Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 97396 / today visits: 97396 |
jj já ti rozumím, a chválím, prohlížel jsem si to v Belgii kde jsme je prodávali, prodali se všechny a velice brzo, krom bílé sanitní verze, přitom uvnitř jsou jen jiné decály, to jsem trochu nechápal
ale osobně bych do toho nešel, leží mi doma ještě stará Gavie, proto máš můj obdiv
Vlasto, já ti rozumím, ale jde mi o to ukázat co je uvnitř krabice. To, že ta okna "nějak" řeším, je spíš proto, protože bez časuanervůberoucích úpravs10, tam nejdou dát.
Každý k tomu může přidat svůj názor i svoje fotky ze stavby. Můj další názor je třeba ten, že skládat přes dvacet sedadel každé ze tří, čtyř dílů a vůbec celý vnitřek se stropem, bočnicemi a podlahou je neskutečný a naprosto zbytečný vopruz, protože uvnitř to stejně nebude vidět. (Ale někdo jiný to tam dá, protože třeba chce vyrobit nové otevřené dveře, nebo jen pro svoje ego, že "to tam má").
Co se týká kol (a případných dalších detailů) - bude tam to, co nabízí (a jak pasuje) stavebnices19.
Tedy když tu čtu některé příspěvky nestačím se divit, nedávno se tu brečelo že turbolet není a že by ho mohl někdo vydat i v nezměněné Gavia verzi, když se tak stane, zes se tu brečí, špatné zasklení, čumák, podvozkové šachty... kua tak snad jste modeláři a když to TAK potřebujete do domácí vitríny tak si to dosocháte nebo postavíte tak jak je, sousedka v tom chyby stejně neuvidí.
Kdo chce pěknej Turbolet koupí si čtvrtku a AZ ignoruje a nelepí... Nebo jako Jarda, hledá cestu..
Už jste řešil co s podvozkovými koly ? Ty ve stavebnici jsou nepoužitelné ! Příďové jsem chtěl nahradit kolečkem z Jaguaru od Airfixu - je ale příliš tlusté a hranaté - tak jsem použil kolo z nově vydané sady od Airesu - to se mi sice tolik nelíbí jako to originální ale asi vypadá věrohodněji . Hlavní kola jsou na tom ještě hůř- tam jsem nenašel adekvátní náhradu - zkouším tam naroubovat opět kola od Airesu , tentokrát na Mig-21F -jsou sice o chlup menšího půměru a příliš tenká - ale disk ze zadní strany má ideální zahloubení pro L410 - do kterého jsem vlepil svazek osmi kulatých profilů zakoupených v MPM od Tamiye - průměr 1mm - na ně nalepím lept ze stavebnice a získám tak "brzdy" (bohužel jsem ten "svazek" udělal z osmi ks profilu - dle leptu , ve skutečnosti jich tam má být pouze 7)
Včera jsem s tím zápasil taky - ty okna nejsou čtvercová ale mírně obdélníková, lépe mi tam sedla při orientaci strany kde byl vtok licího rámečku do svislé polohy- Když jsem rám okna "naleptal " lepidlem tak následně se tam okénko "vtlačilo"bez jakékoliv spáry. problém nastal u některých okének v tom že "vytlačené" lepidlo se mi následně podařilo rozpatlat přes okýnka, takže je budu muset stejně přebrousit a přeleštit. Navíc tím jak jsem je zevnitř lehce vtlačoval do otvorů, tak zvenku nekopírují rovnoměrně povrch trupu. Takže váš postup lepení zvenku a následné zabroušení do roviny mi přijde jako geniální
Gavia měla v jedné krabičkové verzi i vstřikovaná okna, ale byla nepoužitelná. Propadliny, bubliny. Paradoxně ta vacu okénka byla lepší. Jinak vítám, že nejsem ve své kritice oken pro Turbíka osamocen. s1
Model od Gavie jsem neměl, ale prý měl okna jako vacu. Nevím jak tam pasovala, ale upgrade tohoto modelu jsou mino resin čumák i okna stříkaná, krásně čirá, ale boční tam nepasuje ani jedno - jsou velká (k čelnímu jsem se ještě nedostal).
Zde jsou zevnitř, jak je máme podle návodu dát:
...a zde je pohled zvenku:
Představa, že bych měl všechna okna přibrušovat, se mi vůbec nelíbila, tak jsem jich pár zkusil nalepit zvenku a potom zabrousit:
...zde je výsledek (vedle těch broušených oken je vidět další pokus o cestu ještě menšího odporu se zasklením a tou je Clearfix - ale ten se mi nedaří udělat hladký)
...není lepší lepit tanky? Ty skla nemají a tam, kde to nepasuje dát bláto...
Daji se Turbiky objednat i primo nejak u AZ nebo pouze zakoupit u distributoru (MPM,Artur atd.)???
Čo sa týka tvaru nosa L-410 bude potrebné vychádzať z fotografií konkrétnej predlohy.
Pôvodné výlisky Gavie zodpovedali typu L-410 UVP-E a najviditeľnejšou chybou bol tvar bočných okien kokpitu, tupší tvar nosa viac-menej zodpovedal predlohe. U jeho predchodcu L-410 UVP bol pôvodne "ostrejší" nos, ktorý nemal vhodné dielektrické vlastnosti pre montáž meteo radaru. Pri dodatočnej montáži meteo radaru sa zvyčajne menil aj na tejto verzii za nový "tupší".
Ak budete chcieť stavať verziu UVP alebo vojenské T, napadajú ma ešte tieto dve viditeľné odlišnosti:
- bude treba podľa fotografií skrátiť pohyblivé kryty hlavných podvozkov, na UVP a T nepokračovali až k zadnej hrane podvozkovej gondoly ale končili hneď za kolesom
- konce listov V508 majú polkruhový tvar, takže by sa ich patrilo aspoň zaobliť. (aspoň píšem preto lebo trojlistá vrtuľa V508 na UVP a T má priemer 2500 mm zatiaľ čo päťlistá V510 na UVP-E iba 2300 mm takže by sa vlastne listy mali predĺžiť o 1,4 mm)
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|