Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 37265 / today visits: 37265 |
Ten lom světla kolem paneláže tomu dává takový hračkoidní vzhled. To je obecně problém u lesklých letadel, on i ten lesk by se měl nějak měřítkově pojednávat.
Ta věc má smysl jako podklad pod obtisky - potom se ptám, (1) jestli to nezaleje spáry, a (2) jak se to snáší s horní zmatňující vrstvou; a jako horní lesklá vrstva (tady se neptám na nic). Jaká je podstata onoho laku (akrylá, syntetika atd.)?
a.t.: viděl jsem jenom nenhle.
nylon: ano, na Mustangu to na křídle tak vypadá a nezastírám, že tomu tak není, ale přičítám to použité barvě (syntetika Tamiya), která nebyla naředěná tak, jako na P-26, takžeten lak díky své opravdu vysokélesklosti vytáhne krupičku způsobenou pigmentem barvy. Stříkal jsem s ním ještě jednoho P-26 od AZ (ten na fotce je starý Revell, takže i nýtování je na jeho křídle zvýrazněné leskem laku) a ten je taky fouklý syntetikama Tamiya, které jsemměl naředěné víc a krupička na něm není. Až se modely fouknou matným lakem jsem přesvědčený, že tam nic vidět nebude. Ale jak jsem psal prvně, lakem se musí model doslova zalít aby vrstva laku byla celistvá, což způsobuje to dlouhé schnutí.
To je ale vysokej lesk zdá se mě, že na modelech je krupička tak se chci zeptat jestli to je jenom můj dojem ne bo to je lakem či barvou
Tamiya v spreji je tiež dobrý agresor a ak sa ti TOMe zdá cena ako faktor, ktorý by nemal hrať rolu, tak si na omyle. Kvantum ľudí riedi Humbrolky, Revellky alebo iné syntetiky bežne dostupnými priem. riedidlami dostupnými v drogérii práve vďaka tomu, že sú oveľa lacnejšie ako originálne riedidlá, ktoré sú drahšie ako kvalitný alkohol. Ak to nechápeš, tak to neznamená, že to nechápu všetci okolo teba. Ja som za tento "objav" rád a ak na ten lak narazím v obchode, tak ho vyskúšam tiež, takže týmto zároveň ďakujem Liborovi že viem zase niečo, čo som doteraz nevedel.
vidím na plechovce označení vysoce lesklý-dělají i jiné druhy jako mat, polomat apod?
Osobní rovinu žádnou nevidím. V jednom tématu píšeš o Me-410, v jiném o laku, jehož JEDINÁ výhoda je cena. Logiku to nemá. V čem je to technologicky nesmysl (schnutí x dní) rozepisovat nehodlám, to mi za ten čas nestojí. Srovnání s lakem Gunze taky nechápu - použij třeba Tamiyu, když ti žere barvy (jestli nejsou taky z nějakého Bau... protože modelářský barvy nestojí pětku).
Já zas nerozumím tomu, že když se chci podělit o své zkušenosti z modelaření s ostatními, vztáhneš to hned do osobní roviny. Lak nikomu nenutím, jen popisuji své zkušenosti s ním. Osobně mi ani ta dlouhá doba schnutí nevadí, protože mám vždycky rozdělaných modelů víc a tak si lak může schnout třeba čtrnáct dní. Navíc nehrozí, že rozežere barvy jako může udělat lak od Gunze, jehož obsah je 170 ml a stojí pětkrát víc.
Tomu nerozumím, k čemu je to dobrý. Koupíš si za tisíce Me-410 od HPH a potom šetříš na laku, který potom schne několik dní? To není šetření na správným místě..
Vyzkoušel jsem tento produkt na modelech. Výsledkem je opravdu vysoce lesklý povrch za předpokladu, že se lak aplikuje jednolitým nástřikem tak, aby byl povrch celý "zalitý". Nevýhodou může být, že doba schnutí je řádově několik dní. Lak nerozežírá syntetické barvy Tamiya, a to ani když nejsou ideálně zaschlé (zkoušeno po 24 hodinách od nástřiku červené barvy na model P-51H), nerozežírá ani Alclady a domnívám se, že akrylové barvy budou vůči němu taktéž rezistentní. Výhodou je pak jednoznačně poměr obsahu a ceny - 400 ml za 50,- Kč i to, že se dá stříkat i přes čiré díly.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|