Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 132427 / today visits: 132427 |
Milan Klouček: A já si včera Revi koupil u nás v Jablonci ve stánku. Ale nechci provokovat...
To není Frantova smůla ale skvělé služby české pošty. U nás v Liberci taky není ani Revi, ani Hobby Historie. Dokonce mi zatím nepřišlo ani Aero Hobby, a to je mám stejně jako Hobby Historii předplacené.
Franto, Vy máte smůlu. Revi (i Hobby Historie) minimálně od středy v prodeji. Asi u vás umřel pošťák.
Od vydání "97" uplynul celý týden, ve čtyřech trafikách kolem výsledek "0"! Zklamal kdo?
Prosba na ADMINa: Jestli by to bylo možné, tak tedy prosím přepište název toho tématu na "NOVÉ REVI".
Pak už tam budu dycky dávat avízo správně!!
Autorovi tématu Frantovi FJB to evidentně vadit také nebude .....
Předem moc děkuji.
Štefane, to by asi bylo nejlepší.s63
A co tak přepsat to na "NOVÉ REVI".
Koza by se nažrala a vlk... - nebo jak je to...
ŠP
Dát do tématu o Revi č.95 avízo o Revi č.97 byla volba p. Stachury...a pokud v tom bude pokračovat, tak za dva měsíce (občas) by to mohl admin přepisovat znovu. Založit na každé Revi nové téma, nebo založit jedno neutrální téma "Revi" by bylo jednodušší...si myslím.
Malá prosba pro správce: přepiš ten název vlákna na REVI 97, když už je řeč o něm, ať tam to moje REVI 95 nestraší už skoro rok! Díky!
A zde je pordobnější obsah REVI č. 97 ....
2 První sezóna Ericha Rudorffera – autor Marek Žatkovič, 2 barevné bokorysy z dílny Tomáše Dvořáka a 15 fotografií, to je obsah první části článku a stíhacím esu Luftwaffe. Major Erich Rudorffer, nositel Mečů k rytířskému kříži, dosáhl celkem 224 vítězství, z toho 86 na západní frontě. Tento článek ovšem popisuje pouze jeho první válečnou sezónu, tedy rok 1940, tažení do Francie a Bitvu o Británii, …. i tak se nám natáhl na dva díly. Stejně podrobné vyprávění o jeho osudech během celé války by vydalo nejméně na jednu tlustou knihu.
Zde tedy malá ukázka z textu:
V prudkém, intenzivním střetnutí došlo k mnoha individuálním soubojům. Na německé straně se do boje kromě I./JG 2 zapojily také stodevítky od I./JG 1. Němečtí stíhači nárokovali celkem deset zničených Spitfirů. Stíhači od Richthofenů šest, I./JG 1 pod vedením Hptm. Balthasara další čtyři. Realita však byla jiná. Tři Spitfiry byly zničeny a dva poškozeny. Naproti tomu dokázali stíhači RAF sestřelit dvě stodevítky a tři Stuky. Čtvrtý střemhlavý bombardér poškodili. Tento těžký souboj s RAF předznamenával vysokou kvalitu Spitfiru a britských stíhačů.
Fw. Rudorffer nárokoval v tomto střetnutí zničení dvojice nejmodernějších britských stíhaček. Obě ohlásil severozápadně od Calais. První sestřelil v 9.45 ve výšce 2 500 metrů. Druhou o dvě minuty později. Vzhledem ke stoprocentnímu nadhodnocení nároků na německé straně lze těžko uvažovat o přesném přiřazení soupeře. Evidentně se jednalo o podílové nároky. Vzhledem k dislokaci se jako nejpravděpodobnější soupeř jeví 19. squadrona. Některé prameny připouštějí Rudorfferův podíl na sestřelení Spitfiru velitele jednotky S/L G. D. Stephensona. Je velice pravděpodobné, že jeden z Rudorfferových nároků má skutečně spojitost s tímto sestřeleným Spitfirem. Zda se jednalo o pátý či šestý Rudorfferův sestřel není podstatné. Velitel britské squadrony byl krátce po přistání na pláži u Calais zajat postupujícími Němci a zbytek války strávil v zajateckém táboře. Velkou část zajetí prožil v táboře Stalag Luft I v Bartu na severu Německa. Po válce se vrátil k letectvu. Osudným se mu stalo testování americké proudové stíhačky F-100A. Při jednom z testovacích letů se jeho stroj dostal mimo kontrolu. Pilot se nestihl katapultovat. K neštěstí došlo na americké vojenské základně v Eglin.
10 Čínská anabáze Henschelů – autor Miroslav Herold. Henschely Hs 123 se dostaly i do daleké Číny a dokonce si tam i zabojovaly. Autor k tomu shromáždil i doposud nepublikované fotografie…
14 Izraelské průzkumné Kfiry – autor Martin Pospíšil, článek obsahuje kromě textu 10 barevných fotografií zobrazujících především detaily kamerového systému, ale také celá letadla. Pro modeláře, který by chtěl stavět průzkumného Kfira, snad dostatečné podklady.
18 Mezky ve Svaté zemi (2) – autor Martin Pospíšil v REVI č. 66 a 67 v roce 2006 již publikoval článek o použití našich Avií S-199 v Izraeli a nyní čtenářům předkládá další fotografie z tohoto období, z nichž každá je doplněna obsáhlým popisem včetně velmi podrobných informací, kdo na tom konkrétním stroji létal a jak dopadl.
24 Vickers Wellesley – rekordman, ktorý nemal rád stíhacie esá – autor Ondrej Repka.
Od 14. července 1937 patřil rekord v délce letu bez přistání Sovětskému svazu s letounem Tupolev ANT-25. Britové jej překonali právě se strojem Wellesley….:
Šesť členov osádok dvoch strojov Vickers Wellesley letom z egyptského mesta Ismailia (v tom čase britskej kolónie) do Port Darwinu na pôde ďalšej súčasti Commonwealthu – Austrálie prekonalo vzdialenosť 7 162 míľ, čiže 11 520,4 kilometrov a na dlhých sedem rokov ustanovilo svetový rekord, ktorý prekonala až 20. 11. 1945 osádka americkej B-29!
28 Správce šroťáku – autor Barret Tillman, pro REVI přeložil a připravil Tomáš "Tailhooker" Haladěj. Životní příběh Johna Monroea Smithe, USN (Ret.), legendy mezi námořními piloty a mezi těmi, kteří sloužili mimo jiné v Topgunu. Když se nakonec rozhodl odejít do důchodu, měl v zápisníku nějakých 4 500 letových hodin a necelých 1 000 přistání na lodi.
Malá ukázka z textu:
Topgun si slízl svoje také kvůli takovému detailu, jakým byl náš volací znak. Všichni frekventanti NFWS se do rádia hlásili jako „Topgun“. Každý stíhač jdoucí do průletu příliš rychle nebo pod tužkou vyznačenou čárou na okně Letecké hlídky, spustil lavinu telefonátů. Extrémně to kazilo atmosféru.
Další vyšetřování JAGu se časem dokonce zapsalo do análů námořního letectví. Samozřejmě, řeč je o tom vtípku s Velkou vánoční pohlednicí Topgunu roku 1977. Zkrácená verze zní takto – při přebírání nového letadla pro NFWS se skupina instruktorů Topgunu otočila k profesionálnímu fotografovi zády a všichni si stáhli kalhoty. A aby toho nebylo dost, vyškemrali od něj negativ a nechali vytisknout pohlednici podepsanou „Od instruktorů Topgunu“.
JAG dospěl k závěru, že pohlednice nepřispěla ke zlepšení pohledu veřejnosti na kalifornské stíhače, ale rovněž nedošlo k vážnému porušení nějakého předpisu. Všichni mládenci si tak udrželi svá místa a Hawkova kariéra směřující k velitelskému křeslu squadrony čtrnáctek byla zachráněna.
38 Prvé Šturmoviky na konte slovenských stíhačov – autor Ondrej Repka.
Ukázka z textu:
V tento deň vzlietla dvojica slovenských poddôstojníkov rtk. Rtm. František Cyprich a rtk. Jozef Švejdík a údajne na Švejdíkovo naliehanie zamierili práve do priestoru Kropotkina. Východne od před zazreli poľné letisko, na ktorom práve pristávali nepriateľské lietadlá. Veliteľ dvojice Cyprich okamžite zaútočil, nasledovaný Švejdíkom. Následne Cyprich zaregistroval padať k zemi dve lietadlá. Po návrate z letu nebol schopný presne popísať okolnosti smrti slovenského pilota. Jeho nadriadený, veliteľ letky stot. Ďumbala v hlásení uviedol: „Hlásim, že dňa 31. januára 1943, rtk. Jozef Švejdík bol před bojovom lete sostrelený nad nepriateľským letiskom Kropotkin. Veliteľ roja rtk. Rtm. Let. Cyprich František hlásil, že napadli nepriateľské lietadlá, ktoré pristávaly na letisku. Prvé útoky vykonal rtk. Cyprich a potom zaútočil rtk. Švejdík. Ihneď nato videl rtk. Cyprich padať dve lietadlá v plameňoch, z ktorých jeden bol rtk. Švejdík, pretože na jeho volanie radiom už viac neodpovedal, ačkoľvek před útokom mali spolu spojenie. Čím bol sostrelený rtk. Švejdík Jozef veliteľ roja nevie udať.“
41 IAR-80/81 – autor Libor "Lone Star" Špůrek. Velmi stručná historie rumunského letounu, jehož nový model je v měřítku 1/32 stejným autorem zrecenzován v Modelářské rubrice.
42 Modely v zaměřovači – Arado Ar 96 B-1, 1/72, Special Hobby, Caproni Ca.311, Caproni Ca.311M „Italian Adventure in Russia 1/72, Special Hobby, F-16CJ, 1/72 Tamiya a mnoho dalších…
53 Přistálo na redakčním stole
56 Recenze – kritika
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|