Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 230430 / today visits: 230430 |
Ja bych se dost priklanel k JKL
Strasne zalezi na svetelnch podminkach
Ale bral sem si ven casti OK-DMF kridel ulozenych v hangaru
Dle mne je alespon k teto barve nejblisi masina UC-33
Mel sem ty casti z kridel venku na rannim svetle a dnes bych rekl ze Humbrol 78 je asi nejblizsi kdyz sem fotil ty kridla bleskem v hangaru vypadaji svetleji
Ovsem rozhodne bych rek ze UC 38 je proste opravdu MOC svetla
PS To Pavel Kloucek, prosimte ty vojenské dvoubarevne, to byla predpokladam tataz zelena jako na aeroklubech? Bo se pletu?
PS II Moc pekna barena fotka vysla v L+K, opet si myslim ze k UC 38 má daleko
Přidávám fotky krytky, která je předpokládám ze Z-26/126.
Je to takový specifický šedozelený odstín. Nejvíce mi připomíná dnešní UC-38/OK-DVG, možná trochu tmavší. UC-33/OK-IHK má oproti této krytce více tmavší khaki odstín. Hodně ale záleží na světelných podmínkách, nejideálnější je ten vzorek vidět naživo.
No minimálně detailní snímky ukazují, že provedení náběžné hrany bylo tak, jak je na stroji z Olomouce, tj. volný přechod bez ostré linie. Ta Kbelská Z-26 byla rekonstruovaná zpět na původní provedení s dřevěnými křídly a kulatou SOP snad někdy v devaddesátých letech a těžko říct, kdo volil barvu. Osobně bych jí nevěřil.
Pavel Kloiuček: díky. Znám UC-38, letěl jsem na tomto letadle v Příbrami. To, co mě matou, jsou dva Z-26 v muzeu Kbely. Jeden (OK-FRI) je velmi hnědy, olivová barva. Vojensky je podobny UC-38, ale zelenější. Jsou tyto dva v muzeu Kbely v originálních barvách? Viděl jsem další dva: jeden restaurovan v Olomouci (světle šedozelenoa) a jeden v Kunovicích (hnědozelena). Mluvím o horní barvě, dole je vždy světle modrá.
No původní, zrovna u toho LNN je to trochu odvážné tvrzení. Původně je to totiž OK-KNU a létal v civilu u KA Hradec Králové a od roku 1960 u ÚLŠ Chrudim. Do armádních barev šel až v roce 1968 jako 0105 a působil u vojenského aeroklubu do roku 1972, kdy se vrátil zpět do civilu s novou imatrikulací OK-LNN. JLE oproti tomu má za sebou dlouhou vojenskou kariéru jako 0827, ten se do civilu dostal až v roce 1969.
Mám z dětství, z "bakeliťáku", vlastnoruční čb. fotku "105" OK-JLE, cca z r. 1973, letiště Hořice. Vrch tm. zelený, spodek sv. modrý, takže to tipuju na původní vojenské zbarvení. Za kabinou bílý nápis STROJOBAL a světlé směr. kormidlo (myslím, že bylo stříbrné). Ve stejných barvách, ale bez doplňků, pak mám foto "205" OK-LNN.
Metalizovaná modrá se objevila až na armádních C-305, tedy Z-326. Některé C-305 pak byly ještě v hliníkové.
A nemohlo být na Trenérech třeba toto:
Tu informaci mám taky a pochází z muzea ve Kbelích, z dochovaného vzorníku s původními barvami (vůbec jsem netušil, že existuje). Ta barva měla být světlá, jemně metalizovaná modrozelená barva, opravdu se používala na více typech letadel, většinou ale lehčích. Viděl jsem ji nově namíchanou, vypadá zajímavě (akorát na Mosquitu si jí nedovedu úplně představit, muselo to vypadat divně)
Damire jsou dvě možnosti. Původní zbarvení v kombinaci světlá šedozelená/modrá by mělo být aplikované na létající OK-DVG/UC-38. Tam je prý odstín míchaný podle dochovaných dílů. Na spustě fotek se tyhle světlé mašiny jeví jako jednobarevné, tj. šedozelené i odspodu, ale na detailních fotkách je modrý spodek rozeznatelný. A zřejmě po repasích pak dostávaly tmavší vršek, nějakou tmavší zelenou zřejmě (snad jako na Il-10 a dalších).
Ví někdo přesnou barvu vojenského Z-126 (C-105)? Zelená, šedozelená, RLM02, olivová ...?
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|