Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 176041 / today visits: 176041 |
čtyřtečko,
už sis přečetl ten životopis Ing. Mikuly? Tak přestaň plácat o technologovi. Navíc ten se v Aeru spíše zajímal o uplatňování nových materiálů (čisté hliníkové slitiny, kompozity) než o technologii konstrukce.
Navíc L 270 začal vznikat těsně před 1989 (dejme tomu - dosazení na post stranou), ale po revoluci by byl záhy prostor na změny ve vedení projektu. Nebo bylo vedení Aera spolek hochů s rudou knížkou (či potom už bez ní), co drželi pospolu? Inu, tak to chodí, ale taky mám dojem, že Mikula byl vždycky spíše buřič.
Ještě přileji olej do ohně:
http://www.vrtulnik.cz/zzz/mikula.htm
samozřejmě psáno z pohledu dotyčného.
Pokud to některé z vás vytočí, jen to uvítám... :-) (aspoň se dozvím něco nového)
To Petr: Promiň, ale připadáš mi jako tatar. Ten pán byl zaměřením technolog. Strana a vláda se usnesly, že z něj udělají šéfkonstruktéra. No a jako šéfkonstruktér přinášel své technologické znalosti do konstrukce. Třeba by se to dobře vyrábělo, ale pro změnu to blbě fungovalo.. A mám pocit, že i Evektor je jen žumpa na státní peníze. Zatím nevím moc o ničem, kde by se vložené prostředky vrátily, vždy se to dotáhne do prototypu/ů a skončí to.. Ale možná mě někdo vyvede z omylu..
Protože byl stranou jmenován do této funkce na tento typ. Mohl bych po Ládíkovi pokračovat v seznamu, přepážky nebyly konstruovány na přetlak, honila se centráž, roztahovaly se volanty kvůli silám v řízení ........ a když k tomu přičtu spolupráci s Evektorem, tak to je stejná kapitola jako s díly na vrtulníky. Tragédie. Taky od té doby nevěřím, že USA byly na měsíci.
No nic nebudu chodit okolo horké kaše. Pana Mikulu sem si vážil, když stavěl Z-50, ale to co předváděl na 270... naskočil sem do rozjetého vlaku, ale to, že vymyslel rovnou podlahu jako přetlakovou stěnu a vehementně prosadil.. Tohle řešení přineslo nemálo kostrukčních problémů ( v návaznosti na únavu) a taktéž nemalý váhový prodělek... nebylo mu ani proti srsti, že ovládání vztlak klapek bylo řešeno lanovým systémem (logicky docházelo k nerovnoměrnému vysunování klapek a tím pádem nepředvídatelnému chování při přistání. Odstranění tohoto negativního se nepodařilo!!! nevěděli jak..... a tak bych mohl pokračovat dál...
Má to společné to, že ten poslední výtvor má tolik konstrukčních a velmi závažných chyb. Chybiček jsem napsal jen proto abych tu někomu nešlápnul na kuří oko. Ae 270 byl výsledek boje uvnitř strany a vyhráli to starobolševici. Odsunutý byl projekt mládežníků L 19. A projekt L 159 vedl s.Havelka, alespoň co si pamatuji.
Pánové, v Aerovce na konci 80. let dělal Ing. Mikula technologii, ale prostudujte si jeho životopis!!
No a případ Ae-270 - nejsem insider a není mým úmyslem Mikulu nijak zvlášť obhajovat, ale vždy (začátek 90. let) byl tento projekt na vedlejší koleji ve stínu vojenského programu a podle toho to také dopadalo. Otázkou mohou být Mikulovy pravomoci coby šéfkonstruktéra a také vliv jeho pokročilého věku.
Lezl do šeckého a jeho nekeré rozhodnutí byl na S54
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|