Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 3202 / today visits: 3202 |
V téhle podobě bude jenom jedna, mluví se ještě o jedné ve stejných barvách, ale "splinter" vzoru. Irácké zřejmě budou ve stávajících barvách.
http://www.pbase.com/digi4man/image/139621822
Tuto camu použivá skupina Black Diamond (L39 + Mig 17)
S touto skupinou vlastně Draken začinal podnikat. Jinak většina jejich letadel mivá původni barvy.
Tady je pěkný že Albiky, Alky a Mig 17 budou mit jednotný kabát
...
Z modelářského pohledu skvělá zpráva: další nová kamufláž a tahle se fakt povedla
http://www.financninoviny.cz/zpravy/firma-draken-prevezme-21-letounu-l-159-do-konce-roku-osm/1264497
Videli ste novou camu L159??
Ze ji ale kabát "diamantů" sluší!
To Aleš. Jen doplním. Ano ten kdo prosazoval takové nesmyle jako rovnou přetlakovou podlahu byl p.Mikula a byl sem několkrát přítomen telefonátu šéfa stytiky EV, když se spolu hádali, že je to váhový nesmysl. Podobně byl rám kabiny pilotů prosazovaný AV (myslím to byl p. Trávníček) jako odlitek. Tak velký odlitek udělat pokaždé stejný díky složitosti nebylo možné. Kolik já na tohle napsal odchylek po kontrole ultarzvukem a kolik bylo různých vložek dodělávaných aby to bylo vůbec možno smontovat ani nemluvím...Křídlo ani nebudu rozebírat.
To je na dokreslenou.
Nechci se EV nějak zastávat, co bylo jinde nemám tucha, ale tomuto sem byl přítomen ...takže o tom něco vím. Howk.
Pozn... p.Mikula starší byl šéfem vývoje Z-50 v Otrokovicích pokud vím :-))))
Tak já si příspěvky mastera.x vždycky docela rád přečtu - jsou to přeci jen poznámky insidera. Akorát je často poznat, že hodně hodně hluboko z podpalubí (ba přímo z kotelny) a o některých věcech "z tama nahoře" ví tudíž jen přežvejkané drby z hospody.
Kupříkladu věta "L 270 prosadil technolog z LETu Kunovice ing.Jan Mikula, ustanovený jako šéfkonstruktér a dodaný do AV." je fakt perla.
http://www.vrtulnik.cz/zzz/mikula.htm
To, že L-270/Ae-270 nebyl úspěšně řízený projekt, je jasné, na druhou stranu byl ale vždy ve stínu vojenského programu, co se týče financí a rovněž kapacit ("lidských zdrojů").
Ten poslední příspěvek je hezky napsaný Mástře a asi i vystihuje realitu. A teď mi pověz, Aero plné odborníků, nadějný projekt Kántora a stejně ti to okolnosti nedovolí dělat. Teď okolnosti dovolí prznit (tvýma očima) Albíka. Věř mi, že díky za to. Osobně si myslím, že bylo velké štěstí, že okolnosti dovolily vznik a hlavně rozšíření Albíka. By mohl být sebelepší, ale kdyby politbyro rozhodlo, tak celý východní blok by cvičil třeba na Po-2, s nadsázkou. Jestli je další rozvíjení/modernizace úspěšné koncepce draku špatná cesta, si zřejmě nemyslí všechny ty F-16, F-18, SU-27 a jejich deriváty. L-159 za Jakeše? S motorem od Hanyvelů, avionikou od Bojingů a radarem od Talošů? Nezačalo to tak někdy 1994? A ještě k těm novinkám za posledních 20 let. Od roku 1968 do 1995, mezníku který jsi tak nějak nevím proč stanovil, je to s rezervou 25 let. Poměrně dlouhá doba a asi tak nějak tvoje éra v AV, ne? Co za novinky převratné a životaschopné dle tvé optiky vzniklo? A tehdy, když jsi byl přesvědčený, že Kántor by byl úspěšný projekt, taky ti staří zbrojnoši řikali,že jsi naiva a ať nevěříš propagandě/PR? Inu někoho omlouvá mládí, někoho při vší úctě zase stáří. Jo a Albík se mi taky víc líbí s nádržema. Jinak ploutvičky, ikdyž kompozitový, nejsou nalepený ale šroubovaný. Ty děláš PR modely pro AV?
Ano máš pravdu, L 270 prosadil technolog z LETu Kunovice ing.Jan Mikula, ustanovený jako šéfkonstruktér a dodaný do AV. Chyb tam bylo jako maku a jako bonbónek bylo prosazení jeho kamarádů tvořící Evektor ke spolupráci pro AV, a ti tomu dali korunu. Takže více tam bylo té "východní" filozofie z LETu. Byl to výsledek boje mezi mladými prosazující pro předstupeň výcviku pro L 39 projekt L 19 viz výstava Zenit a zoufalým protiprojektem, který měl kořeny Cessny 280 a byl prosazován starokomunisty vedené Mikulou. Mikulové jsou již v pánu a L 270 u ledu i s certifikáty. Konkurenti L 19 létají a tato třída je pořád zajímavá. L 19 měl nahradit naprosto nevhodné pro daný typ výcviku Z 142 apod.
Ladik2 - ona ta parta z "ne-vychodu" odchovaná v Čechách zmastila na Ae-270 vše co se dalo a příslušní činitelé byli odejiti, myslím, že i zrovna hlavní konstruktér (jména už nevím).
Na projektu v AV na Ae-270 jsem několik let "pracoval", mám na Ae-270 i typovou zkoušku (už tedy i s razítkem ÚCL), ale celý se to jendoznačně podělalo jen a jen v Aeru v konstrukci. Byly tam naprosto hrubý chyby a ani bych nevzpomínal přístup AV ohledně výtek při certifikaci, takže to dopadlo tak jak muselo. Naše oddělení bylo jako naprosto zbytečné nakonec rozpuštěno (plně oprávněně).
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|