Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 10249 / today visits: 10249 |
Slovo autor | Řadit příspěvků na stránku |
Souhlas. A třeba se to někdy trefí i do modelu, který si hodlám pořídím nebo už čeká v kitníku. Ale to je můj problém
Ty stavební recenze jsou moc dobrý. Díky za ně, ušetří zbytečnou práci, někdy i peníze.
"blbej mustang?"
Ale no tak fuj!
Tyhle stavěcí recenze se mi líbí a pokládám je za hodně užitečné (v praxi jsem to nevyzkoušel, typově se s místními staviteli míjím). Taky se mi líbí, jak je to postavené (Schulgleiter ještě víc).
Souhlasím s Romanem Šlajerem - pokud je chyba v návodu, je lepší na ni upozornit, než se podle ní řídit (extrémnější a častý příklad je chyba v číslování dílů - určitě nenalepíte křídlo místo kolečka, i když to čísla budou říkat).
Otevřeně řečeno, myslím si, že Libor tam ten kryt výfuků nalepil nevěda, že to tak být nemá. To mu nelze vyčítat, nemůže vědět, jak vypadal každej blbej mustang, a dohledávat skutečnost k modelu je pěkná pakárna. Od toho je tady kolektivní moudrost. Na druhé straně to měl vědět výrobce kitu, stejně jako to, jak mají být obtisky. Živí se tím a na trhu jde proti Revellu o stovku levnějšímu.
pro MIG : asi to tak bude; pro Milana H. : to byla nadsázka a ironie; pro Libora M : nejde jen o chybějící prvky markingu, ale číslo 210 na SOP je na skutečné mašině "zmačknuto" pod číslici 6, horní část blesku na trupu zasahuje až za konec okna v trupu (pevné části kabiny).
Mě se v zásadě myšlenka těchto testů taky líbí, ale lepit strykně podle návodu si nemyslím, že je úplně v pořádku. Např. zrovna u těch výfuků, je to prostě překlep, lepší by bylo použít ty správné a na chybu v návodu upozornit. Mě už můj děda, když mě v mých devíti, deset letech učil lepit modely říkal, že návodu se nejde vždycky držet přesně, porovnávání s podklady beru jako úplnou samozřejmost. Návody mývají nějaké nepřesnosti dost často, navíc taky bývá občas trochu nelogický postup. Přece je každému jasný, že asi nenalepí dřív podvozek než třeba VOP, přesto, že se to někdy v návodu objeví.
Cílem těchto recenzí by podle mě mělo být ukázat jestli a jak dobře jde ten který model slepit, upravení si postupu a nedržení se návodu za každou cenu je přece naprosto běžná věc.
Pane Malý děkuji za Vaše recenze a fit testy. Chápu, co tím chcete ukázat a tento styl testů mi plně vyhovuje. Po čtyřiceti letech lepení si snad dokážu v recenzích najít to podstatné, aniž bych za vším viděl snahu najít chybu za každou cenu. Doufám, že nejsem jediný s tímto názorem, i když podle reakcí to často tak vypadá. Tak snad se nenecháte odradit a budete v testech pokračovat.
Jenda II - podepisuji, taky to nechápu.
Pane Malý pokud je filozofii fit testu stavba podle návodu a ne porovnávání detailů podle podkladů pak nechápu proč jste sem vkladal perovky a fotografie detailů, které jste pro srovnávání použil. To mluvíte sám proti sobě. Navíc jste minimálně jednou doporučil chybný postup, když doporučujete upravit šachty podvozku podle Dečka od Zoukei Mura. P 51D měly ovšem šachty jiné.
Mustang: základní filozofií fit testů je stavba podle návodu, ne porovnávání detailů s fotkami. Vycházel jsem z poměrně rozsáhlého seznamu konzultantů a věřil tomu, že při takové sestavě zvučných jmen je model P-51B/C konečně správně. Ve finále a vlastně díky tobě jsme se přesvědčili, že v případě mašiny McComase je to více napodobenina než model (chybějící prvky markingu v obtiscích, fotoprůzkumná verze). Dále se domnívám, že podle náhledů v tomto vlákně, který je v této chvíli bezmála 12 000, o chybě s výfuky už stejně každý ví.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|