Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký



denní zobrazení: 25110 / today visits: 25110

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
31) 07.08.2016-14:59  -  jirka dominec    sestřel nad Líbeznicema

"O tomto sestřelu se zmiňuje například pan Rajlich, mám pocit i JaPo v knize Luftwaffe Over Czech teritory 1945. Ale stejně se mi nepodařilo zjistit koho vlastně W/C.Kelsey v noci z 24/25.4.1945 na svém Mosquitu Mk.VI u Líbeznice sestřelil. Ale třeba neumím jen hledat.
Petr Tomančák"


neumím odpovědět na serveru hloubkaři, kde jsem dotaz našel.


Odpověď je v Aerojournal 22 - byl to JU 88G, pilotovaný Maj Schonertem, velitelem NJG 5

30) 11.06.2014-09:00  -  Jirka    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Petře Pražáku nesmírný dík!!!

29) 11.06.2014-02:10  -  Petr Prazak    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Incident z  18.03.45  je popsán také v  knize 359th Fighter Group, str 110.


Stalin měl údajně  ruské piloty, kteří se účastnili tohoto incidenti, nechat zastřelit a totéž chtěl po Rooseveltovi. Jediný kdo byl odsouzen, by Ltn. Robert  McIntosh. Dostal pokutu a poslali ho domů.

28) 11.06.2014-01:42  -  Petr Prazak    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Ještě ke Koldunovi


Stejný incident je popisován na serveru  forum valka


 


S tímto stíhačem je i spojen zajímavý incident - sestřel amerického P-38 Lightning.

B. A. Smirnov v knize Něbo mojej mladosti popisuje incident takto:
Dne 7. 11. 1944 skupina sovětských vojsk oznámila letectvu, že se k ní blíží 2 skupiny nepřátelských letadel - cca 25 - 30 strojů. Jedna část zaútočila na vojska, druhá své kolegy kryla ze vzduch. Sovětská obrana proti nim vyslala 8 stíhačů pod vedením Hrdiny SSSR, kapitana A. I. Koldunova. Sovětští piloti sice identifikovali útočníky jako Američany, nedokázali se však s nimi spojit. Neznali vlnové rozsahy, používané Američany, a nebyl čas je zjišťovat. Koldunov se proto rozhodl navázat optický kontakt, vyletěl jim naproti a předváděl svá výsostná označení. Američané v zápalu boje jeho signály nepochopili a považovali Koldunovův let začelní útok. Střet byl nevyhnutelný. Trval jen několik sekund, protože skupina útočící na pozemní vojska svůj útok přerušila a odlétla. Stíhači si vyměnili několik dávek a také se od sebe odpoutali. Výsledkem souboje byly 4 sestřelené P-38 a 2 Sověti. Na zemi byla zabita řada vojáků, včetně velitele gardového tělesa (Gvardiji korpus) generála G. P. Kotova.

Následovalo vyšetřování, při kterém se věci vyjasnily. Celý souboj byl výsledkem nešťastné náhody a omylu. V troskách jednoho z P-38 byly nalezeny letové doklady, které ukazovaly, že si Američané spletli místo útoku. Namísto k městu Niš se dostali k 84 km vzdálenému městu Priščina, které již od Němců bylo osvobozeno. Takovéto omyly v navigaci se čas od času stávaly. Incident skončil smírně, obě strany se navzájem omluvily.

Koldunov byl oceněn za rozvahu a bylo konstatováno, že svým zásahem zabránil ještě větším ztrátám na sovětské straně, neboť Američané útok přerušili a odlétli. Někteří účastníci souboje pak jeden ze sestřelených P-38 připisují Koldunovovi. Tento sestřel je pak jako jistý uváděn i některými autory
( např. http://my.tele2.ce/airacesww2/airaces/aces/sovaces/sovacese.htm )

pramen - http://aces.boom.ru/all1/koldun2.htm

27) 11.06.2014-01:34  -  Petr Prazak    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Překlad textu níže.


 


O Koldunovi a P-38, ze  zprávy velitelství  866IAP:



17.11.44 v 12:50 12 P-38 napadly jednotky 3. ukrajinského frontu u Chamurlia. 1 P-38 byl sestřelen sovětskou protiletadlovou obranou a  spadl 1km v blízkosti letiště, v 13:00 dva jak-9 vzlétly: Krivonogih a Shipulya, 13.05 6 jak-9 vzlétlo: Bondar, Surnev, Železnov, Pociba, Žestovskij a Serdjuk. V 13,10  vzlétla dvojice jak-3: Koldunov a Krasjukov.


Shipulja po prvním průletu zasáhl  P-38, který spadl asi 500 metrů v blízkosti letiště a shořel.i, Krivonogih bojoval se dvěma P-38 a po  úspěšném vertikálním manévru zasáhl  jednoho z nich, hořící  P-38 spadl 8-10km od letiště. Jak boj pokračoval, Krivonogih  se dostal na šestku jiný P-38, ale uletěl  mu do palby aaa zbraní, které zaměřily P-38.  Letadlo začalo kouřit a dopadlo na zem asi 3 km od letiště.


Z druhé skupiny šesti jaků   Bondar, Surnev a Železnov poznali, že letadla nesou americké  označení a snažili se vyhnout boji, když na ně Lightningy útočily,  prováděli  úhybné manévry. Po chvíli Lightingy, pravděpodobně poté, co rozpoznaly sovětské letouny, opustily boj.


Serdyukov byl napaden Lightingem ihned po startu,  úspěšně se vyhnul a pak si všiml, že další P-38 střílí na Jak a napadl ho. P-38 začal hořet  a spadl 1km -západně od letiště. Serdyuk zaútočil na další Lighting, který začal kouřit  a opustil boj   směrem na severo-západ.


Žestovskij bojoval se dvěma P-38, 2 km západně od letiště, dostal jeden z nich shora a zezadu, P-38  kouřící opustil boj, ale jiný  Lightning ho zasáhl. Zhestovskij byl zraněn na pravé noze, trupu a ruce. Podařilo se úspěšně  vyskočit  a přistál poblíž Kamenica, 8 km západně od Niš.


Pociba po vzletu vyšplhal na 2000 metrů a zařadil se do formace k 12 P-38, které se přiblížily  k přistávací ploše . Začal mávat křídli a poté se P-38 otočili a odlétli v kurzu 240. Zároveň  se přiblížilo  60 dalších  P-38, ale po setkání s předchozí skupinou se otočily a odlétly


Krasjukov,který poznal Američany, nezaútočil  Viděl  jeden jak-9, který spadl hořící 1km v blízkosti letiště.



Další epizoda se odehrála 18.03.45 když několik skupin B-17 u Kyustrin bylo napadeno Bf a a Fw je. Současně bylo v této oblasti na hlídce šest  jaků-3 a přišlo na pomoc. Byly však  napadeny doprovodem. Snažily se vyhnout, ale P-51 je pronásledovaly do sovětského vzdušného prostoru a sestřelily všechny z nich, zabíly dva a těžce zranil jednoho pilota.



Americký příběh je trochu jiný, letadla byla od 359FG do dvou skupin: "A" - 18 P-51 369FS vedené kapitánem Ralphem Coxem, "B" - 34 P-51 ze 368 a 370FG  vedené Capt, Wetmorem . Hlásili že zaútočili na neidentifikovatelná  letadla nad Zackerick u Kyustrin. Jako výsledek nahlásili 2 letadla sestřelená,  2  pravděpodobně a 1 jako poškozené. Lt Robert W McIntosh byl  trialed (Přezkoušen? odsouzen? ), protože jeho záběry s fotokulometu jasně ukazovaly jaky, záznam druhého pilota byl "poškozen" při zpracování.

26) 10.06.2014-23:00  -  Petr Prazak    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Jirko, překlad zvládnu až zítra k večeru.

25) 10.06.2014-20:49  -  Jaroslav Hašek    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Vici,je mi jasný,že jsi Kamarád...

24) 10.06.2014-20:46  -  Jaroslav Hašek    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Bobe, na tebe to vedro opravdu nemá dobrý vliv.Co kdyby ses věnoval v lese houbám, maximálně si udělal čtyřicátou pátou registraci na Novinkách a buřinkoval už pouze a výlučně tam????Na Novinkách.? To píšeš opravdu z Prahy,nebo jiného blázince...

23) 10.06.2014-19:32  -  Kokso    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Historie a vojenství (3/2008) popis zostrelu Lightningu 9.AF 9.5.1945 nad Ruzyni...

22) 10.06.2014-19:28  -  Kokso    Sestřely spojeneckých letadel na konci války?

Bolo to v Historie a vojenství.

1  2  3  4  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1734801734.3507 forum