Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 39640 / today visits: 39640 |
To by mohlo být, díky.
Tohle foto Blocha 200 v poloze damenlandung by snad mohlo ukazovat ty krátké. Nicméně úpravu gondol popisoval přímo článek v Replicu zabývající se přestavbou Aera na Blocha. Tak snad Francouzi znají svoje mašiny.
Mirku, s těmi kapotami souhlas. Ale mě by spíš zajímaly ty nově vyrobené kratší gondoly (pod křídly). Na ně je nějaké foto? Co jsem našel já, tak na fotkách jsou jen ty dlouhé, z původních výlisků.
Jenda: Fotek jsem posbíral dost, a odlišností na nich je víc jak dost. Proto je na to v návodu upozorněno. S Blochy byly od začátku nejrůznější problémy, a tak stále probíhaly výrobní změny a úpravy. Většina výkresů těchto předělávek byla současně posílána i do ČSR, kde se podle nich dělaly úpravy při výrobě Aer. Velká část vývoje a zkoušek byla dělána u nás právě na tom vzorovém kusu MB-200.1, a prodloužené kapoty motorů prý jsou československý vývoj, který pak od nás převzali i Francouzi. Takže každý může při stavbě zkoumat a upravovat podle své chuti, a svých schopností.
Technický dotaz (ale asi těžko zodpověditelný): na Mirkově fotce mají oba Blochy cosi podvěšeno pod trupem - zhruba pod piloty. Co to asi mohlo být? Nějaký fotokontejner? Protože je to před těžištěm, tak to asi nemohlo být nic těžkého.
Hezká fotka, takovýto pohled jsem hledal a nenašel. A koukám, že se měnilo i prosklení zadní horní části kabiny (kulaté / hranaté). A ještě k těm motorům, resp. gondolám. Nenašel jsem foto takto krátkých gondol, navíc pro fr. verzi je použit čelní díl Aera, což je špatně neboť zde to měl francouz jinak, od n.h. křídla téměř svisle dolů, protože tam byl ten kolektor. Ale popisuje se to špatně, nějaké fotky jsou na gůglu.
Obrátit nosník určitě ne, ale to vybrání na něj v bočnicích trupu vyostřit z "U" do hranata a také z nosníku zbrousit technologický úkos, který tam postupně vznikl příliš velký při sériové výrobě ještě původního Aera neustálým rozlešťováním aby byl "klid od bab co furt něco mají, že si nevydělají". Pak křídlo sedne níže a mělo by potom s kabinou vypadat víc podobné předloze.
Jak Jarda správně napsal, původní forma je přes 30 let stará, při úpravě a opravě formy šlo upravit či vylepšit na původních výliscích jen něco, jinak to bylo zralé na novou formu a rozpočet na to vyčleněný nebyl bezedný (původně byly nachystány třeba i nové výfukové sběrače a pár dalších věcí). Mám před sebou výlisky z předávací zkoušky po úpravě, vypadají o dost lépe, jak ty, které měl k dispozici Jarda, i těch asi 8 let od posledních úprav je tam znát. Po opravě třeba bylo výrazně méně clonek a přetoků i ty motory nejsou přesazeny, rozhodně ne tak moc, jak na tom, co nafotil Jarda. Vypadá to, že se Maďarům při nějaké údržbě forem pootočila vložka jedné půlky formy. Snad to ve Směru dají zase do pořádku
Jardo, děkuji za test našeho přebalu. Dělal jsem zkušební stavbu a bylo to tak nějak s podobným výsledkem. Jak se tu již psalo, jde o stavebnici starou více jak 30 let, která už tenkrát nebyla úplnou hifinou. Model do jiného světla postavila úprava předku s novými čumáky, které na model pasují velice přesně, a navíc čiré díly jsou nádherně tenké, a neuvěřitelně průhledné....Díky tomu odpadla ta část stavby, která děsila všechny modeláře, kteří stavěli Aero z původních výlisků. A to bylo spasování čumáku s interiérem při současném usazení a neupatlání oken Jako vitríňák to bude v pohodě, pokud z toho někdo bude chtít udělat výstavní model, bude to chtít nějaké to vylepšení, nové motory, a hlavně ty nešťastné sběrače (těch mimochodem bylo několik provedení. K modelu Aero také v brzké době vydáme sadu masek, které značně ulehčí barvení složitého rámování kabiny, a zejména věží.... Možná jako konverzní sadu nabídneme samostatně i ty nové přídě
A pár připomínek k diskuzi:
Karel: Tvá chytrá připomínka v začátku až tak chytrá nebyla, protože Kopro tyhle výlisky nikdy nemělo, ani nebalilo
Jirka dominec: Naše stavebnice obsahuje vzorový kus MB-20.1, který byl přestříkán ve VTLÚ, a používán ke zkouškám, a nejsem si jist, že nějaké popisky měl, nikde jsem na ně nenarazil.
Michal Dub: Také mě to napadlo, a zkoušel jsem to. Není tomu tak, model tak ani postavit nejde, vychází naprosto nesmyslný náběh křídel. Navíc jsem našel fotku, která ukazuje, že takto jsou křídla správně. Otázkou však zůstává, zda rámování kabiny lemovalo obrys křídla, nebo jestli skla šla až dolů podél 1.křídelního žebra....
Michal Dub: to asi ne, to by byly moc dole. Foto takto postaveného modelu je někde na gůglu.
Co se týkče motorů a jejich krytů tak tam je podle mě hlavní problém v těch hrůzách co jsou ve stavebnici, myslím motory. Chce to prostě nahradit resinem a pak by to podle mě sedlo. Myslím, že je dělá Vektor.
Jardo, děkuji za dekály, ozvu se na mejl
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|