Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 30483 / today visits: 30483 |
Ono to není o matematice, ale o strojařině, přesně jak píše Marek M. Takže souhlasím, je potřeba se zamyslet, než něco plácnu.
To TomKisza: To vrtání plechů na místě je taková blbost, že když si dnes objednáš plechový díl konstrukce na B737NG přesně podle kusovníků a výkresů pro ten který konkrétní stroj, tak ti přijde tvarovaný (ne vždy) plech, který v sobě nemá jedinou díru. Až na letadle ho svrtáváš s tím letadlem. A to je B737 prosím dopravák, kterej Boeing bouchá jak Baťa cvičky a dnes je jich vyrobeno přes 8000.
To Jožo: Půdorys celku je vždy promítnutí toho celku do vodorovné roviny, nikoliv rozvinutí. Alespoň tak mne to učili.
TomKIsza: Tak on Jirka Brož sice nemá dědu na Heinkelech, zato na skutečných letadlech dělal osobně... Ovšem dělal na ruských mašinách a v pojetí přesnosti výroby mezi Němcem a Rusákem je asi určitý rozdíl... Tam, kde Rus používá pětikilové kladivo, Němec hladce šroubuje...
Jožo Horvát: A co trochu logiky zastánče Phytagora... Rozpětí je vždy rozpětí, ať má letadlo jakékoli vzepětí. Něco jiného je pak délka křídla... Na rozdíl mezi rozpědím a délkou křídla má vliv vzepětí, a můžeš tam uplatňovat tu jeho větu, ale rozpětí je prostě dané.
S tím vrtáním plechů až na místě to je pěkná blbost (možná, že to tak dělají nějací mamlasi), ale co vím u Heinkela, se za války žáden plech nevrtal po napasování na žebra !!! Vše již bylo hotovo, jen se to nanýtovalo. Tohle mám od dědy, který tam, na rozdíl od Vá,s byl a dělal to tak tři roky. Jo a aby jste si uvědomili - na vše byl časový limit, takže nějaké na koleně dodělávky dělníku na kostře, nepřipadalo v úvahu! Trochu přemýšlejte, víte jak by to komplikovalo sestavování celého letadla na lince?
Nechcel som sa moc zapajat,ale neda mi to.Ty z vas co vsetko porovnavaju s vykresmi a tvrdia ze trup je OK,ale rozpatie je o hodne vacsie. Uvedomil si niekto z vas ze ten vykres dost klame??? Na podoryse,ak je to dobry vykres,totiz nemozete zobrazit vzopetie kridla.Ci je kladne alebo zaporne.Preto by som sa nad nejakymi urcitymi zavermi radsej zamyslel.Trosku matiky a pan Pytagoras nikdy neuskodi....
to Tom: Já taky v realu nevidel AN2 1/48 ani od jedné firmy- a co se jich prodalo
s1
to Mirek - diskuze o tolerancích byla asi na upřesnění, ale máte pravdu, že letadla se vyrábějí v přípravcích, kde nějaká nepřesnost může vzniknout. ale skutečnost je taková, že každá záležitost, která vypadne z přípravku je jiná, tím myslím rozměrově. ale základ je stále stejný, pro naši otázku, zda rozměry jsou chybné, zda je správný podklad o rozměrech, a jaké letadlo, míněno 109 je vzato za základ a proměřeno. je možné že z nějakého vraku bylo doděláno, a jak jsem viděl jak se vyrábějí nové díly na koleně pro tyto opravované stroje , bez výkresů, mnohdy z pouze kusu dílu, tak pak tam může být ta chyba. ale již to zde bylo prezentováno, ať to vysvětlí výrobce modelu, samozřejmě pokud bude chtít. třeba to vysvětlí k spokojenosti měřičů.
Něco mi říká, že červnové info bude hodně zajímavé!
Celou dobu to tu čtu pro zábavu, ale teď tady opravdu něčemu nerozumím. Nevím, jak je to s tolerancí na letadlech (nikdy jsem žádné skutečné nestavěl), znám to pouze ze stavby závodních aut, která je v podstatě také kusovka, i když se dělá víc stejných aut. Ale nějak si nedovedu představit sériovou výrobu s tolerancí na několik desítek cm, a to ani za války. Křídlo je aerodanamicky docela složitá záležitost, a podle mě je nesmysl, aby ho někdo z žeber a nosníků skládal někde v jeskyni na podlaze. To křídlo se muselo sestavit v přípravku, a ten dával jeho délku, šířku a překroucení. Ano mohou tu být tolerance zima - léto, ale ne v desítkách cm. A jak by se potom takové křídlo sestavovalo? Klapky a křidélka by byly o 10cm delší než je na výkrese, s tím, že si je pak někdo při montáži zařízne na míru? Co nějaká mechanika? Táhla, pístnice a pod. Ano, mají na koncích unibally se šroubením, ale to má délku tak 30mm, víc by nedoladili. Co podvozkové šachy, také se dělala délka podvozkových noh podle toho, jak byla ta která šachta dlouhá, nebo pokud to nešlo zatáhnout přibrousili z jedné strany pneu? Chápu, že panely a drobné díly se nesvrtávaly v přípravcích, ale přímo na letadle při montáži, a pak se .přinýtovaly, nebo přišroubovaly. Ale na své místo podle přípravku, nebo výkresu, a určitě ne s tolerancí +-10cm... Pokud je tu někdo, kdo někdy letadla montoval, budu rád, když mi výrobu s tolerancí na desítky cm vysvětlí. Ale asi na mailu, ať tady pak zase nejsou sáhodlouhé diskuze o ničem.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|