![]() |
![]() |
![]() |
Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 14557 / today visits: 14557 |
Třeba taková Po2 stojí za to ono každej si představuje muzeum s prvo a druho válečnejma mašinama a jak to není tak to stojí za prd ale třeba poválečný civilní a sportovní letedla spojená s naším letectvem a průmyslem stoji za to vidět.
DH 88 Comet nie je skutočné lietadlo, keďže to nie je warbird. Ďakujem za fundovanú informáciu.
Vycházím z článku na idnes. Špatně jsem se vyjádřil- skutečné letadlo = warbird. To je třeba znovu zletuschopněný MiG-15, Mustang "Excalibur", AH-1 Cobra, T-28 nebo Texany, případně Baťova Elektra. Dále máme repliky 1:1 - což je třeba onen letoun Metoděje Vlacha (nebo nová Me-262). Skutečný letoun se nedochoval a pokud je zde 95% shoda tak proč ne. Ovšem zmenšený Pup, Fokker VII atd... nemají ve skutečném muzeu co dělat, protože nejsou ani autentické, ani přesné a nedají se tedy použít k bádání. Protože muzeum je často akademickou institucí, přístupnou badatelům, uchovájící historické artefakty. Zde, jak z článku vyplývá, se to dosti podcenilo. Lze to tedy brát jako muzeum nového, populárně naučného typu, zaměřeného na školáky..... Což chápu, ale já mám radši muzea akademického typu....
Muzea jsou určena pro návštěvníky a ne pro sebeuspokojení autorů expozice. Čas ukáže jestli je expozice životaschpná nebo ne.
Michal: přesně tak
testjedna: Zruč u Plzně, nádherné, ale zároveň velmi smutné.
Vážený všemurozumící Thude, než začnete přispívat, zkuste se trošku zamyslet nad tím, co píšete a zahloubejte se nad pojmem skutečné letadlo a maketa. Ve sbirce Muzea Matoděje Vlacha jsou skutečná letadla (ano, světe div se, létají), historicky cenné kousky dokumentující létání pro radost a ultralehké napodobeniny historických strojů. I ultralehká napodobenina je funkční létající aparát, který si vyžádal um stavitele, tvůrčí invenci a vyžaduje pilotní zkušenosti. Garantuji Vám, že to nejsou žádné hračky, ale aparáty, které vyžadují patřičný přístup a respekt. Některé typy stojů z historie prostě jinak zpět na nebe těžko dostanete (Metoděj Vlach, PB-6).
Mimochodem - špičkové makety kategorie F4C si v muzeu můžete prohlédnou ve speciální vitrině a vězte, že se jedná o modely, které získaly svým stavitelům a pilotům tituly mistrů světa.
To, že se klukům z Nadačního fondu podařilo přivést na české nebe originální Kukuruznik se zajímavou historií a vybudovat místo, kde letectví bude prezentováno pozitivně jest záležitost hodná uznání. Zejména v době, kdy je veřejnost sdělovacími prostředky vykrmována negativními informacemi kde co spadlo, je pozitivní propagace leteckého sportu pro široké masy nezbytná. A každý, kdo se na tuto nelehkou cestu dá, má cíl představit letectví jako krásnou aktivitu přinášející neopakovatelné zážitky, což jistě zaslouží slova chvály.
Podle toho článku na iDnes je to spíše letecký zábavní park. Když jsem byl v Normandii, byl jsem zklamaný z toho že mnohá muzea jsou pojata jako atraktce pro děti do 10 let. Jak vidno, tenhle styl muzeii pro školáky se začíná cpát i do ČR. Muzea už nejsou akademické instituce, ale stávají se z nich zábavné parky. Po přečtení článku na idnes bych se tam teda podívat nešel....Zajímají mne skutečná letadla a ne makety....
Asi to taková sláva nebude
http://technet.idnes.cz/letecke-muzeum-metodeje-vlacha-mlada-boleslav-fom-/tec_technika.aspx?c=A150413_090025_tec_technika_erp
Konečně muzeum v odpovídajícím stavu, jak by mělo být, sice na počátku trochu poloprázdné soudě podle foto, ale doufejme že se rozroste. Kéž by i obdobná budova a stav byl i třeba ve Zruči u Plzně, to by bylo krásný.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|