denní zobrazení: 169867 / today visits: 169867 |
62) 28.07.10 07:51:55 -
Tango L-159 v zahraničí - pokračování
pp: Evo Morales v Bolívii, Hugo Chavez ve Venezuele
61) 27.07.10 08:59:17 -
Tango L-159 v zahraničí - pokračování
Miking: Jasný, proto jsem psal "asi"
pp: Ano, Bolívie (stejně jako Venezuela) objednala K-8 v Číně.
Ten prezident se nejmenuje Suarez, ale Morales.
60) 27.07.10 08:56:22 -
pp L-159 v zahraničí - pokračování
..do kelu nie Suarez ale Hugo Morales.
59) 26.07.10 18:26:11 -
pp L-159 v zahraničí - pokračování
K-8 je dvojako robené.Pakistan má mašinu westernizovanú motorovo aj avionicky a Čína tam šupla nejakú odnož motora od Lotareva./asi upravený Albíkovský motor/ a aj svoju avioniku.Takže i tam Amíci asi rozhodujú kam mašiny zmáknuté v Pakistane môžu.Pochybujem že má Suarez mašiny z Pakistanu.
58) 26.07.10 15:49:26 -
miking L-159 v zahraničí - pokračování
Tango, jeste jednu drobnou poznamku: Prvni kontrakt na Gripeny (nakup) podepsala vlada CR Milose Zemana po vyberovem rizeni.... a pak nakup zrusila (oficialne kvuli povodnim).
Stejne tak zadny zbrojni kontrakt neni dokoncen dokud se nezacne platit.
Nicmene
a) uznavam, ze ta Bolivie byla opravdu jedinou zemi kde se to da svest na stopku od USA,
b) Pokud by to nakonec vyslo, slo by o sest kusu
57) 26.07.10 15:34:00 -
miking L-159 v zahraničí - pokračování
P.S. viz srovnavame-li srovnatelne BAe Hawk vs. MB-339 vs. L-39
MB-339: vyrobeno asi 200 kusu, z toho vyvoz 100 kusu
Hawk: vyrobeno ai 900 kusu, z toho tusim 600 vyvoz
L-39: vyrobeno asi 2800, vyvoz cca 2000 SSSR, Varsavska smlouva cca 200, cca 500 mimo Varsavskou smlouvu
56) 26.07.10 14:58:14 -
miking L-159 v zahraničí - pokračování
Tango: myslel jsem ze se ty uspechy Italskych cvicnych stroju nemuzou srovnavat treba s Hawkem.
Produktem Britanie-zeme ktera ma sice zhruba stejny pocet obyvatel, zhruba stejne silnou ekonomiku jako Italie, ale podstatne silnejsi zbrojni prumysl a politicky vliv ve svete, kontakty, lobbying, kanaly pro korupci ale i mezinarodni obchod v cilovych zemich etc.
55) 26.07.10 14:35:18 -
Tango L-159 v zahraničí - pokračování
Miking:
a) Bolívie by L-159 asi nakonec opravdu koupila. Už byl dokonce vydaný prezidentský výnos o jejich akvizici.
b) Projekt L-159 daňové poplatníky nestál 70 miliard, ale 200 miliard korun.
c) Že italská cvičná éra neudělala díru do světa... Nevím, ale MB-339 Italové prodali do osmi zemí (Argentina, Peru, Malajsie, SAE, Nový Zéland, Eritrea, Ghana, Nigérie) a MB-326 ve více než deseti zemích (Argentina, Brazílie, Paraguay, JAR, SAE, Austrálie, Kamerun, Kongo, Ghana, Togo, Tunis, Zair, Zambie), přičemž v Brazílii a JAR se licenčně vyráběly. To není zase tak špatný výsledek.
54) 26.07.10 14:22:20 -
miking L-159 v zahraničí - pokračování
Martine:
ja nerikam ze L-29/39 nejsou skvely stroje...
...ale rikam ze tomu ze se jich vyrobylo XY tisic neni dusledkem toho jak jsou skvely, ale proto ze kam SSSR prodal MiGy, tak byla hned soucasti balicku dodavka L-29/39.
A ze ten export casto nebyl kdovi jakym prinosem pro Cs. hospodarstvi. Rusove nam "na oplatku" davali de-facto barterem stovky stihacek kteryma jsme na nase naklady pomahali chranit jejich vlastni panstvi.
A ty "pokrokove zeme" tretiho sveta budto neplatili vubec, nebo barterem typu kubansky pomerance ci re-exportovany Daewoo Racer (Lybie)
A US soukromnici si kupujou L-39 prave proto ze jich je/bylo po byvalym SSSR stovky k dispozici (v 90. letech) vyrazenych pred koncem zivotnosti, a za babku.
Ze tam (v byv SSSR) bylo hafo nahradnich dilu a dostupny servis taky za babku (byv vojensky sluzby dostupny soukromnikum). Ze tem soukromnikum tehdy dali training za par dolaru.
Nic z toho neni u Galebu, ale ani Alpha jetu ci vyrazenych Hawku k dispozici.
Tak to proste je. Ale samozrejme to neznamena ze L-39 nejsou vynikajici stroje. Jsou! (i kdyz ja neletel ani na L-39, ani na Hawku, ani na Alpha Jetu tak tezko muzu poiudit)
Nicmene trocha strizliveho nazirani na vec neuskodi.
53) 26.07.10 14:15:52 -
Radim L-159 v zahraničí - pokračování
Ano, soukromníci mají naše letadla v oblibě, jsou relativně levná na pořízení a provoz, dostupná včetně náhradních dílů (díky tomu, že se jich kdysi vyrobila takova kvanta), nemají žádné záludné vlastnosti a v neposlední řadě speciálně Albatros je mimořádně krásné letadlo. Ovšem to má málo společného s tím, jaké letouny ve finále jaká armáda nakoupí. Nelze tvrdit, že dělba práce v rámci RVHP L-29/39 nepomohla. Je třeba otázkou, jak by se ve světě Warbirdů prosadily, kdyby jich na světě nebyly stovky (vlastně spíš tisíce)
A ohledně L-159, před asi sedmi lety jsem na ÚLZ vyslechl rozhovor tehdejšího zalétávače z Vodochod se svým bývalým kolegou z armády. Právě se vrátil z nějakého předvádění potenciálnímu zájemci, a říkal, že proti Hawku nemají témař šanci, L-159 prohrává na vyšších rychlostech, které ovšem od bitevníku zákazníci požadují, a obecně se k možnostem L-159 ve srovnání s ním vyjadřoval dost skepticky. Jediné, v čem je prý naše letadlo znatelně lepší, je manévrování na menších rychlostech.
Netvrdím, že L-159 je špatné letadlo, jen nerad slyším, že za jeho neúspěch můžou jedině "ONI"