Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 126858 / today visits: 126858 |
Pokračuji popisem stavby modelu.
Rezinová vana kokpitu sedne do vybrání na boku dílů trupu dobře. Horší je to v horní zaoblené části hrbu. Tam se vytvořila dost široká škvíra. Není to tím, že bych vanu nalepil moc nízko.
Díl s palubní deskou se musí trochu opracovat. V dílech trupu se taky musí odříznout plastik v místě, kam přijde palubka umístit, což není v návodu vyznačeno.
Palubku není při jejím vlepování do vyřízlého otvoru za co uchytit. Taky jsem musel trochu zbrousit její spodní část, aby bylo možné nasadit průhledný čelní štítek kabiny.
Zkusmé nasazení čelního štítku na trup. Nedosedl stejně úplně ideálně. Jeho přední část jsem také trochu zbrousil, aby lépe zapadla do vybrání v trupu.
Při lepení štítku jsem si pomohl vteřiňákem a tlakem prstů, čímž došlo k tomu, že se mi v pravém rohu zlomil. Resinový díl palubní desky byl stále o trochu výš než bylo zdrávo. Měl jsem ho ještě raději obrousit po bocích. Dále mi připadne, že sedačka je jaksi utopená. Z nálitku jsem ji odřízl těsně pod jejím dnem, možná jsem tam měl nechat nálitky, na kterých drží na vlastním špalku. Návod neříká, kde ji přesně odříznout.
Díly vyrobené z PUR. Pro lepší znázornění detailů jsem je fouknul Mr. Base White.
V dalších dnech přijdou na řadu fotky ze stavby.
Některé díly modelu jako brzdící štíty mají znázorněnu vnitřní strukturu a lze je udělat otevřené. Provedením se mi nejvíce líbí spodní štít.
Boční štíty mají vnitřní konstrukci znázorněnu dost humpolácky a bude třeba i zarovnat jejich hrany.
Stejně tak není dokonalá vnitřní struktura krytů hlavních kol.
Stěny podvozkových šachet jsou docela ucházející.
Na spodní díly křídla je potřeba dolepit části krycích plechů podvozkových šachet. Jsou to jediné díly, na kterých jsem objevil propadliny. Otvory pro reflektory v nich jsou asymetrické.
Křídlo je také vylisováno jako jeden díl. Řekl bych, že nejslabším místem stavebnice jsou mělké podvozkové šachty.
Z nýtování jako takového jsem rozpačitý. Na dílech křídla tvoří místy nepravidelné shluky, zejména v místě vztlakové klapky, ale i jinde. Některé řady nýtů nejsou ideálně přímé. Na obrázcích níže lze vidět obě varianty křídla. Jejich spodní část je identická.
Rozmístění dílů v rámečku je přehledné. Druhý, menší rámeček nese díly trupu a pár dalších drobností.
Díly trupu jsou na rámečku přichyceny technologickými nálitky zasahujícími do styčné plochy.
Díly modely jsou zhusta opatřeny nýty. Na některých partiích trupu (hrb za kabinou a část paneláže na přídi) nýty úplně chybí.
Svislá ocasní plocha je vylisována v jednom kuse.
Čiré díly jsou taky dost slušně provedené a hlavně průhledné.
Nezbytné plechy nabízejí titěrné dílky do kokpitu, pro anténní systém a plůtky na horní ploše křídla. Leptané mohly být i díly č. 24.
JIMAT: díky za odkaz, přečtu si to ale až to celé tady dodělám abych nebyl ovlivněns6.
Libore,dovolil jsem si sem dát odkaz na stránky P.Vilinského,kde mátaké popis modelu a stavby tohoto typu.
Obtisky jsou slušné kvality, jen u čs. znaků se červená barva překrývá s modrou a tvoří tmavý pruh.
Kamuflážních schémat je celkem pro šest strojů, z toho stroj č. 5303 je ve dvou provedeních co se malůvek na přídi a SOP týče. Opakuje se zde nešvar ve značení barev, protože některé nejsou vůbec popsány. U stroje 7713 Slovenského letectva je středně šedá označena "oo", u egyptské mašiny je popsaná jen spodní "light blue". Maďarský stroj má barvy popsány všechny, ovšem stroje s čs. výsostnými znaky mají mít celistvý nátěr "o". MiG-21MF trupového čísla 2701 má u popisky zařazení k jednotce uvedeno "ToYoHooToo TooHoo YY". Nejspíš do dnešních dnů nějaká přísně utajovaná letka čs. letectva...
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|