Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 22033 / today visits: 22033 |
Včera jsem secvaknul trup. Před tím bylo třeba nabarvit interiér v kombinaci Interior Green, Bronze Green a barva kovu, instalovat palubní desku a pedály řízení. Vše proběhlo bez problému. Palubní deska je leptaná s filmovou fólií přístrojů. Obávám se však, že přes překryt kabiny nebudou titěrné budíky vidět.
Vlepené plastikové pásky pomohly pro udržení půlek trupu "nasucho" při sobě před nanesením lepidla. Lepit jsem začal od SOP. Lepidlo hustší konzistence jsem nanášel postupně do spoje směrem k přídi, nejprve vespod k prosklení spodního střeliště a nahoře ke střelecké věži. Pokračoval jsem opět vespod až k čumáku a pak nahoře až ke kabině. Spojené díly trupu jsem ničím nestahoval, pouze tlakem prstů jsem díly přitláčel k sobě. Část trupu před kabinou a oblouk na přídi pod střeleckou věží mi trochu ujížděl, takže bylo třeba použít vteřinové lepidlo. Potěšilo mě zkusmé nasazení překrytu kabiny předem vymáchaného v tekutém vosku Future (dnes vlastně už Pledge), který, zdá se, pasuje na díly trupu na všecj styčných spojích. Teď musím nechat trup několik dnů uschnout než začnu lepený spoj brousit.
Při začišťování slepených půlek VOP jsem si všiml, že táhla ovládacích plošek výškovky jsou vylisována na levé straně nahoře a na pravé vespod. V nákresu stavebního návodu je jejich umístění nakresleno na obou stranách nahoře. Jak to má být správně jsem zatím nepátral.
Horní střeleckou věž jsem se rozhodl umístit v zatažené poloze. Bude to snažší při barvení jejího rámování i z hlediska modelového, protože při vysunuté poloze kromě rezinového kulometu s leptaným zásobníkem vetknutého do prosklení věže tato žádné další vybavení neobsahuje. Při odřezávání kulometů z nálitku si dávejte pozor, abyste neodlomili madla v zadní části zbraně tak, jak se to stalo mně.
Libore ty jsi ale přísnej, čo Bolo, Bolo.
Ba né, terazky máš prvdu.
Děkuji Jirkovi Š. za poskytnutí fotografie viz níže. Snad nebude pochyb o tom, že tato partie byla u strojů řady DC konstrukčně shodná. Otvory jsou vidět i při poloze kormidla v neutrálu, jsou ale zakryty plechem. Nechci z toho dělat vzhledem k měřítku a technologii výroby modelu nějaké drámo, ale u svého modelu si tuto partii upravím, včera jsem kormidlo už odříznuls6.
K těm odlehčovacím otvorům asi tolik,že má Libor pravdu! Jsou vydět i když je směrovka rovně s trupem... Koukal jsem na to při oblejzání Dacoty loni v Pardubicích i na Líčku který bylo v Roudnici před pár léty. Mezi směrovkou a vop je dokonce pěkná mezera!
Rezinové motory jsou co do průměru větší než jejich kryty ze stavebnice, bude tedy třeba obrousit hlavy válců.
Usazení rezinových motorů není problém, výstupek v jejich zadní části pasuje na kruhový límec plastikového dílu. Límec je ale potřeba zkrátit cca na délku 1 mm, aby motor z krytu nebyl moc vysunutý.
Do levé poloviny trupu jsem pri zpevnění spoje vlepil 20 plastikových pásků.
Trychtýř pro umístění ostruhy jsem původně vlepil jeho hranou na okraj otvoru v trupu zeshora. Při zkusmém spojení půlek trupu mi ale vznikla na pravé půlce mezera, proto jsem trychtýř odlomil a vlepil jej znovu tak, že jeho okraj jsem usadil do vybrání z boku. Trochu sice vyčuhuje, ale po spojení půlek trupu snad nebude problém přesahy sbrousit.
Při usazení horní přechodové části motorů do vybrání v křídle mi vepředu vznikly mezery.
Vychýlení směrovky jsem zaznamenal, nicméně jsem se rozhodl pohyblivou část odříznout, proškrábnutí není stále ono. Škvíry jsou patrné i u křidélek, která na fotce
vychýlená nejsou.
Ty odlehčovací otvory v kýlovce jsou vidět jen proto, že směrovka je vyšlápnutá cca 5 stupňů vpravo. Pokud by byla v neutrále, nebyly by vidět vůbec.
Asi dost záleží na mástraři. Dneska jsem to sice proškrábnul (výškovku taky), ale stejně si myslím, že to odříznutí bude s ohledem na výsledek daleko lepší, i když pracnější.
Libore, já nebudu dělat jinému shortrunovému výrobci reklamu, mně stačí zůstat u SH, kdy jiné (resp. některé) jejich modely tuhle vadu nemají. Koukni třeba na 1/48 Skua nebo ve 1/72 Pembroke.
Jestli ale chceš, aby tam byly vidět odlehčovací otvory, tak budeš muset odříznout směrové kormidlo sám. To už bych snad ani po výrobci nepožadoval.
Jarda: jistěže jsem si toho všimnul, ale ruku na srdce - ukaž mi nějaký jiný shortrunový kit od kteréhokoli výrobce, který má partie v místech, kde byly ovládací plochy oddělené, udělány modelově.
Prohloubit spáru asi bude třeba, ale stejně to nebude ono, protože kormidlo bylo na přední hraně užší než pevná část SOP a při pohledu odzadu by měly být částečně vidět i odlehčovací otvory.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|