Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 544 / today visits: 544 |
A tohle ti nevadí? Nová forma a vypadá to jako staré vyběhané CA
Pro Arnal: připravujeme nýty v měřítku 1/72.
Pro HGW : Bolo je v M 1/72
Do svého víkendového snažení popsaného níže jsem nezahrnul slepení hlavních dílů křídel. Nijak jsem je neupravoval, ani v oblasti odtokové hrany, jejíž tloušťka se mi na dané měřítko zdá být akceptovatelná. I linky paneláže na sebe docela navazují. Samozřejmě lepení této partie vyžaduje kontrolu usazení obou dílů křídel tak, aby nedošlo k jejich posunu, protože díly nemají usazovací trny. Křídlo se mi trochu šponovalo v oblasti oblouku kryjícího spoj vnější části křídel s centroplánem a bude se tam muset vepředu tmelit. Příčinou mohou být mírně zvětšené "záslepky" zakrývající jinak dutou část křídla v místě podvozkových šachet. To jsem ale blíže nezkoumal.
Díly horní části přechodu motorů do křídla jsou vyrobeny samostatně ve dvou variantách. Po zkusmém nasazení do vybrání v horních dílech křídel malinko vystupují nad povrch, což pro znázorněné přesazení plechů na závadu být nemusí. Díly trochu "šponují" a v zadní části jsou mírně zvednuté, bude proto lepší přilepit je důkladně za použití svorky, případně zkusit díly v ruce trochu víc ohnout, což ale pro jejich rozměr asi nepůjde. Pozor se bude muset dát při jejich lepení na množství lepidla aby nevyhřezlo ven.
Po zkusmém složení dílů trupu s vestavěným vnitřkem k sobě díly přilehnou a na dílech jako podlaha či přepážky není třeba ubírat materiál. Problematická ale může být pevnost spoje trupu, protože styčné plochy jeho dílů jsou především v přední části poměrně úzké. Jistější proto bude před slepením dílů trupu do jednoho vlepit pásky plastiku, které spoj zesílí.
Tenhle krabicoidní bombardér se zasouvací věží prostě můžu :)
s6
Třeba takhle - viz odkaz:-).
Inspirace pro nýtovače. Jakpak si poradí s vystouplými nýty?
Není mnoho modelů, u kterých bych v poslední době kromě jejich stavby věnoval další čas na jejich analýzu, focení, neřku-li psaní recenze. B-18 Bolo je toho výjimkou. Důvodem je, že se jedná o první stříkaný model tohoto typu letadla, který se v mém případě výtečně hodí do mé kolekce modelů amerických letadel, která se nacházela na havajských základnách před útokem Japonců na Pearl Harbor. Proto jsem se na něj dlouhou dobu těšil. Navíc si myslím, že stavebnice má již předem zajištěn odbyt v zahraničí, zejména pak v USA, kde stále ještě žijí lidé, kteří na tomto stroji létali ještě před tím, než USA vstoupily do válečného stavu.
¨
V tématu "Modely MPM Production" jsem již zmínil záležitost s povrchem dílů křídel. Své tvrzení o tom, že jsou pokryty jemnou "krupicí" nyní doložím fotografií. Příslušný díl křídla je nastříkán metalizérem Alclad II aby byly nerovnosti lépe vidět.
Znamená to, že bude třeba všechny díly křídel a také další, které se nacházejí na příslušných rámečcích, přebrousit jemným smirkem a vyleštit.
Naopak rámeček s díly interiéru a trupu je v pořádku a povrch dílů je hladký a lesklejší než u křídel.
Zde je výsledek mého sobotního více než čtyřhodinového snažení. Hlavní díly interiéru jsou pokupě a vlepeny do levé poloviny trupu bez problémů a do dílů trupu jsou vlepena okénka. Otvory pro ně je třeba ostrým skalpelem zarovnat a některé mírně zvětšit, což za problém u tohoto typu stavebnice nepovažuji.
Motory bude rozhodně lepší nahradit odlévanými. Snad se do svých krytů vejdou. Pozor je třeba dát při odstraňování nálitku rozpírajícího otvor podvozkové šachty aby se nevylomila i část její hrany jak se to stalo mně, přiznám že vlastní uspěchaností a nepozorností.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|