Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 21678 / today visits: 21678 |
Já té výtce rozmuním a beru ji. Ale:
- co ostatní strany? Třeba spodní.
- co s maďarem? Šance, že to je ten samý kus (a je tedy stejně potažen) je 1/6.
Nicméně jak říkám, tuhle výtku beru, chápu a nemám problém to uznat.
Michal má pivo. Žena na to před lety koukala a tohle mě zaujalo.
Tož abych k tomu také něco dodal, když tu jsem jmenován. Ponejprve něco malinko osobního. Docela mne překvapují slova J.P. I když jsem "mužské šovinistické prase a jsem na to hrdý" (kdo uhodne z čeho to je, má u mne pivo), rozhodně si o sobě nemyslím, že mám "prasácké chování a sebevědomí". Je škoda, že dotyčný J.P. nenašel nikdy odvahu mi to říct do tváře (předpokládám, že když zná mé chování, zná i mě), ale raději to napíše skryt v předpokládané anonymitě. Pokud tu odvahu, či chuť mi to říci nebo napsat přímo najdete, veřte tomu, že to ocením. Ale takhle jste jen buran.
Zajímalo by mě, co mám rozumět pod "vždy se nám podaří přesvědčit Mincbergra o chybě, ale ...". Obsahu rozumím, ale nechápu. Pokud si pod pojmem "vždy" mám vybavit MÁGa v Modeláři, tak si můžete být jist, že za tu botu s lozenge se opravdu stydím a vadí mi. Nevím jinak, co dále máte na mysli. Dále pokud jde o to odkázání, podívejte se prosím v oné zniňované publikaci na stanu 9 dole na ten rámeček. S těmi tam jmenovanými lidmi (a nutno říct, že ne jen s nimi) jsem si vyměnil přes 50 mailů. Krom pana Janovského, bohužel. Nicméně měl jsem možnost použít fotografii z jeho sbírky, proto jsem jej uvedl. Ty maily obsahovaly ony rešerše, fotografie (mimochodem, všechny fotografie čs Fokkeru jsou od vlastníků práv, ne přetisk), poznámky a další. Proto jsem ony pány uvedl. Velmi jim vděčím za jejich ochotu.
Konec osobního z mé strany, nyní věcně. Nikdy jsem netvdil, že jsem neomylný. Zdaleka ne. A nikdy si nemyslím, že má práce je bezchybná. Včetně té malé publikace a i včetně tohoto sáhodlouhého textu. Proto si vážím lidí, kteří žádné chyby nedělají. Už jen proto, že jich znám velmi málo. Pokud dobře počítám, tak snad jednoho. Ale ten nemá s modelřinou co dělat. Proto také uvítám, když mě někdo na moji chybu upozorní.Jedině pokud o chybě vím,dovedu se z ní poučit.
Takže pokud jde o to, co je níže:
- Ano, lozenge na levé polovině trupu je špatně umístěno. Naprosto na rovinu - při zadávání kamufláže jsem umístění čtyřbarevného lozenge na trupu (tj kde přesně který obrazec je) neřešil. Myslete si co chcete, ale je to tak. Důležité pro mne bylo, aby tam bylo čtyřbarevné lozene pro horní plochy s plátnem nataženým podél trupu. Jinak pro publikaci samotnou, tak i pro obtisky pak Mirek použil ty vzory, které normálně ve stavebnicích Eduard používá. Pokud je toto pro někoho vážný problém, tak se mu tímto omlouvám. Bez ironie.
- Lozenge na zádi trupu. Problém s použitými barvami a skutečně s dekály samotnými. Po úvaze jsem dospěl k názoru, že to nebudu řešit. Už třeba jen kvůli tomu, že obtiky lozenge měly být univerzální, tj i na Maďara. "Těší mne" (dá-li se to tak napsat), že v tomto jsem neskončil hůře jak Novinky.
Ostatní Hugem zmiňované věci jsou myslím spíš na kolektiv Novinek (byť naprosto bez chyby to ani z mé strany také není).
Pokud jde o v předchozím threadu zmiňovaného rumuna, odkazuji na drobnou noticku v textu - rekonstrukce je dělána podle nekvalitních fotek. Pokud se totiž podíváte na fotografie v publikaci, tak zjistíte, že ani jeden stroj není ten, který je v obtiscích. Bylo by krásné tam mít například 93.12, ale má kola bez potahu. Takže problém. Takže byly použity tři fotografie 93.16 a především 93.18. Jenže na tyto fotografie, jsme na rozdíl od těch tří v pubikaci neměli práva. A nechtěl jsem jen prasácky přetisknout už tak mizerné fotky. Nicméně ty tři fotografie ukazovaly zcela jednoznačně u 93.18 kola s disky a světlý plátěný potah bez různobarevného křídla a kontrastních port. Problém byl ve výsostných znacích. Lépe byla vidět jen SOP. Konzultoval jsem opět výsostné znaky s několika lidmi, včetně v publikaci jmenovaného, a ti mi potvrdili, že rumunské znaky v té době skutečně nebyly (prakticky) standartizovány. No a babo raď. Rumun tam "být musel" a tak jsem volil jak jsem volil. Jestli dobře nebo špatně dodnes nevím. Ale vím, že když jsem ty profily poslal "do Rumunska", tak mi nikdo nenapsal, že jeněco špatně, či "celé špatně". Nicméně za jakoukoliv informaci budu vděčen.
Víc k tomu asi nemám co dodat...
Omlouvám se za dlouhý text. Pokud by někdo cítil potebu mi napsat (ať už v dobrém nebo špatném) - jak jsem psal - mail je v hlavičce. Obdobně se nebrání ani osobnímu setkání.
Ony chyby tam jsou, ne že ne. Ve všem se něco najde. Ale nezaměřoval bych to jen na onu Mincbergrovu publikaci. Když jsme v tom škrtání, proč neseškrtat i ty Novinky.
Lozenge:
Novinky mají správně umístěné a správně orientované lozenge na levé polovině trupu (nejlépe fotograficky zdokumentované části letadla). Stačí se podívat na fotografie a najít pozici a orientaci tmavých obrazců na trupu. Mincbergr toto takto nemá, tedy má to chybně. V textu sice výslovně uvádí čtyřbarevné lozenge, nicméně to na levé polovině trupu nesedí dobře - poloha, možná orienace, ale to zdání mohou dělat ne nejlepší použité barvy v kresbě. Předpokládám, že v obrázcích je použito "standardní eduardí čtyřbarevné lozenge z kamufláží", které není úplně barevně košer. Alespoň se to tak jeví.
Otázka dalších potažených ploch je věc dotupnosti pramenů. Nemám je pro rozumný soud dostatečné. Je otázkou, jak moc tohle poškodí model, ale to si každy modeleř musí posoudit podle sebe.
Za pozornost stojí, že lozenge na trupu je v zadní části sytější než v přední. Zřejmě přemalba původních maďarských znaků. To mají špatně oba. Nevím, jak tohle řešit v dekálech. Už jenom případné určení barev, nemluvě o ceně obtisků.
Pro dokreslení:
Foto:
Novinky:
Eduard / Mincbergr
No a dále, kryt podvozkového kola.
Zde asi beze slov, pouze srovnání foto a kreseb (každopádně to nevypadá na typické lozenge):
Novinky:
Mincbergr / Eduard
Křídla zespodu
Respektive jejich koncové oblouky a náběžná hrana. Zjevně nejsou potaženy "spodním lozenge" a ".
Novinky:
Mincbergr / Eduard
Když jsme u křídel, všimněte si port. Novinky je mají jednobarevné (až skoro červené). Mincbergr / Eduard z lozenge. To byl styl firmy Fokker, od které tenhle kus byl. Z fotek tohle obtížně poznat (jednou se jeví tmavé, jindy nejsou vůbec vidět), nicméně v tmavých částech na náběžné hraně by každopádně neměly porty být světlé.
No a detail poslední, madla pod trupem
Novinky píší obě nahoru, Mincbergr / Eduard jedno dolů, jedno nahoru (v textu i ve stavebním návodu).
Foto:
v lozenge kamufláži:
v čtyřbarevné kamufláži bez trupového čísla (zá se stále stejná konfigurace):
v čtyřbarevné kamufláži s trupovým číslem (pravé madlo není vidět, je otázkou, je-li nahoru - pravděpodobněji, nebo není instalováno)
No a abych se držel, toho, co jsem psal výše - neříkám, že to mám bez chyb. Ale tenhle soupis je jen takový rychlý pohled na oba citované zdroje (Modeláře pro jeho velké chyby ponechme úplně stranou).
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|