.09 23:17:39  -  z Prešporka    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)

To Marian: Mnou menovaný Hayes má na j-aircraft.com článok o farbách. Je to inšpiratívna stránka. Ale aj tak mi nedá jedno - hodnotia sa artefakty staré niekolko desaťročí, takže úplná exaktnosť odtieňov sa stáva fikciou. V Modelarte od Noharu je fotka zrekonštruovaného Zera koncernom Micubiši - z toho asi vychádzala Tamiya pri výrobe farieb. Toto zero má celý interiér cockpitu v interiérovke, časť za pilotom nie je ani čierna (Nakajima) ani vo farbe horných plôch (Micubiši). Že by v Micubiši nemali žiadne archívne materiály na mašinu, ktorá bola ich flag ship-om? Japonské farby boli na akej báze - syntetické, alebo iné? /To tvoje vyjadrenie o "flaškovej zelenej" Zér som niekde čítal, už si nepamätám, možno aj na hyperscale/. Diky.

2708) 12.06.09 20:00:13  -  Marian    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)
Libor: to je super, ze si to tu dal.
Vzdy je dolezity povod informacie a autor , ten samotny jazyk nie je az taky dolezity.
Tu rozoznavam pracu Marka Wlodarczyka, zijuceho vo Svedsku, ktory bol pred cca 10 rokmi aktivny na www.j-aircraft.com, neskor zacal vlastnu webstranku. Povodne mal ambiciu vydat na Ki-43 nejaku knihu, nejak to skoncilo v zavoze a asi ciastkove informacie transferoval polskym vydavatelom. Asahi Journal je tiez uz dysfunkcny, Tom Hall sa diskusii o japonskom letectve prestal zucastnovat (co je velka skoda) uz je to tiez roky.
2707) 12.06.09 13:16:08  -  Libor Malý    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)
Marian: jde o anglický překlad polské Monografie Lotnizce. Dal jsem to sem spíš jako ukázku toho, že není radno věřit všemu, co je napsáno třeba i v anglickém jazyce...
2706) 12.06.09 13:02:07  -  Marian    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)
Libor: ta prva cast textu je dobre a spravne napisana.

Tato pasaz je uz dost diskutabilna:

"The choice of painting scheme depended on the taste of the local commander or even ground personnel and on paint availability, including use of captured Allied paints, rather than on any JAAF recommendations"

pretoze kamuflaze sa vacsinou aplikovali v "depots", vyber a kombinacia kamo farieb urcenych IJAAF standardom sa vcelku dodrzoval, flexibilita bola v tvare a rozmiestneni farebnych poli.
 
No a toto ozaj nie je pravda:

"Field camouflage was used only on a/c in front line service. Therefore all the Mod.I and II based in Japan or elsewhere far from the front retained the bare metal finish.

Mnohe Ki-43-I aj -II v pilotnych skolach Kumagaya aj Akeno mali kamuflaz, notoricky je znama Ki-43-I "zlta 83" od 47 Independent Sentai, Chofu-Tokyo (obrana Japonska).
2705) 12.06.09 12:38:23  -  Radek Typlt    Japonské letectvo - 2. světová válka (IJN, IJAAS, IJAAF)
Marian. zatím ne, asi to budu mít na víkend, tak to snad přelouskám.
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  76  77  78  79  80  81  82  83  84  85  86  87  88  89  90  91  92  93  94  95  96  97  98  99  100  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1713607519.2563 forum