Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 4535 / today visits: 4535 |
Spoj tam byl, ale je většinou špatně rozeznatelný. Byl totiž zatmelený a zabroušený (i u Bf-109)
domnívám se, že stejně jako všechny Bf-109 měla i S-199 spáru na hřbetu--
PS. Schválně kdy AZ začnou pasovat kabiny??? ale tady to není taková trága jako u SpitIX, som zvedavý na vyhovorky... al nic já ponorkář, já jen proplouvám a na chvilí vystrčil periskop...
Smajlíka v Mirkových odkazech si nahraďte malým s a číslem 19. Odkazy je lepší vkládat do řádku v hlavičce, jakmile je v něm kombinace s a číslice od 1 do 67 a je psaný do textového pole vloudí se do něj smajlík.
Ještě několik celkových pohledů na model jak chtěl David a dvě textové poznámky.
Díky za vcelku logické vysvětlení.
A tady ještě dva zajímavé odkazy na Avči s výsostnými znaky republiky Bužumbura
http://hsfeatures.com/avias199_1.htm
http://www.modelingmadness.com/review/korean/cleaver/tmcs199.htm
Asi lze použít všechny rozšířené názvy jako ty "správné" - Tady bych si dovolil něco z diskuze na Panzernetu ( doufám že chlapi dovolí ) :
Vzhledem k tomu, že v dobách vzniku Chel HaAviru byl v podstatě všechen létající personál odjinud, tak se užíval všeobecně známý název Messer (popř. Messerschmitt). Musíme brát v úvahu, že všichni mahalnici (dobrovolníci odjinud) byly vesměs ze zemí, kde se mluvilo anglicky a Ti znaly předchůdce těchto mašin jako Messerschmitt. Ta troška "místních pilotů" a pilotů pocházejících z bývalých okupovaných území byla školena v ČSR a zde je školili "zápaďáci" z RAF, takže jim také říkali Messerschmitt. O tomto píše také jeden z bývalých letců Chel HaAviru Leo Nomis v knize Jestřábi pouště, mluví o tom také Nori Harel v pořadu Na plovárně a i v jiných zdrojích se dá dočíst spousta podobných informací.
Označení Sakhin v Izraeli mohlo začít "zdomácňovat" až v době, kdy zem začali opouštět mahalnici (dobrovolníci odjinud), ale ani této variantě moc nevěřím. Jisté je, že každý, kdo se kdekoliv na světě o Avie S-199 zajímá, tak na označení Sakhin "zabere" ;). Podobné to bylo i u nás, Avie S-199 měly přezdívku "Mezek" (což někteří autoři překládají do AJ jako "Mule"), nebo Messerschmitt . . . oficiální označení však bylo jen a pouze Avia S-199.
Kupodivu i Wikipedie má v tomto ohledu výjimečně jasno (mám za to, že to tak donedávna nebylo ::)), která uvádí:
Czechoslovak pilots nicknamed it Mezek ("Mule"), whilst in Israel it was known as the Messer ("knife"; it is a common mistake that it was nicknamed Sakeen; the official name was even different - Python).
S těmi výkresy na stránkách co sem dal 109nut bych byl opatrný. Jsou polské provenience a Poláci si v publikacích u výkresů, interpretací foto a barevných bokorysů občas trošku vymýšlejí (nic proti Polákům)
Zde Avia CS-199 ze Kbel
od zadu
Pro Mirka: Ohledně avií ani jejich izraleského nasazení určitě nejsem odborník, takže bych se orientoval podle toho, že Izraelci to určitě ví nejlíp:
To je přímo z Muzea IAF v Izraeli.
Jinak obecně je dobré si uvědomit, že jde vždy o transkripci z Hebrejštiny (a příslušného písma) do latinky a to ještě tak, aby to podle ní aspoň trochu správně vybleptali Angličani/Američani. A sakin JE oficiální transkripce. A ještě lépe, takhle se to vyslovuje:
http://www.makorehebrew.com/item/25402/en
109nut děkuji za vysvětlení a za odkazy.
KB: nevím jestli je to špatně nebo dobře. Napsal jsem, že linka je na výkresu uprostřed stejně jako na modelu AZ Model. Podle výkresů na 109 co jsem viděl je to doleva správně. Třeba měly některé verze 109 ten spoj plechů uprostřed a následně ty Avie taky.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|