Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 874 / today visits: 874 |
"Prodej" L-159 Iráku vyřešen navždy!
viz zde
wwww.flugrevue.de/de/luftfahrt-militaer/flugzeuge-helikopter/irak-kauft-kai-t-50/543562
mgr. Zdeněk Procházka
Nic moc proti, ale nevím proč by to mělo být na Tebe, když vedeme diskuzi z Curilou P.
fiškus. jestli to je na mě, já se s tebou nehádám, naopak tě podporuji.
čurila aj.: Četl a slyšel jsem od 1989 zřejmě stovky rozhovorů s ministry financí a podobnými. Obecně si myslím, že sem tam se dalo něco udělat líp (MUS, OKD ...), ale určitě ty firmy neměly zůstat v rukách managementu, jenž by je většinou rozkradl (příkladů je dost). Ty firmy se taky nedaly rychle prodat za rozumnou cenu. Kromě času příprava prodeje vyžaduje i lidi (připletl jsem se k prodeji jedné poměrně významné firmy). Nebyli lidi a nebyl čas. Teď se světem potloukají experti a říkají, že oni by to udělali líp. Sotva.
Kromě toho /viz fiškus/ tady bylo spousta lidí, kteří si "rodinné stříbro" nechtěli nechat "ukrást". Radši na něm seděli a čekali. Čekali by dodnes.
Proč sem Boeing poslal třetiligové manažery, to bych taky rád věděl. Myslím si, že to zkrátka bylo špatné rozhodnutí, kupř. kvůli vnitropodnikovým třenicím nebo pokus, který nevyšel. Není důvod si myslet, že Zápaďáci jsou nechybující géniové. Pokud si to správně pamatuju, Boeing měl v Aeru minoritní vlastnická práva, ale většinová hlasovací práva.
Zanikly onačejší firmy. Příklad: Sopwith na konci války zkrachoval a po pár měsících se vynořil coby Hawker.
L-610 byl projekt na zakázku ze SSSR. Zájemci si mohou počíst, jak se měnily dva motory za 4 a zpět. Po efektivním zániku zákazníka měl jen malou šanci.
Bohužel si asi nepamatuješ jaký byl v té době odpor k privatizaci Škodovky, že prodáváme rodinné stříbro a ještě k tomu Němcům atd. A dále, automobilový průmysl, teď mám na mysli osobní auta, měl vcelku jasnou perspektivu, na rozdíl od leteckého průmyslu, výroby nákladních aut a těžkých zbraní, které v té době konce studené války moc perspektivy před sebou neměly. Poldi mělo tak jako další strategické podniky mělo také zásadní problém způsobený, ne Havlem jak často říkají např. Slováci ale, opět výpadkem hlavních trhů. Nevím jestli víš, že jsme byli třetím největším výrobcem obrněné techniky na světě. Samozřejmě, že spoustu věcí se v privatizaci nepodařilo, ono se to taky nedalo nikde předem vyzkoušet na nečisto, ale nemáš pravdu v tom, že se mohlo počkat, jestliže státní podnik ztratí centrální řízení státem, tak může těžko pokračovat bez řízení. Jinak spoluautor kuponové privatizace Tříska, řekl nedávno v TV, že počítali se zánikem až 75% podniků a to, že se tak nestalo, považuje za malý zázrak. Pokud jde o učňovské školství tak si také přiznejme, že zájem mladých o něj byl a je minimální a představa, že budou makat např. 8 hod u stroje a na směny je pro většinu z nich černá noční můra. Mimochodem, Kožený kupónovku neudělal, ale pouze ji pomohl svou masívní reklamou rozjet. Osobně mi připadal od začátku jako mamlas, ale tu reklamu měl promyšlenou dobře. Ještě dnes totiž vidím ty kecy lidí v TV, kde mají jako vzít 1000 Kč a pod. Dále jak mohl Boeing, jako třetinový vlastník, cokoli v Aeru zablokovat to tedy opravdu nevím.
S privatizaci to celkem jednoduche je. Staci sledovat.. Nekdy letos v breznu probehlo pomerne potichu interview se Straskym, ve kterem rekl na plna usta, ze se kluci dohodli ze se zhasne a zavrou se oci, at si ti sikovni nakradou, pak at to je zarodek nove elity. V podstate mi to pri jednom osobnim setkani potvrdil i dalsi z tehdejsich ministru, ktery doslova rekl ze osobne vidi jako nejvetsi chyby po roce 89 faktickou likvidaci ucnovskeho skolstvi, v podstate da se rici skolstvi jako takoveho, byt to oficialne tak neni.. A privatizaci velkych firem. Tam rekl na ferovku, ze pouze Skodovka se jim povedla dobre privatizovat, protoze to bylo i rychle a kdyby to jeste chvili otaleli tak to dopadlo jako ostatni velke podniky.. Naprosto silene pak dopadla privatizace treba Poldi. Jednim slovem katastrofa..
Tahle prekotna privatizace za kazdou cenu byl nesmysl. V odbornych kruzich se o tom vi, ale Klaus tehdy nemel silneho oponenta a nebyt Harvardskych fondu, tak by ani takhle nedopadla.. Kozeny dokazal ze vseho vytahnout prachy a s nima zmizet, to bylo vse. Ale Klausovi on udelal kuponovou privatizaci.... Ona predstava ze se musi vse hned a za kazdou cenu privatizovat je vubec zcestna. Samozrejme na velke podniky nikdo nemel penize, ale na druhou stranu kam spechat??
A s tim Boeingem.. Jeho podil byl dostatecny na to aby zablokoval nesmyslna rozhodnuti. Ale on se nechoval jako radny hospodar.. Kdyby tomu tak bylo tak tu nejsou manageri s pastelkama, ale uplne jina liga. A s tim vyrobkem nemas pravdu, mohl si doplnit portfolio vyrobku nebo sem dat dily do kooperace taky.. Ale znovu opakuji cil B byl jiny.. Kapacita a zkusenosti tu nejake tehdy byly.. Mohlo se to tehdy rozjet jako Skodovka pod VW..O to nebyl ze strany B zajem..
Pro Curilu Plenkovice: Z kupónovou privatizací to také není tak jednoduché. Ta byla proto, že na standartní privatizaci tady chyběl kapitál. Ono je lehké to shazovat, ale ještě jsem neslyšel nikoho kdo by seriozně řekl jak jinak se to mělo tehdy udělat. Aero Vodochody, ale i celý holding Aero což zahrnovalo nejen letecké, ale subdodavatelské podniky, byly v důsledku již zmíněného výpadku východních trhů obrovsky zadlužené a ocitly se v neřešitelné situaci. Dále při ztrátě centrálního řízení se musely začít starat nejen o výrobu, ale i o odbyt což do té doby řešily PZO. Jediné rozumné řešení bylo začít s kooperací s jinými renomovanými výrobci a to také Aero po restrualizaci, s určitým zpožděním začalo a ukazuje se, že to je správná cesta včetně podílu na vývoji různých společných projektů jako je např. nákladní Embraer.
Pořád nechápu o jaké konkurenci píšete, čemu z výrobků koncernu Boeing mělo jako Aero konkurovat? No a dál, každá výroba potřebuje, mimo jiného, jednu drobnou maličkost a tou je objednávka. Vy o nějakých objednávkách z té doby víte, já ne.
Ještě levnější je nekupovat nic a nechat tu konkurenci zkrachovat.
pardon vypadlo mi tam a nechat ji zkrachovat
pro fiškuse
tak to funguje v ideálním světě, jestli není lepší (neříkám že je to případ Aera) koupit potenciální levnou konkurenci a trochu prodělat, nežli vést později tvrdý konkurenční boj
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|