Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 166597 / today visits: 166597 |
Nekontroloval jsem, jak to bylo s Goshawkem. Ale domnívám se, že se ve vzpomínkách pamětníků míchají dvě věci: L-39N z abíčka a konkurs JPATS letectva (to nakonec vyhrál Pilatus). O L-39 a JPATS je zmínka v LK 93/18. (a asi i jinde).
Radek Typlt
Radek Typlt: Musim priznat ze to ze na tom pribehu je jen zrnko pravdy (ze vubec byly diskuse v Aeru) me hodne prekvapuje. Doted jsem to povazoval za ciste abickovske sneni.
Nevite odkud vybec ty uvahy o L-39N do Aera prisly???
US Navy podepsalo kontrakt Goshawk jako cvicny tryskovy letoun na roku 1981!
A dodavky Goshawku zacali tusim nekdy 1988 a od roku 1991 byl u US Navy uz operacni.
Tak nechapu jak mohlo nekoho roku 1991 napadnout ze L-39 vyhraje nejaky kontrakt na cvicny letoun pro USN kdyz v te dobe uz melo operacni Goshawk...??
O námořní L-39 bylo něco po revoluci v ábíčku, na obálce byl Albík kroužící kolem sochy svobody... Jmenovalo se to Albatros pro Ameriku...
L-39N se datuje do roku 1991, v té době jsem ještě dělal na montáži zadních částí trupů . Končil jsem na podzim 92 a to už bylo N dávno za námi. Už jen při představě co by všechno bylo nutno upravit pro Navy verzi jen ve výrobě jsme se smáli a už tehdy technologové říkali, že to by AERO nezvládlo. Stačilo zažít porodní bolesti typu MS a bylo všem jasno.
No nejsem si zcela jist, jestli tu L-39N správně datujete... O tom, že americké námořnictvo jedná o možnosti vyzkoušet upravený L-39 jsem se dozvěděl z Hlasu Ameriky, a ten jsem poslouchal pouze za bolševika. Takže tato story bude mít kořeny ještě v předrevoluční době. (ostatně také tam hovořili o tom, že v případě zájmu by musel být letoun vybaven americkým motorem a americkou avionikou)
no, jo, ty doby po revoluci si pamatuji.
Moje babicka mi vysvetlovala jak se k nam sjedou nejlepsi ekonomove na svete a daji nam doporadku ekonomiku, a vsechny cizi firmy nam ted budou pomahat protoze nas maji ve svete radi s1
Euforie a naivita, ale byly to krasne roky.
Jen je zajimave kolik tech mytu z tech let se porad drzi.
Takova blbost jako ten L-39N v abicku...a po dvaceti letech si to porad lidi pamatuji...
Ted si jeste vzpominam na to jak Havel zavrel zbrojovky. (Ve Slovenske verzi pak jak zavrel na Slovensku zbrojovky a vyrobu presunul do Cech.)
Pro Mikinga:
Nemám ten článek samozřejmě před sebou a nemohu to tedy potvrdit na 100%, ale mám docela dobrou paměť (jsem učitel dějepisu) a vybavuje se mi, že Vodochody tehdy navštívil nějaký kapitán od US NAVY českého původu (jméno tuším T. M. Voracek), který se po převratu přijel podívat do své staré vlasti. Byla tam tuším i fotka, jak si na výrobní lince prohlíží rozestavěný Albík. Možná, že po exkurzi padla na podnikovém ředitelství i nějaká tak kapka něčeho ostřejšího a pán rozšafně pravil, že letadla jsou "very good" a my je koupíme, konstruktéři zase v euforii slíbili, že je neprodleně navalizují, atd. U toho velkého bokorysu přes dvě stránky pak byla i věta, že jej Velc nakreslil ve vydatné spolupráci konstruktérů z Vodochod a že N bude mít zesílenou střední a zadní část trupu.
Ono podle mě obecně tady byola po revoluci rozšířena jakási naivní víra, že ze západu přijdou spasitelé. Viz třeba i poslední díl Troškovi trilogie Slunce, seno, ... I v mém rodném městečku se tehdy šuškalo, že sem přijela jakási italská delegace, která slíbila, že nám postaví novou nemocnici, vrátíme-li jim redemptoristický klášter, ve kterém nemocnice v té době byla (a z části dodnes je)
Používá se vubec Plamen?
Nějak si neuvedomuji že bych ho nekdy viděl jindy než v době zkoušek na mašinách.
P.S. v tom roce 1981 samozrejme jeste McDonell Douglas
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|