Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 152 / today visits: 152 |
Nesprávná, správná? Stejně jde jen o doměnky a dohady, pravdy se už nedopátráme... Udělej to podle svého přesvědčení, tak jak se Ti to bude líbit. Bude to Tvůj model, a musíš z něj mít radost, a dobrý pocit.
Konstatuji jak to vidím, čím více fotek tím lépe, nerad bych ten krásný model zprznil nesprávnou interpretací kamufláže.
No tak si to holt udělá "podle chuti každého soudruha"
Ta LV-11 vypadá taktéž dvoubarevně. Stejně jako na fotografii s č. 11 v Petrově odkazu pravý a levý motor. Ten levý se zdá ve stejném odstínu jako trup od kabiny směrem vzad. Pravý motor a příď může být také v jednom odstínu.
Jen mne napadlo pro upřesnění uvést vývoj kamufláží Pe-2 v Rusku.
První seriové mašiny shora zelená a zespodu světle modrá s nástupem válečných operací se přes zelenou
stříkala černá/ která v reálu byla spíš jako velmi velmi tmavě šedá / ,na to existoval předpis. Mimoto na počátku
války fungovala "lidová" tvořivost, jak co do použití dalších barev / shora navíc k zelené a černé i světle šedivá /
tak do umístění barevných polí. rok. 42 roce se zavedlo jednotné schema tří barev shora/ tmavě šedá,zelená,světle
šedohnědá / ve 44. roce se postupně používaly i nové nátěry shora dvou šedivých nebo jednotné šedé shora.Spodní
plochy si udržely "modrý" standard. Poválečné a generálkované mašiny dostávaly zelenou shora a modrou zespodu,
ale rychle je vytlačovaly Tu-2, které měly výrazně lepší výkony...
Hezký den-. pepík
Zdravím. Ono se skutečným zbarvení letadel SSSR a následovníků to vůbec není jednoduché a většina kamufláží
se opravdu nedá !!!! doložit, jen se více nebo méně přiblížit skutečnosti dla platných směrnic.Ty byly,ale jak moc
se dodržovaly....
Přikládám pár foteček, každý ať si udělá obrázek o tom, jaké naše "pešky" mohly být. Podle mne jsme měli
jak tříbarevné podle staršího ruského vzoru,které nestačili ke konci války přestříkat na šedivou / ne zelenou !! /
tak i klasické šedivky. Doporučované shora dvoubarevné šedivé schema se často sjednotilo na jednotnou
světlejší šedivou a to nejen u stíhaček ale i bombarďáků. Otázka zelené shora byla už většinou poválečná, což neznamená,
že nemohly být výjimky. Stejně tak se horní světle šedivou stříkaly i listy vrtulí,opět podle ruského předpisu .
Takže hlavně ať se vám "peška" dobře staví a líbí a jak si ji natřete, to už je na vás
mimochodem- určitě jste si všimli, že musíte použít i pozdější jednotlivé výfuky
pepík
Šedé zbarvení asi nebylo inspirováno B-36 a CB-36, ale známou čb. fotografií čs. Pe-2 z leteckého dne v srpnu 1946 na Ruzyňské letišti, která ukazuje Pe-2 ze zezadu shora. Odstín šedé je výrazně světlejší, než jakým je na fotografii podán nátěr vrchních ploch o kousek dál stojící C-3A. Z jiné známe fotografie téhož stroje pořízené ve stejný den a na stejném místě lze usoudit, že trupové označení bylo namalováno přes zamalovanou hvězdu původního sovětského výsostného označení. Z toho by plynulo, že se jedná o původní sovětský kamuflážní nátěr, problém je ovšem jaký… A aby to nebylo úplně jednoduché, jak interpretovat snímek uveřejněný třeba zde http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=56716&mm=2&xb=2&vd=1 pod číslem 11. Je to jen nějaké oprava přídě nebo původní sovětský kamuflážní nátěr (2 barvy shora)?
No jo...schází prostě barevné fotky.
Mirku, pod to co pišeš se podepisuju "klausovo" perem!
s1
Tohle bude asi těžké dnes jednoznačně určit. I když se nepodaří prokázat existenci šedých strojů, neznamená to že neexistovaly... Ten zelený Jak-17, byl také šedý, a o Lavočkách ze Snp se diskutovalo celá desetiletí, a nejsem přesvědčen, že dnešní interpretace barev je úplně správná
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|