Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 24771 / today visits: 24771 |
Ano, vsechno je mozne... Ale tam kde je zelena neni zluta, tam kde je zluta neni zelena. Nejlepse ze nekdo z vas odborniku pujde do Deštne a podiva se trochu lepse (jsem nemel dost casu, prisel jsem 1 h pred 17.00 h).
Damir,
a nemohla ta "žlutá" být pod šedozelenou, tedy jako základovka?
Trocha zajimavih fotek z muzeumu Deštna. Jsou tam kusi C-199.520. Zda se ze jsou na nem 2 uplne rozdylne barvy. Jedna tmavejsa, zelenoseda, a jedna svetlejsa, zelenozlouta...
Solomone,
o barvách toho víte asi dost, ale v případě vašich poměrně striktních výroků
"...Barva MNO 2036 smalt 02 není ekvivalent RLM 02..."
"...Barva je Smalt Avion MNO 2036, přípona 02 je nejspíše chybna interpretace dalšiho označení, nejspíše pořadí ve vzorniku..."
bych byl opatrnější. Můžete způsobit více škody než užitku...
Zkuste si otevřít L+K 1983/19, kdy tehdy ještě asi nepříliš známý Ivo Pujman uveřejnil v krátkém článečku výtah z instrukcí pro zbarvení "síblů", který nalezl ve sbírkách VHÚ. Zjistíte, že kromě barvy Avion 2036.02 na vnitřní kovové části interiéru pro cestující měla být na dřevěné části použita barva 7115.02 "stejného odstínu"(cit.). Nu a podvozek a jeho šachty zase, cit: "šedým (šedozeleným)" olejovzdorným emailem "Tebas VZ 4355/48.02"
podobně spodní plochy letounu:
základní duralová konstrukce "Avion 2036.65", ale plátěné části "Avion 3067.65" (asi zbytečné dodávat "stejného odstínu") a motorové kryty olejovzdorným emailem TEBAS VZ 4355/48.65" (cit.: "opět stejného bleděmodrého odstínu"
Dále kupříkladu pilotní prostor: kovové plochy černošedá "7101.66", všechny dřevěné části černozelená "7115.70".
Nepřipomíná to něco?
Alespoň mně z toho vychází, že byly použity původní receptury a tedy i odstíny, jaké se vyráběly za Protektorátu.
Jen se poválečnému MNO asi nelíbila žádná zelená typu 70, 71 (či novější z konce války?), a tak sáhlo po předválečné khaki. Proto se v kombinaci barev (Avion 2036 khaki MNO / Avion 3067 khaki MNO / Tebas VZ 4355/48 khaki MNO) předepsané na horní plochy poválečných C-3 neobjevuje logicky žádný typický kód pro barvu RLM, ale slovní popis.
to pelikan
No s tim imrvere sviticim sluničkem "dole" - to mne nenapadlo
A srovnáni s Fantomem....hmmm, bavime se o něčem co nikdo z nás nemá šanci rozlousknout
Já bych v těch barvách nehledal žádné dogma. Už se tu psalo o tom,že barvy po 70letech budou vypadat jinak než hned po nastříkání. Koukněte na druhoválečnou olive drab, ať už na technice nebo letadlech. Někdy šisovala víc někdy míň. Někdy do žluta někdy do hněda někdy zůstával nádech zelené. A to nemluvím o tom jak se projeví dodržení technologické kázně při aplikaci (moc zajímvou souvislost s tímto problémem si uvědomíte po přečtení knihy pana Janouška, která je přibalená k limitce MiG-21 MF od Eduardu)
Víme jak moc se projevilo stání mezků na izraelském slunci na šisování barvy? Věřím,že krytka z izraelského muzejního trezoru má ten správný odstín a je to origo barva, ale také věřím, že se do toho trezoru dostala až nakonci služby typu. A pak se zajedu podívat do Kbel na britského Phantoma abych uzřel jak má vypadat ta jediná správná britská námořní modrá, abych si jí mohl namíchat načež zjistím, že z nejhoršího jsem zase vevnitř. Tedy vím, že nic nevím.
V dohledné (snad) době má nakl. Grada vydat knihu Zbarvení a označování vozidel čs. armády 1945-92. Sice se jedná "jen" o techniku, ale když se podařilo sehnat dokumenty k tomuto, tak proč by se to nemohlo podařit u letadel. (anoncováno v Mo 5/16, str. 43)
PPG fakticky koupila jen značku Balakryl, výroba je rozházená po celé Evropě, jen něco se dělá u nás. Vše jedou dle RAL. Původní receptury Tebasu se nedochovaly, poslední šance je vzorník ČSN, ale kde jej sehnat komplet i s MNO řadou barev ?
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|