Plastic Planet malý Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký

 

denní zobrazení: 12235 / today visits: 12235

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
26) 15.09.2021-09:45  -  Vinar Lubos    Bezpecnostni letectvo

Děkuji Mirkovi za podrobný popis.


Na fotkách se ta mašina jeví velmi tmavá. Osobně si myslím že tmavší než (relativně světlá) ocelově šedá tak jak ji známe na ostatních SNB mašinách. Takže marking v obtiscích je interpretace, kterou si lze vyložit dle sebe. Nikdo neví, zatím, jak skutečně ten stroj vypadal.

25) 15.09.2021-09:29  -  Miroslav Tebich    Bezpecnostni letectvo

Fundovaný rozbor OK-ZBB(BBB) od P. Kloučka :




Verze/charakteristické znaky: AAC.1 Toucan, francouzská poválečná výroba, na pravém boku krátká nákladní vrata, za nimi pětiúhelníkové okno, na levém boku pětiúhelníkové okno za dveřmi, výfuky středového motoru vnějším potrubím, výfuky krajních motorů vystupují za krytem, na motorových gondolách přídavné nasávače, sloupek antény vyosený vpravo, kola podvozku balónového typu (menší průměr disku). Při službě u Letectva SNB již nese standardní německá kola z Ju 52 a podvozkové nohy bez aerodynamických krytů.

Zbarvení: celý povrch snad v hliníkovém nátěru, před kabinou černý pás proti oslnění (standardní zbarvení strojů AAC.1) jdoucí i přes vršek prstence středového motoru. U firmy Baťa nejprve doplněna jen černá imatrikulace na trup a křídla v dělené formě a na SOP praporový znak. Později zřejmě došlo k obnově nátěru - nad okna trupu přibyl za kabinu nápis Baťa n.p. Zlín, prstenec středového motoru a čela krytů krajních motorů ještě s oddělenou tenkou linkou za natřeny snad červenou barvou, změněn font imatrikulace a vlajka na SOP zmenšena tak, že se vešla jen na pohyblivou část. Po převzetí do služeb Letectva SNB byl opatřen červenými doplňky podle předpisu pro letectvo SNB, tj. příď, VOP, motorové kryty a náběžná hrana křídla v šarlatové červené. Snímky z roku 1949 dokladují jeho podobu v hliníkovém nátěru s červenými doplňky, imatrikulace nenese bílý lem a je nejspíše v barvě červené, na SOP sférický znak snad s bílým lemem. V roce 1951 se již stroj objevuje v tmavší základní barvě, snad ocelové šedé, červené doplňky zůstávají. Červená, bíle lemovaná imatrikulace OK-BBB na trupu a křídle v dělené formě. Na SOP sférický znak s bílým lemem. Ve filmu Botostroj se na přídi pod kabinou nalézala ještě velká číslice 4, zatím se nepodařilo zjistit, zda to byl pozůstatek označení předchozího uživatele nebo práce filmařů.

Záznamy o provozu: Stroj zakoupila firma Baťa z Francie počátkem roku 1946. 29.1.46 přilétá ze Zlína pilot Jansa na Ruzyň, kde je proveden imatrikulační let. Druhý den stroj odlétá zpět do Zlína a od února je hojně využíván pro mezinárodní i vnitrostátní lety. Do civilního rejstříku je stroj zapsán pod číslem zápisu 932 dne 1.2.46 jako Junkers Ju 52 typ AAC.1, v.č. 111, výrobce Atelier Aéronautique de Colombes Francie, motory BMW 132Z výrobce Gnome-Rhone Paříž nesly výrobní čísla 310506, 310546 a 310532. Majitelem je Baťa a.s. a domovský přístav Baťov. Opravou z 24.1.49 je majitel změněn na Svit n.p. a domovské letiště Gottwaldov/Otrokovice, druhá oprava z 31.7.49 stroj převádí pod Ministerstvo vnitra, velitelství bezpečnostního letectva a stroj se přesouvá do Prahy. Dochází také ke změně imatrikulace na OK-BBB. Oficiální výmaz z rejstříku je proveden až v rámci hromadných čistek v říjnu 1959. Přílet na Ruzyň ze Zlína již s imatrikulací OK-BBB a pilotem letectva SNB Kašparem je zaznamenán 29.3.49, tedy čtyři měsíce před oficiální změnou v rejstříku. Minimálně v roce 1952 byl stroj hojně využíván k výcviku svazarmovských výsadkářů, velitel Letectva SNB Eliáš s ním navštěvoval krajské aerokluby a prováděly se seskoky zájemců z širokého okolí. Pravděpodobně poslední působení tohoto stroje bylo při natáčení filmu Botostroj (snad 1953, premiéra 1954), kde hrál roli osobního letounu zlého kapitalisty, majitele obuvnické továrny. Při té příležitosti zmizel znak ze SOP, imatrikulace byla zbavena bílého lemu a pod okny trupu se objevilo logo firmy Botostroj. Některé prameny uvádějí, že stroj byl při filmování zapálen a zničen. Ve filmu ale nic takového vidět není. Závěrečná scéna s nehodou je částečně tvořena ne příliš zdařenou animací a následně na zemi hoří nějaké neidentifikovatelné trosky. Osobně se nedomnívám, že by kvůli tomu zničili pravděpodobně ještě funkční stroj (minimálně pojíždění se všemi motory byl schopen).

Dle Irra – JAKAB: AAC.1.111 (výroba Ju 52 ve Francii), zápis 1.2.46 jako OK-ZBB, vlastník Baťa a.s. 24.1.49 opraveno na OK-BBB, vlastník Velitelství Bezpečnostního letectva Praha, výmaz 15.10.54.

Ostatní: Pro výsadkové lety se vyjímala vrata na pravém boku a částečně byl otvor zakryt zábradlím, podle kterého výsadkáři postupovali k seskoku.

24) 15.09.2021-07:27  -  Mirek    Bezpecnostni letectvo

Ahoj vespolek,


já bych měl zase dotaz ohledně Avie C-2 konrétně OK-BSF, kterou nabízí staré KP. Byla v barvě hliníku nebo byla šedá či RLM 02 + červené doplňky? Na internetu jsem viděl obojí. Mám černobílou fotku pouze B-0222 po nouzáku, ale já to z toho nepoznám.


díky.


Mirek.

23) 14.09.2021-20:04  -  kragh    Bezpecnostni letectvo

Nejsem znalec, ale nebyla by celkem logická RLM02?  Po Němcích ji muselo zbýt docela dost....

22) 14.09.2021-19:44  -  Láďa Weigend    Bezpecnostni letectvo

Využívám toto starší téma. Chci stavět Ju-52/3M OK-BBB tedy v barvách poválečného bezpečnostního letectva. Poradí někdo správný odstín šedozelené barvy? V obtiscích APC Dekals je uvedena tmavá zelená, což je dle mě špatně. V publikaci Letouny Junkers v ČSR od Miroslava Irry je jakási světlejší šedozelená. I když jsem projel toto celé téma, odstíny jsou zde v utajení. Poradí někdo? Pokud nechcete z jakýchsi důvodů veřejně, mail je v hlavičce. Zdraví L. W

21) 01.03.2011-07:09  -  venca    Bezpecnostni letectvo
zajímavá fotka na aukru
20) 10.06.2002  -  Pavel Kautzký    Bezpecnostni letectvo
Na SIAD prodávali ve stánku Magent Press Slovakia výše zmíněný aršík a 18! mašim Bezp. letectva 1/72 samostatně za 290 SKK. Soutisk byl dobrý a i barva nebyla špatná. Jen to měřítko ...
19) 08.04.2002  -  Tebich    Bezpecnostni letectvo
Zapomel jsem dodat - to CD a obtiskyze slovenska je opravdu uzasne. Soutisk je velmi mizerny, ta cervena je jasava a to je opravdu velmi zarazejici. Fotek primo letadel BL velmi malo. Naopak prinosne aspon pro nekoho je zmapovani typu v BL slouzicich, poctu kusu a jejich imatrikulaci. Ale za tu cenu to opravdu podle mne nestoji. As barvami na BL je to potiz. Tmava cervena jakz takz vyresit jde, ale ta se stejne musi vzdy prizpusobit obtiskum. A predpisove mely byt era seda azespodu tmavsi seda. Jenze ani na S-99 (C-10, Bf-109) ten tmavsi spodni nater zrejme aplikovan nebyl, jak vyplyva z fotky havarovaneho stroje obraceneho brichem vzhuru. Vetsina ostatnich stroju pak zustala v puvodni barve, dostala jen cervene doplnky.



18) 08.04.2002  -  Tebich Miroslav    Bezpecnostni letectvo
No, abych se pridal za APC, tak sady na predvalecne CLH jsou uz na trhu pro vsech pet typu. Jsou v tmave cervene, ktera je skoro identicka s barvou H153 a H19 1:1, tedy sarlatova a zminovanan insignia red.
Barva je bez rastru, jednolita.

Toutez barvou pak je pak delan i K-65 OK-BZI povalecny a dalsi pripravovane sady.

17) 29.03.2002  -  Petr Zatřepálek    Bezpecnostni letectvo
Pavle neboj, už se na Češích pracuje! Uvidíš v Nymburce a na Eday!
1  2  3  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1631983145.5625 forum