Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 134894 / today visits: 134894 |
to Vici- to je škoda, přeji vyřešení a zase dobrou etapu života se Spitfiry :-) Ta k niha byla dříve
docela drahá(15 let, 50 Liber) ale čas zapracoval- Libra už je za 30 a v antikvariátu je občas
(tedy v GB) za polovičku...Fantastické je že se dozvíš o KAŽDEM stroji(20000) jak sloužil a kde skončil.
Pavle díky za info
Závidím ti že umíš takové věci tak prožívat :-).. Mě už to nějak přešlo díky jiným starostem - Spity, Shermany a podobně celkem zanedbávám, proto nemám ani tu zmiňovanou knihu - ale pokusím se ji sehnat
to vrtulář- ČS Wing měl ve výzbroji současně stroje s "c" i "e" křídlem, proto ty nesrovnalosti. Ono vůbec v tom byl bordel- spočátku byly strojeMk.IX podle motorů,tedy výškovosti, označovány "A" a "B"...Teprve později, myslím v březnu 1943 se to ustálilo na F., HF., LF, podle motorů a "c" a "e"podle křídla
to Vici-jak jsem psal o tom továrním výkresu závěsníku-bylo to na Mk.Vc ! V té knize jsou originální manuály
/the spitfire history) a v odstavci výzbroj,zkracuji ...plus provision for 2x250 or 1x 500lb bombs...Takže Spitfiry s křídlem "c" jakékoli Mk.(V,VIII,IX,XIV, XVI) mohly nosit pod křídly bomby,sakra.
V té knize je úplně všechno,krátká historie ve zkratkách každého stroje!,každá změna ,objednávka.
Tak si ji pořiď a nebudeš muset diskutovat zdali "e" mělo kulomety7,7, no prostě nemělo. Jsou tam také fotky
"c" křídla s podvěšenými bombami. Škoda,neumím posílat fotky na tenhle server. Dokonce dlouho jsem si myslel že žádný SpitIX nabyl vyroben s křídlem"b" ale podle této knihy ano. První "IX" byly vyráběny na lince z "V"-tek a některé V.b. byly po opravě na lince a vznikly z nich "IX". Byly to úplně první stroje ,ještě ani plechy nebyly vylisovány v kuse a byly "poskládány" z pětek(myslím tím motorové) protože RR.61 byl zhruba o 40cm delší(kompresor).
Fajn diskuze, také jsem za ni rád ! :-)
Dá se někde zjistit zda křídlo C bylo po celou dobu stejné? Nebylo třeba zesílené pro závěsníky až od nějakého data v průběhu výroby?
To vrtular: tiez si vravim dobra debata :) Vici tvrdi, ze kridlo C a E su rozdielne, ze E je nove univerzalne kridlo, co malo pumove zavesniky, a ze kridlo C tieto zavesniky nemalo. Lenze dokumentacia hovori inak, kridlo typu C bolo univerzalne, mohli nan byt zamontovane pumove zavesniky a aj boli. Kridlo typu E vzniklo upravou vyzbroje, ale konstrukcne az na male detaily zostalo zhodne s kridlom typu C. Tieto dva typy kridel vsak boli schopne konverzii, ako uz bolo spomenute v polnych podmienkach boli kridla C konvertovane na E a urcite sa to dalo aj naopak. Potom sa v tom da tazko vyznat.
Pánové, konečně po čase je tady na fóru zajímavá historicko-technická debata. Jen byste to mohli trochu více rozvinout.
V jakém významu je zde odkaz na výkres závěsníků ve "Spitfire-bibli"? Lze z toho vyčíst, že mohly být montovány i na křídla typu C?
Já osobně jsem tedy doposud spíše souhlasil s názory Viciho, protože se na to dívám nikoli jen jako modelář (kde nalepit jakou hlaveň a vyvrtat díru pro kulomet), ale spíše z výrobně-technického - letoun jako "skládačka" různých podsestav (označení křídla tudíž jako konstrukční a potažmo výrobní záležitost).
Někde jsem četl (Modelář Extra - ?), že křídlo E už nemělo v náběžné hraně otvory pro kulomety, sice šachty byly stále přístupné (panely nebyly nanýtované, ale i nadále šroubované kryty, což může být logické z důvodu zachování možnosti prohlídky a oprav vnitřní konstrukce), ale také chyběly skluzy a otvory na vypadávání nábojnic a na potahu nebyly nějaké menší boule. Jestli bylo aplikováno ještě další zesílení nosníků a žeber vzhledem k přítomnosti závěsníků pum, to by bylo asi jasné jen z porovnání výrobních výkresů...
Zdánlivě jsou to drobnosti, ale z hlediska výrobní dokumentace je to důležité (jestli se mají dělat v průběhu výroby díry do plechu pro náběžnou hranu :-) )
Takže podle mého názoru bych to stále nazýval konstrukční (resp. výrobní) variantou křídla a nikoli jako označení výzbroje, jak zde uvádí lord overlord. Křídlo bylo z hlediska výzbroje i nadále "univerzální" (buď 4x kanony, nebo 2xkanon + 2x velkoráž. kulomet).
Jenže v této souvislosti je ale naopak uváděna jedna záležitost, která se dotýká zrovna naší jednotky. V době invaze, v polovině června, začal být čs. wing (airfield) přezbrojován na LF IX E (seriály NH a tuším PL). Moc fotek není, ale tvrdí se, že z některých (havárie bývalého Vybíralova stroje NH491 v září 44 u 485. perutě) je patrná výzbrojní varianta 2x kanon + 4x maloráž. kulomet (viz Modelář, zač. letošního roku).
Takže zatím asi záhada - alespoň pro mne. Zkuste tedy, prosím, snést více argumentů pro a proti.
Ok - posháním, omrknu, díky !
a kdo poradí s tímto záhadným IX ?
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=1&t=22662&p=1201604#p1201604
to Vici naposledy-kniha Spitfirethe history,E.B.Morgan,E.Shacklady
str.147-tovární výkres křídelního závěsníku pro 2x250lb bomby
to Vici-první spit s křídlem "e" byl MK197, vyroben 11.2.1944. První dvě jednotky přezbrojené na "e" type byly v dubnu 1944 66. a 504,Sqn .,bylo to prvních 60 ks. Souběžně byly vyráběny stroje s "c" typen křídla. Znovu- "e" bylo vždy označení výzbrojní varianty 2xkanon, 2x 0.5 M2 kulomet!
V květnu19 44 si 485Sqn (N,Zeland) tuto úpravu udělala sama ze svých původních "c" type a tao praxe se později děla i u jiných jednotek.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|