Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 189571 / today visits: 189571 |
Replika Me-163 do vzduchu?
Tak to je nádhera, před časem byla v Letectví zmínka, že ho na Moravě chystají a povedlo se nádherně. Spolu s trutnovskými Jaky-3 to je nejhezčí UL warbird, který jsem viděl. A navíc je 100% český, včetně motoru.
Konečně replika, která není jen parodií na dané téma.
Ještě jedna aktualita. Po smrti Paula Allena se spekulovalo o budoucnosti jeho velké sbírky válečných letedel ve Flying Heritage & Combat Armor Museum ve Washingtonu. Údajně pan Allen ještě před smrtí učinil opatření, aby sbírka mohla i nadále fungovat. Pak přišla epidemie Covid19, muzeum zavřelo a všechny projekty byly zastaveny. Postupně byly prodány některé depozitní položky, ale teď vyšla aktualita, že celá sbírka FHC byla prodána řediteli firmy Walmart.
Info zde https://www.scramble.nl/military-news/flying-heritage-collection-is-sold
Snažím se typ 190 už více než 15 let sledovat. K motoru D-9/N jsem našel pouze informaci z nějaké diskuse, že nový reduktor byla nelicencovaná úprava motoru a nebylo povoleno jej provozovat. Pan Blair měl tenkrát ještě FW 190 A-8/N od Flugwerk ve Velké Británii. Tam jeho provoz nepovolili, protože úřad požadoval úplnou certifikaci jako u nového typu, tedy neuznal stroj jako rekonstrukci - pokračování produkce FW 190. Letoun pak prodal do Německa, kde po úpravě u Meiermotors GmbH byl proveden první let. Letadlo vlastní snad firma Aerodata a nyní je v Rakousku u Red Bull (asi zapůjčen, pokud nebyl prodán, což jsem nezaznamenal).
vratim se k předešlemu příspěvku,
jo jo, je to už hodne let co byla Dora představena, ale nevim kde je problém, motor byl zastavěny ale myslím že neproběhla ani motorovka
Na webu restaurátorské společnosti GossHawk Unlimited, Inc. z Arizony aktualizovali galerii z rekonstrukce FW 190 F8 pro neziskovou organizaci The Collings Foundation. Jde o stroj W.Nr. 93182 na kterém byl 9.2.1945 sestřelen nad Norskem Heinz Orlowski. Trosky stroje byly objeveny v 70. letech. Na přelomu 80.-90. let bylo letadlo rekonstruováno v Texasu pro statické zobrazení. Později stroj získal Dr. Mark Timken s úmyslem rekonsturovat jej pro letový provoz. Z norského muzea mj. získal motor BMW 801G (výměnou za rekonstrukci FW 190 A3, který je dnes vystaven v norském Luftfahrt museum Bodø). V roce 2012 byl projekt prodán Collings Foundation, která zadala jeho rekonstrukci (přestavbu/novostavbu) u Gosshawk Unlimited. Letadlo již bylo dokončeno a možná do léta vzlétne. Mělo by pak jít o druhý FW 190, který bude letuschopný s motorem BMW.
https://gosshawkunlimited.com/projects/current-projects/focke-wulf-fw-190f-8/
Podle informací z fb by stále měl být živý projekt přestavby repliky FW 190 D9/N od firmy Flugwerk pro motor Jumo 213. Stroj je ve vlastnictví Military Aviation Museum ve státě Virginie, kde byl od roku 2010 vystaven s upraveným motorem Allison V 1730. V této podobě nikdy neletěl, ale mluvilo se možnosti přestavět ho na originální motor Jumo. Na konci roku 2021 byl údajně stroj bez motoru přesunut k Meiermotors, což potvrdil jeden z pracovníků muzea. Motor Jumo je u opravárenské společnosti pana Nixona v Kalifornii. Pan Nixon v diskusním příspěvku na fb potvrdil, že na motoru pracují.
No to si pospíšili, ráno začala invaze a přes den je sešrotovali. A vynechali všechny Migy. Třeba je sešrotujou zítra. A chci vidět zdroj.
Thude fake news to bohužel není. Všechno sovětské je ničeno, stejně jako vše německé po 2. sv. válce
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|