![]() |
![]() |
![]() |
Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 12952 / today visits: 12952 |
Nekde jsem nasel vanocni vykres AZ z letadlem Hawker Hurricane MkI. Znamena to ze brzo bude model (1:72) - kovova kridla?
Ta popiska u fotky KMB není přesná. Na fotce je KMB v podobě z roku 1963, kdy už byl po přestavbě na verzi AS (přestavba proběhla asi už v roce 1962). Na fotce má ještě původní dozadu odsuvný překryt. Později dostal také ten do boku odklápěcí.
V této podobě se účastnil např. Lockheed Trophy 1963, kde s ním vyhrál Jiří Hůlka.
Všechny 3 mašiny v Croydonu 57 (KMA, KMB, KMD), který navštívily po soutěži Lockheed Trophy, vypadaly jak jsem už psal, tedy stejně jako ve stavebnici (bez bačkor a s vlečným zařízením).
Už nějakou dobu mě tyhle Akrobaty zajímají a chystám stavbu RC polomakety. Proto vím, že se o nich píše spousta nepřesností.
V Bratislavě lítaly zcela určitě KMA, KMB, KMC, KMD jako jednomístné Z-226A a MFJ a MFS byly v té době dvoumístné Z-226T.
Bohužel Damire, v Bratislavě byl KMA sice s bačkorama, ale ještě s odsouvací kabinou. Krásné fotky najdeš na Gonzově stránce v odkazu.
V mezicasu jsem se podival na stare casopise Kridla vlasti, z roku 1960, a nasel jako to bylo na mistrovstvi CSSR:
To Pavel Klouček: pokud je to pravda ("...v oficiální výsledkové listině mistrovství světa z Bratislavy 1960 jsou stroje KMA, KMB, MFJ a MFS zapsány už jako Z-226AS, zatímco KMC a KMD jsou jen Ačka..:"), znamena to ze KMA v tem casu mel backory a zadnu cast kabiny jako v muzeumu Kbely?
Taky jsem si všiml, že v pozadí vyčuhují druhé stejné bačkory, takže minimálně jeden z dvojice KMA, KMD je nesl taky.
Na směrovce je AS, ale v popisku pod obrázkem je A... Takže v oficiálních papírech ze kterých autor popisky čerpal, byl asi uveden stále jako A.
Jinak u té fotky na KMB stojí za pozornost, že na směrovce zcela zřetelně stojí označení verze AS, přesto má kabinu odsouvanou dozadu a je to rok 1957! Co se týká termínů přestaveb na AS, tak rok 1963 jsem měl zapsán taky, ani nevím z kterého zdroje, ale třeba v oficiální výsledkové listině mistrovství světa z Bratislavy 1960 jsou stroje KMA, KMB, MFJ a MFS zapsány už jako Z-226AS, zatímco KMC a KMD jsou jen Ačka.
Co se týká bačkor v Croydonu, tak šlo o stroj OK-KMB, ale většinou byly tyhle čtyři mašiny udržovány ve více méně podobném vzhledu.
Ty bačkory v Croydonu 57 se mi nezdají...
Já z fotek vyčetl zhruba toto:
Podoba ze stavebnice (bez bačkor, s vlečným zařízením a kabinou odsouvanou dozadu) představuje původní podobu letounu z let 1956-59.
V této podobě se KMA účastnil např. závodů Lockheed Trophy 1957 a ještě i Mistrovství republiky 1959.
V roce 1960 pak nejprve létal s odstraněným vlečným zařízením a stále bez bačkor, např. na Mistrovství republiky v Brně.
O měsíc později na Mistrovství světa v Bratislavě létal už s bačkůrkama a stejnou podobu měl i o rok později na Lockheed Trophy 1961.
Potom byly bačkory opět odstraněny a bylo modifikováno zbarvení letounu (malá imatrikulace jen na SOP, upravené modré doplňky).
V roce 1963 byl modifikován na verzi AS (včetně nového do boku odklápěného krytu kabiny) a dostal i nové atraktivní zbarvení.
V polovině 70. let přestavěn zpět na verzi A a dolétal jako vlečná mašina v jednoduchém zbarvení (nová kabina zůstala, takže ze stavebnice bez úprav postavit nejde).
V podobě, v jaké je vystaven KMA ve Kbelích, tedy vlastně nikdy nelítal. Osobně mi na něm nejvíc nesedí malá velikost imatrikulace, ale stejně je krásný...
Jinak bych se rád zeptal KP, jaké další zbarvení bude stavebnice obsahovat a bude-li též stavebnice verze AS.
PS doufám, že v obtiscích bude nápis Akrobat na čumák v barvě červené...
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|