Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 18538 / today visits: 18538 |
Čurila: to já vím, že se mašina od mašiny liší, dokonce z vlastní zkušenosti... A taky beru toleranci na rozpětí nebo délce v řádu několika málo centimetrů. Ale třicet čísel, to už je něco jiného, to si myslím, že je blbost.
A já myslel že tady přispívaj jenom blbci
s1
To jirich: názor pod který se myslím muže podepsat každý rozumný člověk....
A víš kolik měla na rozpětí 21čka toleranci? 5cm!
Ale tady IPMS nymburk delá ostudu celému světovému IPMS........
s 7
Libore rozput to.......
Nedavno sme se s kamarádem bavili o utrovni "tohoto", správný název mne nenapadá a řekl krásnou větu:
JE JEDINÁ KLIKA ŽE TAK MALÝ % MODELÁŘŮ SVĚTA UMÍ ČESKY A TY SLINTY SI TEDY NEPŘEČTOU
s1
To Pepa 304: letadlo není auto a způsoby jejich výroby jsou diametrálně odlišné. Takže tolerance celkových délek a rozpětí mohla být poměrně velká. To, že se subdodávky dělaly na místech od sebe vzdálených stovky km nic nevypovídá o kvalitě a přesnosti.
To RichardP: Mohlo a bylo! Bohužel neumím teď doložit, ale že se jednotlivá letadla stejného typu od sebe lišila v letových vlastnostech počínaje rychlostí, obratností, stoupavostí, silách v řízení a dalších vlastnostech je všeobecně známo a zmiňuje se o tom i některá memoárová literatura.
stačí uvést poznámku, že se jedná o orientační měřítko
Napište do Eduardu ať na příští várku krabic natiskne 1/47 a bude klid.
Viděli jste někdy výrobu ? Nebo opravu letadla? Aby "náhradní díl" (např. kus potahu ) pasoval s opravovanou mašinou, tak se přizpůsobuje rozměrům na té mašině, ne rozměrům na výrobním výkresu - proč asi? Viděli jste cca před 14 dny dokument o výrobě Eurofightera??? Ne ? tak se na to koukněte - výrobní tolerance délky trupu (pokud si dobře pamatuju) 1,5 cm - výkres není nikdy stejnej jako výslednej produkt !!! Což teprve za války, to to asi neměli "čas" přeměřovat laserem!!! Co když EDUard použil průměrné hodnoty, které naměřil na fyzických mašinách ??? klidně mu to takhle mohlo vyjít
letec: jak píše Pepa 304, je nesmysl, aby byly tak velké výrobní tolerance, to by to éro nedali v životě dokupy, nehledě na změnu letových vlastností. Aerodynamické síly při rychlostech okolo 500 km/h jsou tak velké, že stačí někde přidat centimetrovou plošku a zachrání nebo naopak zmrví to letové vlastnosti. Určitá tolerance být musí, ale tipl bych si, že třeba na rozpětí nebo délce trupu to bylo vlivem různých nasčítaných výrobních tolerancí tak do centimetru- snad i dvou, ale víc? Tomu nevěřím. Vždyť těch 30 cm už by snad mělo vliv i na Reynoldsovo číslo... Ale jak jsem psal (a nemyslel jsem to ironicky), třeba Eduardi mají pro tyhle rozměry dobře doložený důvod. Na to si budeme muset počkat, až se Vladimír vrátí z Východu. Ovšem to čtení tady, to mu teda nezávidím...
Už prosím přestaňte omílat ty nesmyly o nepřesnosti výroby. Copak si myslíte, že se jednotlivé kusy ať už celých letadel nebo i jen podskupin od sebe lišily o desítky cm, resp. přesnost plus mínus 4%? Speciálně Němci na konci války dokázali vyrábět jednotlivé celky letadel v továrnách vzdálených od sebe stovky km a dokázali je pak navzájem smontovat dohromady, takže měli nejspíš systém řízení kvality lepší než u Eduarda a řízenou dokumentaci museli mít taky na vysoké úrovni.
Jinak škoda, že jsem se svým autem nepadnul do horní tolerance, dvacet čísel navíc by se mi šiklo...
no tady se řeší 4 mm na rozpětí, je pravda , že ve strojařině je to velký rozdíl, i zvětšený 48 x, ale ví někdo, který výkres je naprosto správný ? jak se to vyrábělo, vyrábělom se to před 70 lety, byly jiné postupy technologie, materiály a vyrábělo se to ve válečných podmínkách. i když to byli Němci, s jejich pověstnou přesností. někde bylo, pokud si dobře pamatuji, psáno, že MIG 21, a byl vyráběn o několik desetiletí později měl stroj od stroje rozdíl cca 100 mm na délku. takže kdo řekne, které výkresy jako podklad jsou ty jedinně správné. když si ho nakreslím ve správné velikosti a udám rozměry, kdo to pozná, když to budu vydávat za jedinně správný ? dle mě nikdo.
stejně jako tebe mě ty rozměry vůbec netrápí, a jsem navýsost spokojený...
Letec: To nevím, já po nich žádnou slevu nechci, ani si na rozdíl od tebe nemyslím, že vyrobili "komplet zmetek". Jen to prostě z dostupných zdrojů vypadá, že mají model v trochu jiném měřítku. Komu to vadí, nekoupí, komu nevadí, koupí. Oba mají svou pravdu. Tenhle princip funguje v jakémkoli obchodě už tisíciletí. Opačně by to nefungovalo...
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|