Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 9521 / today visits: 9521 |
americké mixéry nejsou zrovna můj šálek kávy, ale když se podívám na fotky těch 4 skutečných mašin, které tu jsoui publikovány, tak žádné dvě mašiny nejsou v detailech stejné (rozdíly jsou i v těch detailech, které předhazujete jednomu či druhému výrobci za chybu). Výrobci to skutečně nemají lehké, ale vždy by si měli ujasnit, jaký typ, verzi, modifikaci chtějí vlastně vyrobit a prodávat, a dát nám to vědět. Hlavně by se měli vyhnout výsledku "od všeho kousek".
Pro MB tak, zrovna Grunau Baby není moc dobrý příklad, jak postupovat (tvarově je to kompilát GBIIa, GBIIb a Z-24) a tak by se dalo očekávat, že MPM prod. vyrobí GB IIb téměr chyb prostou, možná.
Tak jsem si prošel diskuzi k modelu Cobra a rozhodl jsem se reagovat na příspěvky dvou pánů, kteří se označují P. Procházka a M.B. Zatím co u P. Procházky jen tuším o koho jde, (a zcela náhodou pracuje pro AZ) pana M.B. znám a vím, že je výrobcem komponentů modelů (a dodává je oběma, respektive nyní již jen AZ) Aby bylo jasné, na co reaguji, tak jsem vždy vytáhnul původní příspěvek (a opravil pravopisné chyby), a ten komentuji. Pokud to nebylo nutné, vyhnul jsem se komentování modelu konkurence. Myslím, že to by měl udělat někdo nezávislý. Recenze, tak jak jsou zpracovávány na nymburském foru jsou zaměřené na sestavitelnost. Recenzenti nehodnotí shodu s předlohou. Musím tuto situaci respektovat, ale mrzí mne, že nikdo ještě neporovnal shodu obou modelů se skutečným AH-1G. Ve stavebním srovnání myslím obstála naše Cobra velmi dobře, stejně tak dobře byobstála i v porovnání s předlohou.
pan MB:
Jinak jsem z nového modelu takový rozpačitý, pro někoho má hezké detaily,pro mne je to spíš něco jako Španělská škola převedená rovnou do plastu. Z mého pohledu mám pocit že některé detaily jsou zvýrazněné moc,skoro až hrozně přehnaně. Ač jsem hledal jak jsem hledal tak jsem prostě ocasní nosník vyrobený z "cedníkového plechu" prostě nenašel. Asi jsem špatně hledal,je to možné , ale nenašel.
Modeláři používající moderní metody barvení potřebují hlubší a výraznější rytí, včetně nýtů. Na modelu Cobra je použito rytí šířky 0,18 mm až 0,22 a hloubky 0,1 mm a to včetně nýtování. (To jsou parametry, které používá více firem, které pracují ve 3D) Myslím si, že pro patinování je to ideální. Samozřejmě, pokud udělám fotografii části modelu fotoaparátem, na jehož objektiv nasadím makrokroužek +4 a Vy výslednou fotku budete mít přes celý monitor, tak se nýty budou zdát velmi velké. Ale až budete koukat očima na model, tak to bude v pořádku.
Dále jsem hledal na skutečných mašinách sání k motoru jako je ve stavebnici,tzn.před mřížkou jakási kolmá stěna k trupu,to jsem nikde nenašel. Vždy jsem našel že sání vychází šikmo rovnou z trupu (radši dám foto),nebo se před sání bude ještě něco lepit?? (dotaz).Stejně tak jsem nenašel že by koncový závěsník na křídle končil zároveň s odtokovkou, ale je co jsem našel vždy delší a končí až za odtokovou hranou.
Sání nevychází přímo z trupu, odskok tam má být, ale na modelu je přehnaný. Původně se nám díl nedostřikoval, zesílili jsme ho ale až moc. Je to asi jediná větší vada našeho modelu. Ale celkem snadno se dá broušením odstranit a žebrování vstupu přitom zůstane zachováno. Koncové závěsníky jsou dvou typů, ten přesahující odtokovou hranu křídla je ale až verze z verze AH-1Q/S. Najdete ho ale na muzeálních nebo dnes létajících strojích zpětně přestavěných do podoby AH-1G. My tento typ závěsníku modelářům nabídneme až ve verzi AH-1Q.....
To že je nová Cobra MPM srovnávána s tou AZetí je pro MPMprod. hodně špatné. Čekalo se na model hooooodně dlouho,slibováno či naznačováno kde co ukazován kde jaký obrázek modelace atd..Tenhle model měl vlastně konkurenční model poslat jednou provždy do propadliště dějin a věčného zapomnění! Výsledkem je naprosto nerozhodný stav jelikož každý model má své + a - ,a opět je to pro MPM špatně, jelikož počet kupujících zůstane vlastně rozdělen na dvě podobné části. Jenže abych zaplatil jiskřenou (řekněme klasickou) formu potřebuju obzvláště pokud jsem přišel tak pozdě aby se většina kupujících přiklonila ke mě (k MPM prod.) což se nejspíš nestane a akce Cobra zůstane na nule či v mínusu.Nádherně je to vidět na Grunau Baby kdy MPM (nezaměňovat s MPMprod,jsou to dvě různé f.)radši sáhla vedle do vesnice po již hotovém modelu AZ (donedávna úhlavního nepřítele MPM bez rozdílu)než by čekala hooooodně dlouho vlastně kvalitou na něco uplně stejného od MPMprod. A to je špatně - pro výrobce nové Cobry to není dobré - ztrácet půdu pod nohama na vlastním dvorku není dobré.
Moc hezká agitka, jen trochu pomýlená. Myslím si, že je dobře, že Libor udělal srovnávací recenzi. Sám jsem to tak chtěl. Ta ukázala jaký je rozdíl v detailech a zpracování povrchu obou modelů. Také ukázala, že v mnoha částech se od sebe modely liší tvary ocasních rotorů, tvarem závěsníků a jinými díly. Jak už jsem psal, recenze na nymburském fóru jsou jen stavěcí, zaměřené na sestavitelnost modelů. Neporovnávají shodu modelu s předlohou. V této sestavovací recenzi obstála naše Cobra velmi dobře. Vzhledem k tomu, že modelářství je koníček pro chytré lidi, tak si modeláři myslím sami zjistí a porovnají, který model odpovídá AH-1G a který ne.
Co se týče prodejnosti Cobry, tak jsem v klidu, vzhledem k objednávkám, které máme. Chápu, že Vy máte strach, že tím přijdete o svůj chleba, ale i my u Vás občas něco objednáme..
pan P. Procházka:
Ty vstupy do motoru u SH jsou opravdu úplně mimo. A navíc i ta pagoda motoru dle fotek v přední části vypadá jinak. Chybí tam to nafouknutí v řezu a oblost celého čela pagody. Ta čelní vertikální ploška tam nemá co dělat. To AZtko to má podle fotek ok.
Jak jsem již psal panu M.B. , vstupy potřebují úpravu. Vzhledem k tomu, že náš model vznikal podle továrních výkresů, tak to , čemu říkáte pagoda bude mít špatně i firma Bell. Nevím, co myslíte nafouknutí v řezu a oblost....už proto, že žádnou čelní plošku na modelu nemáme, nenechte se zmást odlesky lesklých výlisků. Zajímavé je, že vstup vzduchu na skutečném AH-1G i na našem modelu je orientován na výšku a čela jsou si dost podobná. Na Vámi vychvalovaném modelu AZ je ale vstup delší stranou orientován na šířku. Jestli tam není na závadu přebývající oblost......Ale Vám to asi nevadí.
Ano, ale proč to po někom opravovat ,když jiný výrobce to má správně. Přidané fotky ty chyby ještě více zvýrazňují. Navíc ty nesmyslný nejty alá čína , nepovedená krytka na levém boku a špatná paneláž vpravo pod kabinou,nešťastné dělení kabin .. je toho už hodně. Je to velká škoda, tyto velké chyby tento model velmi deklasují. Ještě počkám co se dalšího objeví,ale moje volby se začíná klonit k joypacku od Az. Tři kusy za 300kč je velké lákadlo.
Tvrdit, o vstupu vzduchu, kterému chybí tři žebra z pěti, že je v pořádku je dost odvážné tvrzení. Je mi jasné, ale že vy to tak prostě máte. Já bych to nechal na modelářích, ať to rozhodnou sami. Nepovedenou krytkou na levé straně myslíte asi vstup vzduchu. Ten jsme měli otočený, stejně jako je otočený na muzeálním stroji, jehož fotky jsem sem dal. Ale jen na testovacích výliscích, sériové mají vstup správně orientovaný. Ad špatná paneláž, ano máme na pravém boku jednu linku šikmou a má být kolmá. Podle Vás má model AZ rytí naprosto správně? Nešťastným dělením kabin myslíte to jediné možné, aby měl model Cobry správný tvar, tzn. vypouklé boky? Naše kabina jde v pohodě slepit jak otevřená – to je vidět detailní interier a i zavřená. Pasuje na trup v obou případech výborně. Pokud rád dopasováváte, tak to opravdu nemohu sloužit. Podívejte se na fotografie p. Malého
viz recenze L. Malého:
Rozporcovaný překryt z čirého materiálu u modelu SH sedl suprově, jen v zadní části odklopného krytu pracoviště pilota bylo třeba ubrat trochu materiálu. Středový díl mírně vystupoval nad obrys čumáku, bylo by proto třeba trochu seškrábnout kryt palubní desky. Díly jsou krásně čiré, u modelu AZ je překryt lehce zašedlý, což by měla spravit koupel ve Future/Pledge, a nejsou na něm naznačeny spáry v místě odklopných krytů.
Hezké srovnání, které pomohlo při rozhodování. Nemohu si pomoci,ale ta SH oproti AZ vypadá na fotkách Malého taková celá bachratá a tlustá. Možná je to pouze dojem ,ale při pohledu na reálné fotky z různých úhlů je AZ blíž realitě jak tvarem ,tak jemností povrchu. Když se k tomu přičtou ty tvarové chyby SH,tak to pro MPM nevypadá dobře.Jak píše MB,+/- plichta . Preferuji radši realistický tvar.Myslím, že čekat jsem nemusel.Je to škoda,očekávání bylo veliké.
Bachratost odpovídá továrním výkresům Bellu a měření na skutečného vrtulníku. Navíc naše Cobra má zavěšené zásobníky M-35, které ji opticky dělají tlustější. Když srovnáváte reálné fotky s modely, dívejte se na ně důkladně, s tvary AZ bych byl hodně opatrný, ale jak jsem psal, nebudu se k nim vyjadřovat, pokud to nebude nezbytně nutné. A uvědomte si, pokud kopíruje odléváním, tak se výsledný produkt zmenšuje.....
s úctou oběma pánům
A. Riedel
Řekl bych, že když se na trhu objeví korekční odlévaný setík na vstupy vzduchu k motoru pro MPM, tak pro ty, kteří chtějí pohodovou stavbu, asi nebude co řešit. A pro ty, co chtějí levný model zase nebude co řešit u AZ. Ale ani jeden model asi nelze označit za mimořádně povedený...
Já vidím (aspon pro mne) nej nevýhodu AZ malou kabinu, zvláště zadního prostoru...je zajímavý že tohle skoro nikdo nepreferuje, a hrubé rytí kabiny
U SH je hlavní že má přehnané rytí.
Jinak bych řek, že oba modely nejsou vubec špatné. Ono jde taky o to odtupnovat duležitost chyb...Jsou moideláři kteří se mužou zvencnout že je pitotka lbě umístěna, ale přehlédnou třeba tvar přide...Ale každý mám ten svuj žebříček prostě nastaven jinak.
AZ má bez pochyby špatně křídlo a závěs, viz foto Cobry na předchozí straně, to není nedomáčklým dílem, ta větší mezera u raketnice vpředu má být.
U SH by to chtělo nové resinové vstupy, nové boční pláty (nebo co to jeú do kabiny, málo vyčuhují (nebo se dá nalepit výše?), a dokoupit (či udělat) pozitvní nejtky a jeden po druhém nalepit je místo těch průstřelů na ocase...
P.Procházka - No když k Joypacku dokoupíš lepty, obtisky a kabiny, tak Tě to na stovku nevyjde... A ještě hromada práce, a to vše 3x No přečetl jsem si stavební report, prohlédl fotky, a rozhodl jsem se na dobrý model ještě počkat... Protože to se vylatí
Tak jistě pane Procházko, zvolil jste lepšího Matchboxe, od kterých se AZ Model liší jen jemnější paneláží. Budete mít placatou a holou kabinu, do maxima zjednodušenou, neúplnou a nepřesnou výzbroj zavěšenou pod nesprávným úhlem, chybějící vnější pancéřování, hrubší detaily, taky špatně udělané vstupy vzduchu, nohy od lyží s tvarovaným krytem zasahujícím až k trupu a víc už se mi hledat nechce.
Slovo ke stavbě na závěr:
model AZ má sice přidanou hodnotu v podobě leptů, mřížky nasávacích otvorů jsou ale místy nedoleptané, díly 8 a 9 na svá místa nepasují a v návodu jsou nakresleny řekl bych v nesprávné poloze. Je prohozena podvěšená výzbroj v čelním pohledu nákresu č. 19.
U modelu SH jsem díl č.48 do kabiny nelepil, není zřejmé z návodu kam přesně má přijít.
Oba modely nepotřebují závaží, ale u modelu SH bych přeci jen pro všechny případy jedno olůvko do spodní střelecké věže strčil.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|