Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 57438 / today visits: 57438 |
Ad F-22 Raptor
Tam pokud vím nebyl problém s otravami, ale s dodávkami kyslíku. K nehodám docházelo při hypoxii pilota.
Chci se Thuda zastat. Napadlo mě to taky, ale z toho ještě nutně neplyne, že mě to napadlo správně.
Spousta B737 nebo A320 taky přistála se dvěma pracujícími motory.
Ne vážně, nenapadlo tě, že je to třeba proto, že to jsou bojové stroje, které jsou dělány tak, aby snesly nějaké poškození v boji. Při konstrukci dopraváků nikdo nepočítal, že by se po nich programově střílelo. A přesto to nohé daly. Např nákladní A300/310 v Bagdádu pár let zpátky. Nebo svým způsobem rozstřílená B707 KALu, co se jí povedl nouzák. A našlo by se jich víc.
Nenapadlo tě, že na jednu navrácenou B-17 nebo F-15 připadlo několik dalších, co to nedaly? Spousta dopraváků to s poškozením (jakéhokoliv druhu, FOD je typický příklad) zpátky dotáhly. Jen co si pamatuji, tak jsem zažil minimálně 5 případů, kdy dvoumotorová proudová mašina s českou registrací (různí provozovatelé i typy letadel) sedala bez jednoho motoru. A žádný, kdyby to nedala.
Těch důvodů bych ti mohl dát víc, jen by to chtělo, abys občas taky trochu přemýšlel
Já pořád koukám na pořad Letecké katastrofy. Může mi někdo osvětlit proč za druhé světové války "heavies" (v případě B-29 a B-17) se ty letadla vracely bez kusů křídel, přídě, ocasu a dokázaly doletět domů a proč byl třeba zaznamenán případ že F-15 urazili křídlo a ona přiletěla domů o A-10 a její odolnosti ani nemluvě, ale u dopraváku stačí aby sebou praštil o zem a hned je na tisíc kousků a máte KIA všechny na palubě ? To je díky tomu že ty letadla jsou z kompozitů a laminátu a ne z ocele jako staré bombardéry a vojenské stroje ?! Když B-17 doletěla na dva motory (někdy i na jeden) a rozstřílená na hadry ? ale doletěla a krom těch členů osádky co to koupili tak všichni přežili ?
Mocná síla TV - ta přece nikdy nelže.
Thude, jako člověk, který se okolo civilních leteckých motorů trochu točí ti říkám: Zapomeň na nějaký konspirační dokument a věř tomu, co sem dal kolega Airbus. Ano, občas může dojít k závadě na těsnění ložisek na APU nebo motoru. Např. na rozšířeném motoru CFM56-3 občas došlo k rozpadu labyrintu ložiska č. 3 a olej se dostal do vysokotlakého kompresoru, kde jsou odběry vduchu pro klimatizaci. Jenže ten olejem kontaminovaný vzduch se následně chladil a pak zase ohříval a díky tomu ten olej bíle dýmil. Čímž je to lehce rozpoznatelné. Jinak při správně funkci všeho tam jde z venku vzduch úplně čistý (tedy čistý jako prostředí venku).
Mrkněte na ten dokument mě to příjde jako mírně konspirační....
No.U většiny letadel,až na B-787,se odebírá vzduch pro klimatizaci a přetlakování od kompresoru motoru a potom se s ním děje spousta věcí.Několikastupňové chlazení,deozonizace,také se z něj odebírá dusík na přetlakování prázdných nádrží, odebírá se vlhkost,a pak se to několika způsoby reguluje a cpe do kabiny.V zásadě je možné ,že při závadě přetlakováni v olejovém s. motoru nebo APU se dostane vůně oleje do klimatizace,nebo je klimatizace nějak jinak kontaminována....Na to se ovšem dává velký pozor.A spaliny od motoru se do klimatizace nemohou dostat.Teda pokud si motor nebo APU nenaberou něco z venku....
Hehe, klimatizační soustava byla jedna z mých otázek u Maturity a pak ještě - popište funkci pomocné energetické jednotky letounu L-39 Albatros - Safír 5. Mám ještě někde na půdě skripta.
Tuna to je na prima play.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|