Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 6021 / today visits: 6021 |
Také mám z Tarantíkama nedobré zkušenosti. Když jsme vykopali na Dyleni F 84F, tak se to nějak dozvěděl a pak otravoval. Tenkrát jsem si řekl, že je lepší, když budou díly někde vystaveny, než abych je měl doma. A tak jsem mu vše dal. Za odměnu jsem byl pozván do jejich muzea. Když jsem tam dorazil, tak mě zkásl o vstupné(budiž, musí být z nečeho živi). Ale pak si ještě řekl stovku za to že si nafotím IL-14. No a to mě dostalo. V reportáži také řekli, že to provozují zedník a instalatér. No je to na tom vidět.
Najednu stranu souhlasím s příznivci těchto jedinců v tom, že něco z toho co shromáždili, by skončilo v hutích, ale způsob financování, který byl naznačen i v reportáži, není úplně košer. Chvástat se tím, že koupím staré letadlo, to napulíruju a draho ho prodám, abych měl na další, je nesmysl. Ti dva nikdy nic neopravili, jsou jen překupníky. Osobně si mi chlubili, jak přivezli ze střelnice troje křídla z C-2 a všechny skončily v Berlíně, jak děda přivezl na kárce dvě kola z FW-190. Dostal pětistovku a tarantíci 500 eček. Potkal jsem je na dálnici, jak vezli nějaký starý hvězdicový motor (ze Čmeláka to nebyl), v "expozici" se neobjevil. A další ...
Byl jsem tam vloni, kromě Kbel a Vyškova je tam dle mého nejobsáhlejší kolekce letadel, přístupných veřejnosti. Jako člověk od fochu by mi mohlo vadit, že má MiG-21 baky na vnitřních pylonech a že pod Mi-24 jsou řízené rakety ze stíhačky. Dětem a laické veřejnosti je to celkem jedno a líbí se jim tady. Z toho, že jsou na to sami dva vyplývá, že není v jejich silách / možná ani jejich záměrem / , aby vše zrestaurovali. Samozřejmě mě vadí, když jsou přes kabiny přehozeny různé hadry, plechy. To, že muzeum v Olomouci jde jinou cestou a budou éra pod střechou je fajn a oběma držím palce.
to master: za a, jste se dříve dopustil omylu, když jste reporáž přisoudil ČT, byla na Nově, za b, Tarantíci jsou možná divní, ale cpou do toho své peníze, je to jejich a co stím dělají je jen jejich věc. Nikdo vás ani další kritiky nenutí to navštívit, já tam taky nepůjdu. Je to JEJICH soukromé šrotiště, ale když je to baví, přeju jim to. Proč má v tomto národě každý potřebu kecat tomu druhému, jak je to správně?
Takových Tarantíků běhá po Žižkaperku celá kohorta s kočárky a protože nemají svoje políčko, vozí kořist na státní Sběrné suroviny rovnou. Pod Vítkovem za Invalidovnou vypalují kabely. To je rozdíl mezi lidmi z Olomouckého muzea křísících z rozkradených vraků exponáty a Tarantulemi. Na Tarantule se hodí jedno naše pěkné přísloví o házení perel sviním. A muzejníkům z Olomouce přeji zdar v jejich práci!
Pane magistře promiňte, ale možná jste nepochopil že je to naše reakce na svým způsobem zavádějící a "klamavou" reklamu!s1s5s48
Páni kolegové,
moc nechápu, proč se tu zabýváte tím podivným vrakovištěm, když kbelské stroje, ještě nedávno se rozpadající na ploše, např. Il14FG trupové číslo 6103, už víc než rok skvěle zachraňuje olomoucké letecké muzeum. Navíc nehrozí žádné další chátrání na ploše pro změnu olomouckého neředínského letiště- FG byla na Kbelích 1981-duben 2013! a kluci z OL muzea ji pracně šroubek po šroubku rozebírali řadu měsíců-, do jejich obrovského muzejního hangáru, 4x většího než kbelské C, se už bez problémů vešla zmíněná napucovaná FG, ale i Čmelák, Prototyp Delfína, Migy 21, Mi-24 atp i v kbelském depozitu donedávna chátrající Mi4 trupové číslo 0751. A možná není všem dnům a velkým s v ČR neexistujícím mašinám konec, víc ale neprozradím..Otevírací doba muzea viz jeho FB stránky Mgr. Procházka
No plány mají oba Tarantíci veliké. Když jsem tam byl v průběhu 8 let čtyřikrát, vždycky vzadu u plotu byly složené zbytky z Il-2m3 včetně části pancéřové vany. A pan majitel prohlásil, že z toho vyrobí kompletního šturma. Stav je nezměněn. Vloni prohlásil(a to i písemně ventiluje) že tu vybrakovanou T-34/85 chce též zpojízdnit!Vevnitř kromě sedačky řidiče a pár drátů a trubek není nic. O té F-104 tenkrát před 8 lety prohlásil, že ji přivez z Německa a měla i motor. Tak nevím. A ty popisky na krabicích z Lídlu jsou tam pořád stejné. Jen mne trochu naštval, když tu "18", Moravu a řadu dalších včetně zbytků B-29 (o té prohlásil Tarantík junior, že z ní udělají muzejní kavárnu!) dal za další plot a prohlídka s průvodcem za příplatek (chápu to kvůli té výstavce, ale jinak?)´Je určitá výhoda, že si to člověk může osahat a si do některých mašin sednout, to je fakt, ale záběr starého pána, jak leští překryt, je reklamní finta, ty překryty jsou běžným způsobem už nevyleštitelné. Do řady exponátů prší, protože nejsou nijak chráněné a na sedačkách zůstává voda. Měl tam pro děti kolotoče z vrtulí, ale ty musel zrušit kvůli úrazu děcka. Celkem shrnuto - renovace je zbožným přáním majitelů, jde opravdu o vrakoviště a "sanatorium" pro oddálení smrti.s1 Ale kdo si hraje nezlobí, a když to finančně unese, budiž mu osud příznivý! (Mám z loňské návštěvy natočený svůj filmeček)s48
PS: Jestlipak jste si všimli při návštěvě, že topo Il-14 pojmenovali "Ždárská kráska" včetně obrázku!s46
Já jsem také přesvědčen o tom, že to je dobrý. Pokud se sbírání historických kousků není schopna ujmout žádná státní, nebo armádní instituce, tak je to určitě lepší než kovohutě. A ty cedule jsou opravdu k tomu takové stylové, na nic si nehrají, a dávají představu o tom, v jakých podmínkách to tam vše vzniká... Prostě dva člověci se rozhodli zahraňovat letadla před sešrotováním, a dělají to tak jak to umí, a v rámci svých finančních možností. Ostatně kousky, které stojí ve Kbelích pod širákem určitě nejsou příslibem toho, že by se časem něco mělo změnit k lepšímu...
Tady ještě něco o zručském "muzeu" z historie.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|