Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 144834 / today visits: 144834 |
Pavle děkuji a zdravím tebe i bráchu.
Vláďo nikde, ten Šorelův obrázek se Kbely nijak nesouvisí, tam byla vždycky jen ta C-106 UA-264. Jinak si myslím, že ten obrázek je splácanec, protože kód UA-47 nesla určitě C6.47 od 3.lšp, jsou na ni i fotky. C-106.47 sice u armády byla taky, ale označení neznám a v roce 1954 šla do civilu jako OK-ABY a v roce 1958 do NSR jako D-EBUX. V ČSR jsou toliko tři Basy, ta kbelská, pak v depozitáři NTM OK-DRK a nová létající OK-BSA.
Ne UC, ale UA-47.
Díky Pavle. Hezky namalovaný, pokládal jsem to za fotku, i když trochu podezřelou. Pan Šorel má ve své knížce obrázek C106-47 UC-47 jako součást expozice musea ve Kbelích. Taky šedivý. Ten je dnes kde?
Vláďo UA-257 se nenachází nikde, je to kreslený obrázek. To číslo za C106 není číslo výrobní, ale armádní. C106-57 bylo v.č. 196, od armády šlo do civilu jako OK-AMY do aeroklubu Tábor a v roce 1958 do Rakouska. U cvičných jednotek se poměrně často používalo armádní číslo rovnou do trupového označení.
Kbelská C 106-64, UA - 264 je světle šedá, cca Agama A26. Kde se nachází šedozelená C 106-57 UA-257? Kromě zde vloženého obrázku, jsem žádný jiný nenašel. Šedozelená je údajně RLM 06 Grau, viz:http://wp.scn.ru/en/ww2/o/1277/4/. K jakému známému odstínu se dá RLM 06 přiřadit? Co je to za systém označení, kdy výrobní číslo je součást čísla letounu?
Co se správného odstínu týká, můžu pomoct jen touhle barevnou fotkou, ze které je zřejmé, že Basy byly opravdu o dost světlejší proti C-104.
Pavle díky, knížku mám, podívám se. Co ten odstín RLM 02. Možná je správný, ale na modelu M1:72 se mi zdá tmavý.
Co to je, nebo bylo, za C 106 viz obr. A jaký má odstín jeho nátěr. Nebo to je dnešní kbelská C 106 UA264?
Ahoj Vláďo, něco málo můžu dát z hlavy, na zbytek musím kouknout doma večer. Ty tmavé fleky jsou téměř jistě stříkané opravy a nejspíš by mělo jít o "tu samou" barvu, ale sám víš jak to u armády chodí. Jednak nebyla vyšisovaná a pak nejspíš byla z jiné plechovky a tak mohla mít tmavší odstín. Žlutý pruh na hřbetě velmi pravděpodobně je, podle předpisu ale jen shora, tj. od té zesilovací lišty nahoru. Pruhy by mohly být nejspíš i na těch křídlech, ale opět jen shora, takže na fotce nejsou dobře identifikovatelné. Šíři pruhů si určovali lakýrové u jednotek. Docela jako vodítko pomáhá podívat se na fotky dalších strojů tohoto školního pluku s kódy UF, byť to ve většině případů nebudou Basy. Dost jich je v knize od Režňáka o MiG-15 (zejména kombajny a mezky). Musím doma kouknout, jestli je ještě jiná fotka, ale myslím si že ne.
Dokončuji model C106-82 UF-11.Vzhledem k tomu, že ho stavím ze stavebnice AZ model Z-281/C 6 nemám barevné schéma ze stavebnice AZ model Z-381/C 106 na UF-11.
Jaký odstín je udán v návodu na tmavší fleky na jinak světle šedozelené nátěru (RLM 02) tohoto letadla. Z náhledů barevného schéma na internetu to nemohu přečíst.
A Agama RLM 02 mi připadá tmavá.
Existují nějaké jiné fotografie, než přiložené, ze kterých bylo toto barevné schéma na UF-11 rekostruováno? Jsou ty tmavší fleky na fotografiích opravdu jiný odstín, nebo to je jen oprava nátěru stejným odstínem, „nevyšisovaným“ sluncem; stejným odstínem, ale lesklejším? Je na hřbetě opravdu žlutý pruh? Proč je tak široký? Proč nejsou též pruhy na křídlech?
C 106-82 UF-11 jsem si vybral, protože jsem chtěl mít fotografiemi doložený letoun a teď takové problémy
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|