Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 175441 / today visits: 175441 |
Taky jsem se z téhle debaty dal do přeměřování... 195mmx51mm největší průměr... kdo dá víc?
Dobrý večer, nedalo mi to, a také jsem se dal na přeměřování :
rozpětí Bf 109 F/G v mm :
Fujimi 203,5 tj. 1 : 48,7
Hasegawa 205 1 : 48,4
Zvezda 207 1 : 47,9
Eduarda zatím nemám.
20,3? Lepší než 19,8. Ale stále málo. Buď jste pane Vacku hodně brousil, nebo je problém v měřidle. Výlisek Hasegawy má nějakou tu desetinu přes 205mm...
A k čemu to vede? Že by k lepšímu poznání věci? Když přestaneme rozlišovat nějaké ty milimetry, boule a prohlubně, nemusíme potom řešit, jestli byla nějaká verze E, F, G, K a už vůbec ne ta další čísla u těch písmen. Různé skvělé drobné detaily Edy-Gustava nevidím už z půl metru, zato centimetr na rozpětí modelu vedle postavených Hasegaw vidím i z metrů třech.
Pro p. Koktavého (omluva za OT):
Pro p. Koktavého (omluva za OT):
Pracuji v automobilovém průmyslu, zkušenosti více než za 25 let praxe, poslední roky v odděleních řízení jakosti, takže poměrně dost pracuji s naměřenými daty a jejich statistickými výpočty.
Viděl jsem a zažil leccos.
Realita je taková, že dnešní konstruktéři nemají žádné provozní zkušenosti. technologické základy atd. Kreslí si v 3D programech leckdy s kótami, které výroba nedokáže v sériové produkci vyrobit. Mám nyní na mysli procesy jako třeba lisování, svařování.
A změnové řízení výrobní dokumentace je tak složitý proces mezi výrobci, dodavateli, zákazníkem a konstrukcí, že by to vydalo na román.
Viděl jste někdy 3D měření třeba hotového Superba, Octavie? Víte, jaké mají ty auta odchylky? Ničemu to nevadí, jen jsou daleko za svou výkresovou tolerancí. O konstrukčních podsestavách nemluvě. Prostě a jednoduše - občas ve skutečnosti je „díra“ o centimetr vedle, než je nakreslena na výkrese s pozice přesností 0,1 mm.
Tím nechci tvrdit, že je NOK vše, jen tvrdím, což mám podloženo praxí, že výkresy a výroba jsou leckdy odlišné pojmy.
Proč to píšu?
Tady se hodí do placu jakýsi výkres, který má sloužit jako dogma. Kdo potvrdí, že je to správný výkres, platné revize, schválený k výrobě Bf-109 G-6? A nejenže skutečně schválený ale i použitý. A použitý v tom daném výrobním závodě, co matně vím, tak Bf-109 G se vyráběly na více místech.
Viděl jsem, že pracovníci Eduardu přeměřovali skutečná letadla. Mohli udělat chybu při měření, mohli data špatně zpracovat. Nebo ten model je přesnější (ve srovnání s skutečným letadlem) než výkres. Což jen mé spekulace.
K věci, pokud platí měření pana Vacka a já nemám důvod je zpochybnit, je dle mého soudu, zcela jedno, zda je model 1/48 či 1/47. To nikdo na postaveném modelu nepozná.
Dle mého soudu je důležitá sestavitelnost, přesnost a modelovost detailů. A poměr cena/kvalita stavebnice nové G-6ky a její vybavení (výlisky, lepty, masky, obtisky Cartograf - kde toto naleznete jinde u konkurence?) vypadá prostě báječně což prosím berte jen jako můj názor, nikomu jej nevnucuji.
podle vašich příspěvků vás tipuju tak na 2 promile pane Vacek.. uhodl sem? S57
pane Vacek pane Vacek kde se ve vás bere to svaté nadšení pro Edy...
tak jaké je rozpětí křídla u Hasegawy?
Souhlas s 109nut hasegawa křídlo v rámečku má opravdu 20,5 cm. Edardí 109 je opravdu1:46,2. Pan Vacek bude asi zaměstnanec nebo rentier Eduardu.
Petr Vacek: pěkný elaborát, ve kterém jste seknul o 7mm na tom hasegawském rozpětí:
Hasegawa 1/48 Bf109F/G má rozpětí 205mm (čili měřítko 1/48,4) - jak na mých postavených modelech, tak i na ještě nepoužitých rámečcích (rámeček C, díl 3 - spodní díl křídla je na něm v korektním vzepětí).
Na Eduardu měřím 214mm (1/46,4).
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|