Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 13552 / today visits: 13552 |
Chápu, že bez kapitalistů by nemohl československý průmysl existovat. Dnes v týdeníku z r. 1957 ukazovali výrobu lodních bagrů v libeňských loděnicích. Ptám se, kde jsou libeňské loděnice? Kde je holešovická Tesla, jinonický Motorlet atd.? Kam se poděla československá letecká výroba? Opravdu zbyly jen draky pro Tarantíkovo vrakoviště a exponáty L 159. Smutný konec českého průmyslu.
Mimochodem dneska je na "Novinkách" diskuze o Chile a Pinochetovi. Jen žasnu, kolik lidí je zblblých ještě komunistickou propagandou že to byl největší lump a vrah.. Nebýt jeho kde by dnes byla Chile.. Ale nejrůznější "humanisté" opět řvou jak protržení... Na to jednou zajdeme..
Veškerá takzvaná "demokracie" je na nic. Je to komedie na oblbování lidí mocnými tohoto světa. Stejně na tom jsou různé socialismy a komunismy - to je zase vláda náboženství.... Nejrozumnější je monarchie, neboť pokud je osvícený monarcha, patřičně vzdělaný a s potřebným rozhledem, vládne tak, aby jeho země vzkvétala a nedopustí, aby různí lumpové, ať už straničtí tajemníci za komunistů, nebo bezpáteřní politici v dobách kapitalistické demokracie jeho zemi nejrůznějšími formami rozkrádali.
Mimochodem dnes už je tady další level.. Strany si budují vlastní firmy, které pak "vyhrávají" výběrová řízení..Už to není jen o sponzorech..
To Staněk: Čína je špatný příklad. Správně si vede Severní Korea a Kuba. Kuba ale "měkne".
No co si pamatuju, tak na L 159 byly většinou potíže s díly od kapitalistů, počínaje americkými zkorodovanými plechy až po anglická čerpadla. Seznam ostatního se sem nevejde.
Od roku 1989 vzrostla průměrná mzda z cca 3 200 Kčs na dnešních 23 300 Kč. V den, kdy bylo zavedeno v Evropě euro - virtuálně 1. ledna 1999, reálně 1. ledna 2002 -, se za něj platilo okolo 36 Kč. Dneska stojí 24 Kč. Dolar se prodával v roce, kdy byla plně směnitelná koruna (tuším 1995), za 40 Kč. Dneska stojí něco okolo 17 Kč. Umíte-li počítat, je to větší úspěch, než byl takzvaný "ekonomický zázrak" Německa v šedesátých letech. Ovšem nesmí se to říkat.
Pro Stanňka -, že západní socialismus krachuje je jasné, ale neznamená to, že někdy nějaký socialismus fungoval. Navíc v Evropě každý stát krachuje z jiných příčin, nic není jednohé.
Za komunismu se muselo pracovat, tedy opravuji mít zaměstnání, pracovat se moc nemuselo.
V roce 1989 jsme měli oficiálně dluh 113 mld. Kčs, což by dnes mělo hodnotu cca 1 bilion. Vnitřní dluh byl mnohem větší. Ale musí se přiznat, že naši komunisti byli schopnější a inteligentnější než jinde (Maďarsko, Polsko, SSSR atd.)
Opravdové žebráky (ne dobrovolné homelesáky jako dnes) jsem poprvé viděl v komunistickém Rumunsku.
Čína funguje ze dvou důvodů - 1) dobrý - je tam defakto kapitalismus podobný Evropě 19. stol (žádný státní důchod, sociální stát a podobné neufinacovatelné pitomosti) a na sociální luxus si vydělávají postupně, 2) špatný - falšuje, ehm devalvuje a půjčuje peníze stejně jako USA a Evropa.
Pánové, už nechte ty lživé poznámky, že na západ od nás to dělají dobře. Podívejte se co se děje s jejich ekonomikama /Irsko, Španělsko, Belgie USA atd/ , skandály /jako třeba nyní v Británii/. Vždyť jsou to pusté lži. V roce 1989 naše komunistická země neměla ani jednoho člověka nezaměstaného, nebyly žádné dluhy atd.. Kde jsem dnes to každý ví. A jediný kdo ve světě propseruje dnes je komunistická Čína. V tré době muselo být lépe, protože Vondra a spol byli zavřeni. To měli dopředu za to co s touto zemí provedou.
Když vznikal L-39, tak současně ve světě vznikaly i jiné letouny stejné koncepce - MB339, Casa 101, Alpha-Jet, Hawk, a snad i další. Prostě v té době byla taková koncepce výcviku a letectva měla zájem. O pár let později vznikal L-159, ve světě téměř osamocen*-tato kategorie lehkých bitevníků už nebyla považována za perspektivní. Vznikal jako politické rozhodnutí vlády, aby se zajistila práce pro jednu zbrojovku a její dodavatele. Vznikal v počtu 72 kusů (a mám dojem že prvotní předpoklad byl ještě větší), protože v té době byly ještě naše letiště plné letadel (i bitevních), a nikdo si nedokázal představit že nám bude muset stačit jedna základna taktického letectva.
* Podobný letoun je i Hawk 200, ale myslím že má větší výkony a taky se nijak moc neprodával, nehledě na daleko lepší možnosti Bae Systems prosadit svůj výrobek.
Nedivme se proto že o letadlo není zájem, letadlo za to nemůže, je asi v dané kategorii to nejlepší. Ale v kategorii, kterou nikdo nepotřebuje.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|